Onko joku oikeesti niin tyhmä että käyttää sitrushedelmien kuorta
ruuanlaitossa ????!!!
Niissä on aivan hirveet myrkyt. Kun viljelyksiä myrkytetään , paikallisetkin pysyvät visusti poissa!Eikä oo mikään salaisuus.
Eikä se todellakaan lähde pesemällä pois.
Sitte vielä ihmetellään miksi mulle tuli syöpä...
Kommentit (70)
mm. homeentorjunta-aineita
Oikeesti ihmiset eivät näe aamuyöstä tehtäviä ruiskutuksia. Suomessakin viljelijät ruiskuttavat peltojaan öisin kun mehiläiset ja ampiaiset eivät lennä. Mutta hedelmiä ruiskutetaan myös ulkonäköön vaikuttavien tautien takia ei pelkästään tuhohyönteisten vuoksi.
luottais ees luomuun jos ei sitä ite oo kasvattanu että voi olla varma.
jos syö kuoritun banaanin saa enemmän torjunta-aineita sisäänsä kuin jos söisi appelsiinin kuorimatta. Terttuhedelmissä on siis vielä enemmän torjunta-aineita... (banaani, viinirypäleet...)
Niin vetäkää te niitä myrkkyjä
mutta älkää sitte syöpiänne itkekö. Ja kun on myrkyllistä niin eihän se väliä kun niin vähän sitä tulee ? Teettekö vaikka tupakasta ruokaa jos joku ammattikokki niin sanoo. Haloo järki käteen !!! ap
joka oli maustettu sitruunankuoriraasteella. Nyt minulla on syöpä. En enää koskaan syö sitruunankuorta."
Mulla kilahti kerran oikein kunnolla, kun ulkomaalainen ex-mieheni syötti lapselle ulkomaisia omenoita oikein urakalla kuorineen. Ja tietenkin pesemättä.
Kun selitin hänelle että ulkomaiset omenat on aina pestävä ja kuorittava myrkkyjen ja säilöntäaineiden takia, oli hänen vastineensa aiheeseen se että "onhan hänkin niitä aina syönyt suoraan puusta eikä vieläkään ole kuollut".
Veti kuorintaohjeesta rasistisen, kun siinä puhuttiin "ulkomaisista omenista".
Ääliö mikä ääliö.
kaikilla maailman ihmisillä on syöpä. Mitäänhän ei voi syödä, koska "niitä ruiskutetaan", ja toisaalta ne kaikki muut jutut syöpää aiheuttavista hapanmaitotuotteista ja KYPSENNETYISTÄ ruuista... Huh-huh. Kyllä elämä on vaarallista ja erityisesti syöminen, syömättä jättäminen ja ulkona ja sisällä olo.
Käytän.
Pesen kyllä kuoret. Enpä usko, että ovat sen myrkyllisempiä, kuin muutkaan ulkolaiset hedelmät. Enpä usko, että se myrkky siihen kuoreen jää, eiköhän se imeydy itse hedelmäänkin.
Oikeesti ihmiset eivät näe aamuyöstä tehtäviä ruiskutuksia. Suomessakin viljelijät ruiskuttavat peltojaan öisin kun mehiläiset ja ampiaiset eivät lennä. Mutta hedelmiä ruiskutetaan myös ulkonäköön vaikuttavien tautien takia ei pelkästään tuhohyönteisten vuoksi.
Tuosta ulkonaosta sanoisin kuitenkin, etta taalla hedelmat ja vihannekset ovat useasti todella "epamuodostuneen nakoisia" (eli siis luonnollisia). Siina oli itsella aluksi totuttelemista, kun oli tottunut lansimaiseen standardisoituun ulkonakoon ;)
Sita en kay kiistamaan, etteiko ulkomailta tuoduissa hedelmissa olisi aina enemman myrkkyja kuin paikallisille myydyissa.
Yhden asian olen kuitenkin huomannut tanne muuton jalkeen. Olen laihtunut aika paljon, vaikka ruokailutottumukset ovat pysyneet ennallaan. En keksi muuta selitysta kuin, etta ruoka on luonnonmukaisenpaa ja lisa-aineettomampaa.
saat useita satoja erilaisia kemikaaleja. Kosmetiikasta saa muutenkin todella paljon kemikaaleja, syöminen on kuitenkin välttämätöntä ja hajuvesi esim. ei.
ja te uskotte että kun lapussa lukee luomu niin se on sitten kans ? samoja hedelmiä ne on, kusetustahan koko luomubisnes. On noita tehty sokkomaistatuksia kaikille turkisämmille jotka väittää että luomun tunnistaa mausta... pieleen on menny ne arvaukset!
on ihan tarpeeton käyttää, kyllä mehustakin saa esim. sitruunan makua! En mä ottais riskiä.
Joskus olin kylässä, missä tarjottiin jotain kakkua tai pikkuleipiä, joihin oli raastettu appelsiinin kuorta. En olisi halunnut syödä, mutta otin kuitenkin kohteliaisuudesta ja lapsenikin söivät niitä. Itse en käyttäisi.
mutta ei kasvun yhteydessä kuten tavalliset sitruunat, vaan vasta korjuun jälkeen säilymissyistä.
Ostan myös aina luomusitruunaa tai -appelsiinia tähän tarkoitukseen.
Tiedättekö, että ruuhkaisessa kaupungissa kävellessä saa aivan käsittämättömän määrän pienhiukkasia keuhkoihinsa. Käytättekö hengityssuojaimia?
Banaanin hinnasta kolmannes syntyy hyönteismyrkkyjen käytöstä.
Asianajaja Juan Dominguez vaatii Dole Fruit ja Dow Chemicals
-yhtiöiltä korvauksia myrkkyjen työntekijöille aiheuttamista
vaurioista.
http://areena.yle.fi/tv/1891053
Mitäs ap syö?? Voidaan miettiä että oletko tosiaan löytänyt turvallisen ruokavalion. Lähtökohtaisesti et varmaankaan syö viljoja, hedelmiä, vihanneksia tai maitotuotteita...
[quote author="Vierailija" time="22.03.2010 klo 11:19"]
mutta älkää sitte syöpiänne itkekö. Ja kun on myrkyllistä niin eihän se väliä kun niin vähän sitä tulee ? Teettekö vaikka tupakasta ruokaa jos joku ammattikokki niin sanoo. Haloo järki käteen !!! ap
[/quote]
Sä et ilmeisesti syö mitään sellaisia hedelmiä, mitä ei voi kuoria? Vai kuoritko viinirypäleet? Sitruunan kuoren pesen harjalla hyvin, mutta viinirypäleet vain huuhdon. Tiedän, että niissä sitä vasta myrkkyä onkin. kotimaisessa viljassakin on myrkkyä, eikä sitä pestä....
No näitähän on tullilaboratorio oikeasti tutkinutkin, ja on todettu, että ei sillä kuorimisella ole mitään merkitystä. Sen verran, kuin jäämiä on, ne ovat imeytyneet myös hedelmän sisään, mutta määrät ovat joka tapauksessa vähäisiä. Kuorineen kannattaa syödä esim omput, koska kuori on se terveellisin osa. Pestä varmaan kannattaa ihan tavallisen lian takia, ei minkään ulkomaalaisuuden tai myrkkyjen takia, jotka eivät pesusta hätkähdä.
Käytän niitä todella harvoin ja silloinkin niin vähän, että tuskin ne meidän terveyteen vaikuttavat. Ehkä muutaman kerran vuodessa, silloin yhden sitruunan tai appelsiinin kuoren laitan. Maku on muuten erilainen kuoressa ja mehussa.
En näe sen suurempaa vaaraa siinäkään, jos läheltä tietä nappaisin jonkun harvinaisen herkun muutaman kerran elämässä, esimerkiksi mesimarjoja tai kantarelleja yhteen annokseen.