Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla menee 1 lapsen vaatteisiin tyyliin alle 50e/vuosi, miten ihmeessä???

Vierailija
21.03.2010 |

Vai saatteko kaiken jostain ilmaiseksi?

En käsitä..

Itse yritän olla säästäväinen, mutta väkisin uppoaa rahaa ja paljon:

- talvihaalari ja keväthaalari oltava erikseen. Talvihaalari maksaa vähintään sen 30 euroa ja keväthaalari 20 euroa, jos tahtoo kunnolliset

- talvihanskoja vähintään kahdet, vähintään maksaa 5 euroa/pari, lisäksi kevät/välikausihanskat ja sormikkaita.

- kuravaatteet kunnolliset ja kumisaappaat. Kurapöksyt maksaa _vähintään_ 10 euroa ja sadetakki yleensä enemmän, kumpparitkin on 10 tietämillä kuten myös kurahanskat.

- kenkiä: vähintään 1 talvikengät kuoma-tyyppiset tms, maksaa vähintään 10 euroa kunnolliset, sandaalit vähintään 10 euroa, lenkkarit noin 10 euroa

- uimapuku maksaa vähintään 1-2 euroa, villasukat ja villahaalari yleensä 10 euron paikkeilla vähintään yhteensä, monot ja luistimet vähintään 5 euroa / pari. Tossut päiväkotiin/kouluun, vähintään pari euroa.

- jotain juhliin sopivaa vaatetta, yleensä min. 5 euroa/asu, tytöt tarvii myös siistit sukkikset ja pojalla oltava erikseen paita ja housut.

- alusvaatteita: vähintään 5 alushousut lienee oltava, nekin maksaa yleensä 1 euroa/kpl, sukkia vähintään 5 paria

- jotain jumppatunnille sopivaa: verkkarit+t-paita tai sortsit, vähintään 5 euroa/asu yleensä.

- t-paitoja/aluspaitoja oltava vähintään 5 kpl ja kyllä nekin vähintään 0,50 euroa maksaa yksi

- pitkähihaisia vähintään 5 kpl, 1 euro/kpl vähintään

- pitkiä housuja vähintään 3 kpl, yleensä min 2 euroa/pari siistit.

- päähineitä: erikseen talveen ja kesään, vähintään 1-2 euroa/kpl.

- sukkahousuja/pitkiksiä, yleensä väh. 1 euro/kpl ja vähintään kolmet pitää olla.

Ja kun kaikkea ei aina löydä alesta/käytettynä oikeaa kokoa. Itse mm. metsästin vuoden kurahousuja alesta löytämättä ja lopulta piti ostaa kalliit uudet noin 20 euroa maksavat. Jne.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee varmaan kuukaudessa toi 50/lapsi ja ostan vain mitä tarvitsen.

Vierailija
2/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lahjoituksena/esim isovanhemmat ostaa ulkoiluvaatteita, ostetaan kirpputoreilta/jostain superaleista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarvitsee/haluaa lapset lahjaksi.pyydämme aina seuraavan koon vaatteita. Kirppareilla kierrän ja "kahmin" aina seuraavan koon taikka syksyllä jo tulvekasi talveksi haalarin tms muutamalla eurolla. kirpparilla on ihan kun uusia myytävänä ja HALVALLA! ei kulumia ei reikiä,lenksut ehjänä jne. kyllä passaa ostaa ;) kengät ostetaan uusina mutta muut käytettynä niin pitkälle kun vaan löytyy.

Vierailija
4/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän lahjakortteina vaatekauppaan ja ostan itse sellaisia vaatteita kuin lapsilleni haluan.

Vierailija
5/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarvitsee/haluaa lapset lahjaksi.pyydämme aina seuraavan koon vaatteita. Kirppareilla kierrän ja "kahmin" aina seuraavan koon taikka syksyllä jo tulvekasi talveksi haalarin tms muutamalla eurolla. kirpparilla on ihan kun uusia myytävänä ja HALVALLA! ei kulumia ei reikiä,lenksut ehjänä jne. kyllä passaa ostaa ;) kengät ostetaan uusina mutta muut käytettynä niin pitkälle kun vaan löytyy.

Voin kuvitella miten "iloinen" esim. mun 4v poika olisi jos lahjasta paljastuisi uusi haalari :/

Vierailija
6/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikäli paketeista tulisi vain vaatteita.

Voin kuvitella miten "iloinen" esim. mun 4v poika olisi jos lahjasta paljastuisi uusi haalari :/

Vierailija
7/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin eilen ostoksilla teini-ikäiseni kanssa, ja ostettiin kevääksi farkut, kengät, takki ja huppari. Yritettiin ostaa edullista, ei mitään kalliita merkkejä, ja rahaa meni jo tällä yhdellä reissulla 200 euroa.

Vierailija
8/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ostin kumisaappaat ja kevätkengät yhteensä 95 euroa. Vielä ostettava vaikka mitä kenkiä,kun kaikki pienet ja myös vaatteita. Kirppiksille en ehdi ja joskus kun olen käynyt niin kamalaa lumppua tarjolla ylihintaan........

Vierailija
9/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoja ja muuta. isovanhemilla usein tapana ostaa useampi lahja.esim.palapeli ja vaikka kiva oloasu. emme siis vaadi tätä mutta joulunakin paketteja tulee niiiiin paljon että kyllä pehmeitä JA kovia mahtuu hyvin joukkoon :) ja se on kuulkaa ihan mihin lapsen opettaa ;)

Vierailija
10/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa 5snt ja ihan hyviäki löytyy, vasta ostin tytölle uuden veroiset farkut ja fleecehousut, (molemmat H&M:n) kirpparilta yht. 40snt.

Mutta talvivaatteet täytyy olla uusia, ainaki yks puku. Kengistä käy vaan laadukkaat, esim nokian saappaat, pojalla täytyy olla superhyvät kengät.. Toisinaan alesta löytyy hyvin, mutta ei kyllä 50€ riitä mihinkään.. tai no jos ihan lumppuihin pukee.. :(

Vierailija
11/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni saa kaikki vaatteet ilmaiseksi mummoilta tai lahjana sukulaisilta

muuten mahdotonta

jo 1 pari sukkahousuja maksaa 4 euroa

Vierailija
12/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ostan ulkomailta halvalla, ja en mielestäni tuhlaa, niin kyllä vaatteisiin ja kenkiin sekä urheiluvarusteisiin menee varmaan 1000 e nykyään vuodessa. Tosin nyt lapsella on just jalka kasvanut kauheasti ja kaikki jalkineet meni uusiksi, niistäkin tulee jo paljon. talvikengät, lenkkarit, sisäpelikengät, sisäkengät kouluun, kumpparit, monot, luistimet...

Vierailija
13/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi muutakuin ihmetella, miten kallista ja huonoa tavaraa takalaisilla kirppareilla on. Englannista sai hyvaa laatua jarkevaan hintaaan kirpputoreilta ja charity shopeista. Taalla rikkinaiset ja tahraiset t-paidat maksaa joskus enemman kuin uudet. Just eilen oli todella virttynyt, varjaytynyt ja venynyt L&B t-paita 4e. Ei ymmarra!

Vierailija
14/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkulla on tyttö ja poika, jotka on muutamaa vuotta vanhemmat, ku mun tyttö ja poika. Sieltä saan kaikki vaatteet lapsille, jotka on heidän jäljiltään vielä hyvässä kunnossa. Sen lisäksi lasten isovanhemmat ja tädit ostaa lahjoiksi ja joskus muutenkin(pyytämättä) lapsille vaatetta. JOS tarvin jotain tiettyä kierrän ensin muutaman hyväksi tietämäni kirpparin ja jos niistä ei löydy, ostan kaupasta. Ei olla mitenkään köyhiä, mutta ei oo tarvetta olla aina kaikki uutta ja mahtavaa. :)

Vierailija
15/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis

Sukulaiset

Alennusmyynnit

Vierailija
16/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se olen sitten minä kenen vaatteita te kirpparilta ostatte :)

Vierailija
17/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on mennyt rahaa 32 € ja mitään ei tänä vuonna enää tarvi ostaa. Noistakin ostoksista vain kypäräpipo ja hanskat olivat pakolliset, 24 € olis voinut säästää.

Saan 3 lapsen äidiltä joka kerta ison kassillisen vaatteita, kenkiä jne. Kun ne jää pieneksi, myyn huutiksessa ja saan tietty enemmän mitä vuositasolla ostan.

Ystäväni on erittäin hyvätuloinen, samoin hänen puolisonsa, jos heille osuuksia antais, joita olen tietty tarjonnut, ei se heillä missään tunnu.

Ja hyvä mun kannalta !

Vierailija
18/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä isommalta pienemmälle, onneks on kaksi tyttöä peräkanaa ;) Eikä ole mitään rytkyjä vaan kunnon vaatteita! Käytän nekin rahat mieluummin muuhun mukavaan, keväällä mennään koko perhe laivalle mukavalla budjetilla =)

Vierailija
19/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on tuollainen asenne? Miksi lapsenne hämmentyisi pehmeästä paketista. Meidän lapset on aina tykänneet, jos vaate on mietitty huolella ja siinä on ollut esim. joku suosikkikuva tms. Nykyään ilahtuvat merkkivaatteista tai lahjavaatekorteista. Tietenkään kaikki lahjat ei ole pehmeitä, mutta jos synttäreilläk saa kymmenen lahjaa ihan hyvin voi olla pari pehmeää.

Mutta tuohon rahaan. Meillä selvittiin tuolla summalla ekat vuodet, koska melkein kaikki vaatteet oli kirpparilta, lainassa, lahjoitettuja kierrätysvaatteita ja lahjoja. Kengät ja talvikintaat piti ostaa kaupasta ja nekin sai halvalla kun osti alesta varastoon. Sen jälkeen olenkin lahjoittanu meidän lasten vaatteet tarvitseville.

Nyt mulla menee kahden koululapsen vaatteisiin tuo summa varmaan joka viikko...Kirpparilta tekee enää satunnaisia löytöjä eikä kavereiden lapsiltakaan juuri mitään enää jää.

Vierailija
20/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljen lapsilla menee 50 euroa vuodessa vaatteisiin. Tähän on selityksenä se, että meidän lasten hyväkuntoiset vaatteet menevät lahjoituksena heidän lapsilleen. Lisäksi perheen äiti on taitava ompelija ja neuloja ja kierrättäjä.

Meillä vaatteisiin menevä summa onkin sitten ihan jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi