Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko hoitovapaalla

Vierailija
28.05.2008 |

Minulla ei näistä Kelan asioista ole juurikaan kokemusta näistä hoitovapaa-asioista...lapsia kun ei vielä ole. Olen ymmärtänyt, että varsinainen äitiysloma on noin 9kk, joka koostuu äitiys- ja vanhempainrahasta.

Mutta paljonko saa Kelasta rahaa per kk jos on hoitovapaalla, yhdestä lapsesta?

Onko se todellakin vain 294,28 euroa/kk??? Tuollako pitäisi pärjätä?! Ei voi olla...oon varmaan ymmärtänyt nyt jotain väärin...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi voit saada kuntalisää, joka vaihtelee. Paras taitaa olla Espoolla, noin 220 euroa.

Vierailija
2/6 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kaksi alle kolme vuotiasta ja kelalta tulee kokonaisuudessaan vähän alle 400e käteen. Kuntalisää 200e. Saa kyllä kaupassa katsoa tarkkaan mitä ostaa. Meilläkin kuitenkin 5 hlön perhe. Huomattava pudotus äitiysrahasta joka mulla oli nettona vajaa tonnin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas on...täytyykin alkaa säästämään jo nyt sukanvarteen, en ole edes moista tajunnut, että todella voi olla noin pieni...:(

Vierailija
4/6 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lasketaan tulojen mukaan. Sekään ei kyllä kovinhäävi ole, jos sitä sattuu saamaan. Läheskään kaikki kunnat eivät maksa kuntalisää.

Vierailija
5/6 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot eivät vaikuta hoitorahaan (hoitolisään kyllä). Jos ammattisi on sopiva ja esim. miehesi työajat sallivat, voit tehdä vaikka keikkahommia. Minä tein hoitovapaalla freelance-toimittajan hommia, ja sain niistä lisätuloja 500-1000 €/kk.

Vierailija
6/6 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntalisää ei meillä tunneta ;(