Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sukulainen kuolee yllättäen, saako sairaslomaa ja kuinka pitkään yleensä?

Vierailija
21.03.2010 |

on itketty koko viikonloppu.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on palkatonta poissaoloa.

Vierailija
22/25 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomaa voit silti saada lääkäriltä, mutta työnantajan ei tarvi antaa sitä palkallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siskoni oli sairaslomalla 4 kk. ihan palkkaa sai siltä ajalta. Tsemppiä sinulle ap.

Vierailija
24/25 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se läheisen kuolema ole se varsinainen syy sairaslomaan, vaan se että ei ole työkykyinen fyysisien ja psyykkisten syiden takia. Moni ihminen romahtaa surun edessä eikä ole työkuntoinen. Itselläni on kuollut myös juuri läheinen, mutta menin heti seuraavana päivänä töihin. En tosin saanut juuri mitään aikaan ja virheitä tuli tosi paljon joita sitten selvittelinkin koko seuraavan päivän mutta onneksi virheet eivät meillä mene helposti systeemistä läpi vaan palautuu takaisin. Minulle työ oli selviytymiskeino surusta, enkä työssäni pysty tekemään suurempaa vahinkoa joten siksi menin. Jos työkyvyn puutteesta olisi voinut tulla suurempia vahinkoja olisin ymmärtänyt mennä lääkäriin hakemaan sairaslomaa.



Voimia ap! Miten kuvailisit surusi määrää? Onko se jatkuvaa ahdistusta, niin että tekisi mieli huutaa tuskaa, vai onko se enemmänkin surua ja vähän väliä itkeskelyä ja ajatukset ovat jatkuvasti vainajassa? Ekassa vaihtoehdossa suosittelisin lääkärissä käyntiä ihan itsesi takia, toisen kohdan kohdalla mieti itse miten jaksat. Vain sinä tiedät.

Vierailija
25/25 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suru ei jonkun mielestä olisikaan sairaus, niin siihen reagointi yms.kyllä mielestäni on, ja vaikuttaa työkykyisyyteen aivan varmasti. Itse sain sairauslomaa viikon, kun Isäni oli kuolemaisillaan sairaalassa ja en olisi kyennyt todellakaan töihin, (tai ylipäätään lähtemään kauas sieltä sairaalasta). Lääkäri kirjoitti tuon saikun suoraan viikoksi, diagnoosi oli "reaccion depresiva" tms. Äitini sai vastaavan sairausloman. Esimiehen luvalla olin ensimmäiset 1-2päivää poissa, ennenkuin tilanteen vakavuus selvisi ja sain lääkärintodistuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi