minkä ikäisen lapsen...
voisitte jättää jo yksin kun lähdet ravintolaan... mun poika asuu isällä ja sillä oli yökylässä kaveri ovat siis 12 v... ja mun pojan isä päätti lähteä ravintolaan..mä sain kauheet pultit tosta ku kuulin jättää nyt keskenään ne sinne ja vielä kaveri kylässä sit poika vaan kehuskeli että saatiin olla koneella kahteen asti yöllä ... kyllä riepoo...
Kommentit (3)
Niin kauan kuin kouluikäinen lapsi, niin en jättäisi. Sitten jo voisi harkita kun kyseessä opiskelija (jolloin jo periaatteessa voisi muuttaa muualle asumaankin).
Kyllä vanhempi on vastuussa 12v lasten touhuista. Tuon ikäisten koneen käyttöäkin olisi hyvä seurata millä sivuilla surffailevat yöllä...
t: Se 12v:na kotona yksin öitä viettänyt ja vaikka en äidille suoraan sanonutkaan, niin ei ollut kovin kivaa...
opiskelijan ja koululaisen raja? Siis peruskoulun loppumisessa vai? Etkö jättäisi yläasteikäistä yksin kotiin yöksi?
isäni kanssa, eli meitä oli vaan me kolme siellä. Isä lähti sitten illalla juopottelemaan ja tuli sitten joskus yöllä takaisin kaatokännissä. Ihan hyvinhän me tietty siellä pärjättiin, mutta en kyllä itse jättäisi tuon ikäisiä vielä keskenään...Ja sen muistan kuinka pelottavaa oli nähdä oma isä ensimmäistä kertaa kännissä kun se ei edes pysynyt pystyssä..ihmetteli kun oltiin hereillä vielä, oli vissiin olettanut että tajutaan itse mennä aikaisin nukkumaan.
Jos jotain olisi sattunut (vaikka mökin ovi mennyt lukkoon kun käytiin saunalla tms, tai tulipalo..) niin apua olisi ollut vaikea mistään saada.
Tuon ikäiset voi saada vaikka päähänsä lähteä ulos vaikka kuinka myöhään ja unohtaa vaikka avaimet. 15-vuotiaan voisin varmaankin jo jättää yksin yöksi.
Niin kauan kuin kouluikäinen lapsi, niin en jättäisi. Sitten jo voisi harkita kun kyseessä opiskelija (jolloin jo periaatteessa voisi muuttaa muualle asumaankin).
Kyllä vanhempi on vastuussa 12v lasten touhuista. Tuon ikäisten koneen käyttöäkin olisi hyvä seurata millä sivuilla surffailevat yöllä...
t: Se 12v:na kotona yksin öitä viettänyt ja vaikka en äidille suoraan sanonutkaan, niin ei ollut kovin kivaa...