mitä mieltä nimestä eeva- sofia ja pihla-maria?
tai ylipäätään yhdysnimistä? Mietin kaksosille nimiä ja yhdysnimet kivoja, mutta käytetäänkö niitä sitten?
Kommentit (11)
nimistä Pihla-Maria ja Eeva-Sofia. Mitä mieltä näistä nimistä?
ap
...keski-ikäinen punatukkainen kirjastonhoitajatäti.
ja yleensä niistä tulee käyttöön vaan sit se eka. esim just eeva vaan. sofia maria olis hieno.
pihla sofia.
mietin eli nimet ei välttämättä juuri nämä, mutta mietityttää tuleeko niitä käytettyä sitten kokonaan. Toisekseen olen itse tosi huono muistamaan esim. meidän terkkarin nimeä, onko se Marja-Liisa, Marjaliisa, Marja-Leena, Marjoriitta vaikka olen hänet tavannut monta kertaa. Eli ehkäpä pysytään simppelissä valinnassa..Toisaalta nimestä saisi hieman harvinaisemman tuolla yhdysnimen käyttöönotolla.
ap.
useimmiten yhdysnimeä ei kuitenkaan käytetä, vaan Eeva-Sofiasta tulee Eeva ja Pihla-Mariasta Pihla. Eikö olisi helpompaa antaa vaan nimet Eeva Sofia ja Pihla-Maria?
Joillakin on sitten tapana kirjoittaa yhteen eli Eevasofia ja Pihlamaria. Näissä varmasti riesana se, että saa aina selittää miten nimi kirjoitetaan kun suurin osa ihmisistä varmaan mieltää kuitenkin kahdeksi nimeksi. Ja monia joilla on pitkä etunimi kutsutaan käytännössä jollain lyhyellä lempinimellä.
Minusta Eeva Sofia ja Pihla Maria on sinänsä kivoja nimiä, ehkä Sofia on vähän turhankin yleinen tällä hetkellä...
nuo ei ihan yhdysnimenä kolahda. Mutta yhdysnimet sinänsä ihan ok. Entäs vain toiselle? Miten vaikka Anna-Kaisa ja Pauliina?
useimmiten yhdysnimeä ei kuitenkaan käytetä, vaan Eeva-Sofiasta tulee Eeva ja Pihla-Mariasta Pihla. Eikö olisi helpompaa antaa vaan nimet Eeva Sofia ja Pihla-Maria?
Siis tässä vikassa lauseessa piti tietysti lukea Eeva Sofia ja Pihla Maria, ilman yhdysviivoja...
Voisin vaikka antaa omallekin lapselle, jos vielä vauvoja saisin. Meillä on lyhyt sukunimi, joten siihen tällainen yhdysnimi sopisi. Mieheni siskolla on yhdysnimi ja häntä kutsutaan ihan sillä koko nimellä, joten eivät ne aina lyhenny.
Pihla, Pinja -tyyppiset nimet. Kuulostaa tosi keinotekosilta.
nimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella eikä väliin tule viivan lisäksi välilyöntiä. Kamalat nimet.