Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pika-apua järkyttäviin menkkakipuihin.

Vierailija
21.03.2010 |

Mikä auttaa?

Soitan kohta ambulanssin, kun vaan sattuu eikä mikään auta.

Ei ole hyvä seisten, istuen, maaten. Buranakaan ei auta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama, menkat alko just. Lääkettä vaan napaan ja sikiöasentoon. Kyllä se lääke pian alkaa jeesaa, hope so!

Vierailija
2/41 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkuttele itsellesi muutama orgasmi. O:t auttavat menkkakipuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin kai mitään taikatemppuja sinänsä ole. Jotkut särkylääkkeet voivat auttaa. Itsellä auttaa miehen läheisyys tosi paljon, koska se vapauttaa joitakin hormoneja, jotka lievittävät kipua. Myös oksentaminen on auttanut, kun se on ollut seurausta ripeästä kävelystä. En tiedä toimisiko sormet kurkkuun-menetelmällä.

Vierailija
4/41 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 08:48"]

Oon 14 vee ja kauheet menkkakivut mitä voin tehä ku särkylääkkeet ei auta :/

[/quote]

Ensinnäkin kun tietää, että menkat ovat alkamassa ja kun varmasti tiedät, missä vaiheessa ne menkkakivut alkaa, niin ala syömään jo etukäteen särkylääkettä. Siinä on joku sellainen juttu, että pitäisi ottaa etukäteen, tarpeeksi iso määrä. Esim. mulla kivut tulevat vasta toisen päivän loppupuolella ja kolmantena päivänä. Voit käydä terveydenhoitajalta tai vaikka apteekista kysymässä, mikä voisi olla se sopiva annostus sun ikäiselle. Ja sen lääkkeen pitää olla TULEHDUSkipulääkettä, kuten esim. burana. Toinen vaihtoehto on hakea koululääkäriltä tehokkaampia särkylääkkeitä. Miranax on yleinen tulehduskipulääke menkkakipuihin. Toinen on muistaakseni Litalgin, joka on kylläkin lihasrelaksantti.

Koululääkäri kyllä lähtee tyrkyttämään sulle ehkäisypillereitä, mutta sano niille ei kiitos (jos todellista tarvetta niille ei ole). Muutama särkylääketabletti kuukaudessa on pienempi paha kuin joku 21 tablettia. Ja mulla kun käytän Miranaxia, sitä menee yhden menkkaviikon aikana maksimissaan 1,5 tablettia. Se on niin tehokasta. Ja kun pakkauksessa on 30 tablettia, niin voit laskea siitä, että 2 tabletin kuukausivauhtia lääkettä riittää silti pitkäksi aikaa.

Vierailija
5/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten menet kontallesi ja teet "kissavenytyksiä" eli köyristät selkääsi ja venytät selkääsi kuin kissa. Hitaasti ja rauhallisesti ja yrität rentoutua. Ei tääkään kipua pois vie, mutta pahimmat kouristukset ja saatat säästyä oksentelulta. Lämmin suihku auttaa myös, mene sinne suihkuun tekemään noita venytyksiä.

Ja sitten lääkäriltä kunnon lääkkeet huomenna.

Terveisin eräs, jota lääkärit ei lapsena uskoneet. Makasin kylppärin lattialla oksentamassa päivän joka kuukausi...

Vierailija
6/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitettynä ja alavatsan päälle laitettuna saattaa vähän helpottaa oloa. Itse käytin järkyttäviin jälkisupistuksiin joihin ei buranakaan tepsinyt.

Vierailija
7/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat pientä lievitystä buranan lisäksi.

Vierailija
8/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten menet kontallesi ja teet "kissavenytyksiä" eli köyristät selkääsi ja venytät selkääsi kuin kissa. Hitaasti ja rauhallisesti ja yrität rentoutua. Ei tääkään kipua pois vie, mutta pahimmat kouristukset ja saatat säästyä oksentelulta. Lämmin suihku auttaa myös, mene sinne suihkuun tekemään noita venytyksiä.

Ja sitten lääkäriltä kunnon lääkkeet huomenna.

Terveisin eräs, jota lääkärit ei lapsena uskoneet. Makasin kylppärin lattialla oksentamassa päivän joka kuukausi...

mulla ollut nuorena samallaisia oireita, ihan näkö lähtenyt kun sattui niin. niin nyt odottelen kauhulla synnytystä kun sanotaan ettei pahimmatkaan mennkakivut ole verrattavissa?!

Vierailija
9/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä ei tarvinnut oksentaa sentään. Oma synnytys oli raju, mutta itse asiassa luulen, että noista lapsuuden mankkakivuista oli siinä hyötyä - olin opetellut rentouttamaan lihaksia ja siksi synnytyskipua oli tavallaan helpompi sietää ja synnytys eteni nopeasti. Mä en edes saanut kipulaakettä, mut

Vierailija
10/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit kuitenkin on jo sairaalassa. nuorena kun asuin yksinkin ja luulin että kuolee siihen kipuun.

