Youtuben valikot ovat aivan sysihuonoja. Takaisinhyppääminen huonosta videosta ei tuo samaa valikkoa takaisin kun menen takaisin
Onko teillä muilla samoja ongelmia Youtuben kanssa?
Kommentit (18)
Et sä vielä 2sek tiedä jos video onkin hyvä.
Siis ihan oikeastiko joku vielä vuonna 2026 katsoo YouTubea?
Katsot nyt vaan ensin sen videon loppuun minkä aloitit.
Kaksi sekuntia, no jo on hätästä hommaa. Ja mihin on kiire?
Vierailija kirjoitti:
Et sä vielä 2sek tiedä jos video onkin hyvä.
Tai jos hutaisen vahingossa väärän videon. Oho, palaanpa takaisin ja valitsenkin sen viereisen videon. Virkistynyt valikko ei välttämättä sisällä koko peukalonkynttä mitä minun piti alunperin katsoa. Pettymyksen maku jää. -AP
ps. Ja kyllä huonon videon huomaa viimeistään 10sek kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Brave-selain näyttää Youtuben ilman mainoksia.
Katso shortteja, ne on nopeesti ohi ja pääsee helposti seuraavaan.
Kyl mä hokasin mitä sä ajoit takaa, itekki välil kelaillu samaa että ai saakel ku olisin halunnukki nähä sen toisen mut kerkesin klikkaa tähä, sitku menee edellisee ni ne ehdotukset on muuttunu. En tiedä. Youtubessa ite ainakin oon tosi tarkka mihin klikkailen koska koko algorytmi systeemi on välillä rasittava jos haluaa katsoa jostain yhdestä aiheesta 1 videon niin sit on koko etusivu seuraavan viikon täynnä niitä videoita siitä aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Katso shortteja, ne on nopeesti ohi ja pääsee helposti seuraavaan.
Aivotsulattavaa kuraa. Jos kuran seasta jotain kiinnostavaa löytyy, se katkeaa kesken ja konteksti jää vajaaksi. Shortsit ovat huonoja. Niitä ei pidä katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä hokasin mitä sä ajoit takaa, itekki välil kelaillu samaa että ai saakel ku olisin halunnukki nähä sen toisen mut kerkesin klikkaa tähä, sitku menee edellisee ni ne ehdotukset on muuttunu. En tiedä. Youtubessa ite ainakin oon tosi tarkka mihin klikkailen koska koko algorytmi systeemi on välillä rasittava jos haluaa katsoa jostain yhdestä aiheesta 1 videon niin sit on koko etusivu seuraavan viikon täynnä niitä videoita siitä aiheesta.
Käyttäjän mielessä on välimuistissa maksimissaan kahdeksan sekunnin ajan se viimeinen valikko. Kun se sekoitetaan, käyttäjälle jää vain ketutus. Ja minä muistan vielä ajan kun Youtuben valikot pysyivät samanlaisina kun hyppäsit videosta takaisin valikkoon. Toiminto muutettiin pyytämättä ja toimintoa ei voi saada pois päältä. Vastakarvaan sykivää.
Jep tuttua, painat vahingossa jotain videota ja tulee sellainen "voi baska"-fiilis kun viereinen video oli se kiinnostava, etkä löydä sitä enää.
Tämän epäkohdan monesti todenneena olen hidastanut käytäntöjäni juutuupi-videoita katsoessa ja harkiten, ajan kanssa ja viivästäen painelen hiiren nappia, näin minimoin kohtalokkaat virheet koska toimin kuten hidastetussa filmissä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brave-selain näyttää Youtuben ilman mainoksia.
DuckDuckGo samoin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Se on ärsyttävää!
Välillä tallennan 'Katso myöhemmin' listalleni mielenkiintoiselta vaikuttavat videot etusivulta ennenkuin alan katsoa mitään, koska sivupäivitys sekoittaa videot nopeasti. Löytyvät sitten myöhemmin, jos haluan katsoa. (Sama kirjoittaja)
Minulla on tapana avata video uuteen välilehteen. Kun suljen välilehden, olen samassa valikossa, hakutulossivulla, jolta hetki sitten avasin välilehden. tätä voi toistaa jatkuvasti jne.
Esimerkki: katson vahingossa valitsemaani videota sen kaksi sekuntia, sitten tajua että tämä ei kiinnostakaan vaan minua kiinnostaa se toinen video minkä näin äsken valitsemani videon vieressä. Painan ”takaisin” nappia, mutta valikko ei ole enää sama vaan se on sekoittunut. Haluamaani videota ei ole välttämättä edes koko virkistyneellä valikkosivulla. -AP