G: Onko sinusta edes vähän rasittavaa jos lapsellasi on yökylässä kaveri?
Kommentit (51)
rasittaisi jos olisi tilaa enemmän.Eli todella rasittavaa jo ajatuskin yökyläilystä tässä sardiinipurkissa.
sekä päivä- että yökylään.
Sellaisia lapsia tosin en ota, joilla ei ole mitään käytöstapoja.
kyllä minäkin ottaisin yövieraita, jos meillä olisi lapsille kokonaan oma kerros, ja mahdollisuus saada itsekin vapaata, eli omat lapset yökylään.
Jos meillä ei ole muuta ohjelmaa, niin yövieraat ovat tervetulleita! Minusta ja lapsista se on hauskaa, ei rasittavaa.
yökyläläisiä on aina silloin tällöin. Joskus useammin, joskus harvemmin.
Ei rasita kummemmin. En höösää, enkä passaa. Viettävät aikaa omassa huoneessaan ja hakevat sinne iltapalaa. En paljon edes näe heitä illan aikana.
Aamulla myös ihan normaalikuviot. Aamupalan katan pöytään ja saavat käydä kun heräävät. Samoin teen lounaan ja syövät siinä.
Ihan normaali elämää vietämme niin kuin muutenkin. Porukkaa vain on silloin enemmän.
Lasten kaverit alkavat olla niin tuttuja, että tulevat perjantaisin koulusta suoraan ja nakkaavat repun nurkkaan ja asettuvat taloksi.
Niin ja meillä on yökyläilijöitä enemmän kuin meidän lapset yökylässä. Ei sekään haittaa, koska en ajattele yökylää lapsenhoitopaikkana.
Tilaa tosiaan ei ole kovasti. Jos joku on yökylässä, siirtyy joku lapsista olkkariin nukkumaan siskonpetiin, että vieras saa hänen sängyn. Evakkoon joutunut yleensä tykkää, koska saa silloin katsoa telkkaria olkkarissa rauhassa yksin.
Lasten kaverit sanoo useasti, että meille on kiva tulla ja meillä on kiva olla. Ongelmia kurin kanssa ei ole koskaan ollut.
Päivävieraita meillä laukkaa jatkuvasti. Aina on j0llakin kaveri kylässä. Ja minusta on hienoa, että murkkujen kaverit tykkää olla mieluummin meillä kuin lähtisivät kylille viettämään iltaa.
Lapset tykkää kun saavat seuraa ja lasten kaverit viihtyy meillä. Omia lapsia meillä neljä, mutta sopu sijaa antaa. Kerran oli yhteensä kymmenen lasta yön yli, omat ja kuusi yökyläläistä, kaikilla oli hauskaa, myös meillä aikuisilla!
Meillä teini ja tokaluokkainen. Mä tykkään että kiva juttu kun lapsilla on kavereita ja ihan kiva jos meillä viihtyvät. Olen oppinut tuntemaan lasten kavereita ja heidän vanhempiaaan. Meille saa tulla aina jos ei oo mitään menoja, lukuunottamtta yhtä viikonloppua oman perheen kesken. Silloin ei meille tule ketään ja meidän lapset ei ole missään.
Olen yksityisyyttä sen verran rakastava ihminen, etten osaa relata jos vieras lapsi on talossa. Varsinkin työpäivän jälkeen haluaisin olla ihan vaan perheen kesken, mutta lasten vuoksi yritän sitten kestää näitä vierailuja.
Itse tykkäsin hirveesti yökyläilyistä lapsena ja kaverit oli mulle tärkeitä (ovat vieläkin), joten ymmärrän kyllä lapsianikin- mutta yhä paremmin myös niitä vanhempia joille yökyläilyt ei aina sopineet.
Kun tilat on yhdessä tasossa on paljon vähemmän yksityisyyttä meillä ja lapsilla, varsinkin kun lapset nyt kasvaneet. Pienten kanssahan se helpointa oli olla yhdessä tasossa.
meillä neljä lasta ja melkein aina saa tulla kun yökyläilijöitä kun lapset sitä kysyvät.
Ja toimimme myös tukiperheenä joten joka kuukausi on kaksi lasta lisää viikonlopun.
Ja homma toimii myös toisin päin. Kun meillä tarvetta niin lapset pääsevät yökylään, vaikka kaikki neljä kerrallaan.
Meillä pätee samat säännöt sekä arkena että viikonloppuna, iän mukaan on aika jolloin mennään nukkumaan on vieraita tai ei.
Jokaisella lapsella on yläkerrassa omahuone ja me aikuiset nukumme alakerrassa.
meillä neljä lasta ja melkein aina saa tulla kun yökyläilijöitä kun lapset sitä kysyvät.
Ja toimimme myös tukiperheenä joten joka kuukausi on kaksi lasta lisää viikonlopun.
Ja homma toimii myös toisin päin. Kun meillä tarvetta niin lapset pääsevät yökylään, vaikka kaikki neljä kerrallaan.
Meillä pätee samat säännöt sekä arkena että viikonloppuna, iän mukaan on aika jolloin mennään nukkumaan on vieraita tai ei.
Jokaisella lapsella on yläkerrassa omahuone ja me aikuiset nukumme alakerrassa.