Vierailija
11/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi noin. Luulin ensiksi menkkakivuiksi, mutta lopulta mies lähti heittämään mua ensiapuun. Mentiin vaan pokkana ison sairaalaan. Olin kyl niin kipee, että ottivat sisään.

No mulla oli sitten munajohtimessa iso kysta ja se johdin oli alkanut jotenkin kiertyä. Leikattiin välittömästi.

En halua pelotella, mutta jos tuo kipu on jotenkin paljon järkympää kuin normaalisti, niin lähde näytille. Mutta jos tämä on sulle normaalia, niin ehkä tosiaan koittaisin helpottaa oloa edellisillä keinoilla ja heti huomenna varaisin ajan gynelle ja hankkisin sellaiset lääkkeet, että saat tajun kankaalle aina noina menkkakipupäivinä.

Vierailija
12/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sentään saat kunnon tujun kivunlievityksen. :) Voi olla että kun sulla on noin raju vertailukohta niin synnytys onkin sitten helpompi kuin mitä arvioit.

Mut ap, ota tosiaan toinen burana ja kahvia sen kanssa (nopeuttaa imeytymistä), sitten kuumaan suihkuun venyttelemään kunnes olet kauttaaltaan lämmin ja burana alkaa vaikuttaa. Jos mitenkään pystyt niin koeta ottaa pienet torkut. Ei kai näitä kotikonsteja kovin paljoa ole. Kunnon lääkkeitä lääkäriltä minäkin suosittelen.

Vierailija
13/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimassa kivussa on voinut kysta puhjeta.

joko ap:lla on helpannut?

ja 2:nen toivotaan parasta.

t:5

Vierailija
14/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai melko samalta tuntui. Tosin kipu tuli äkisti, toisin kuin umpparin puhkeamisessa olin kipeänä pari päivää jo ennen.

Mutta se kipu oli tosiaan kamala. Vietin yön sairaalassa tarkkailussa. Jos kipu on voimakkaampaa kuin normaalisti, niin käy päivystyksessä.

Vierailija
15/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohi ap:n kysymyksen, mutta vitoselle sellaisia terkkuja että kamalista menkkakivuista on todellakin hyötyä synnytyksessä. Se kipu on ikään kuin tuttua, etkä mene sen rajuudesta niin helposti paniikkiin. Itse olin jo 6cm auki kun vielä kätilön tarjotessa piikkiä kieltäydyin, koska supistukset eivät vielä siinäkään vaiheessa tuntuneet niin pahoilta kuin menkkakivut joskus :)

Vierailija
16/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilun satsin buranaa ja kipu vain jatkuu kuvaamallasi tavalla, lähde ihmeessä lääkäriin. Itse muinoin pitkitin ja sinnittelin kaksi päivää kunnes oli pakko lähteä ensiapuun. Crp oli jo sadassa ja munasarjoista löytyi kystat sekä epäily endometrioosista, joka sitten todettiinkin jo pian leikkauksen yhteydessä. Jos nää ei ole ekat noin kipeät menkat, tai jos sulla on ollut jotain outoa kierrossa viime aikoina, sitä suuremmalla syyllä pitää lähteä lääkäriin.

Vierailija
17/41 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee nyt vähän ohi ap:n kysymyksen, mutta vitoselle sellaisia terkkuja että kamalista menkkakivuista on todellakin hyötyä synnytyksessä. Se kipu on ikään kuin tuttua, etkä mene sen rajuudesta niin helposti paniikkiin. Itse olin jo 6cm auki kun vielä kätilön tarjotessa piikkiä kieltäydyin, koska supistukset eivät vielä siinäkään vaiheessa tuntuneet niin pahoilta kuin menkkakivut joskus :)

on aika synnytyspelko kun tietää jo vähän mitä odottaa. mut just jos ei taju lähde niin kai sitä sitten kaiken kestää.

Vierailija
18/41 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 14 vee ja kauheet menkkakivut mitä voin tehä ku särkylääkkeet ei auta :/

Vierailija
19/41 |
17.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ottanut reippaasti vaan lääkettä ja laittanut pulloon kuumaa vettä ja sen vatsan päälle :) helpottaa mutta ei poista kipua kokonaan..

Vierailija
20/41 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan! Ite oon 15-vuotias ja mulla on kanssa yleenä järkyttävät kivut. Otan kumminkin aina buranaa ja teetä vaikka tuntuisikin että särkylääke ei auta.

Mua auttaa kun hieroo kämmenellä hellästi alavatsaa (ei kuulosta hyvältä koska kipu on mitä on) mutta se auttaa oikeasti ainakin mua. Eikä sekään kaikkia kipuja pois vie mutta helpottaa ainakin.

Myös pieni kävelylenkki voi auttaa, koska se edistää verenkiertoa ja voi vähentää kivuliaita kouristuksia. Tai sitten laittaa leffan pyörimään ja mahalle lämmintä ja lämmintä juotavaa mukiin.

On myös sanottu että suklaa tai banaani voisivat auttaa (en tiedä toimiiko mutta kannattaa kokeilla erilaisia rentoutumistapoja).

Voimia kaikille !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme