Voiko yläkoulun todistuksen arvosanoja korottaa
missään?
Teinillä tulossa todella huono päättötodistus lähinnä sairauspoissaolojen takia. Hyvään lukioon pääsy siis pahasti vaarassa. Tietääkö kukaan missä arvosanoja voisi korottaa?
Kommentit (12)
arvosanojen sallivan sitä. Oli esim. koko syyslukukauden poissa koulusta sairauden vuoksi ja tenttimällä saanut nykyiset arvosanat.
Täytyy miettiä tuota kymppiluokkaa sitten... Kiitos vastauksista ja mukavaa sunnuntaipäivää kaikille.
meinaa pärjätä lukiossa jos yläastekkin ottaa jo koville?? Yläaste on lastenleikkiä lukioon verrattuna..
vi parantaa arvosanoja.
Ja ei se lukiossa pärjääminen sitten enää ole mikään ongelma, kn ne arvosanat on korotettu. Kyllähän korottaminen nimittäin kertoo siitä, että NYT korotuksen jälkeen ne asiat on hyvin opittu. Siitä sitten hyvä jatkaa. Tiedän ihmisiä, jotka ovat kymppiluokan käytyään pärjänneet lukiossa ja yliopistossaTeknillisessä korkeakoulussa ihan hyvin.
että ylipäätään pääsin lukioon. Siis opettaja antoi alueen minkä tentin. En käynyt mitään reppauskursseja tmv. En tiedä mikä tilanne on tänä päivänä voiko noin tehdä.
Jos kouluvalmiuksissa ja motivaatiossa on pulmia, myös valmentavat koulutukset soveltuvat. Niissä vaan numeroita ei voi samalla tavalla korotella. Eli jos useita numeroita haluaa parantaa, perusopetuksen lisäopetus on oikea paikka. Onko nuori varma lukiosta, jos vointi on huono? TOki riippuu sitäkin, mistä syystä on ollut paljon sairaslomilla. Jos psyykkinen vointi on huono, jaksamista ei aina riitä koulunkäyntiin. T: Opo
mun psyykkinen vointi oli huono koko yläasteen ja lukion ajan. Mua kiusattiin eikä energiaa riittänyt juuri mihinkään. Mut yliopistossa kiusaaminen lakksasi ja ymärillä oli yhtäkkiä erilaisuutta sietäviä älykkäitä ihmisiä. Pääsin jaloilleni. Pelottaa ajatella, mitä mulle olis tapahtunut jos en olis mennyt yliopistoon. Se ei aina ole oikea ratkaisu vähentää tavoitteita, jos mieli on huono.
että jos oppilas on yläluokilla ollut pitkillä psykiatrisista syistä johtuvilla osastohoitojaksoilla ja vointi on edelleen yhtä huono, se väkisinkin vaikuttaa opiskelussa jaksamiseen. Äläpä vääristele asiaa!
mun psyykkinen vointi oli huono koko yläasteen ja lukion ajan. Mua kiusattiin eikä energiaa riittänyt juuri mihinkään. Mut yliopistossa kiusaaminen lakksasi ja ymärillä oli yhtäkkiä erilaisuutta sietäviä älykkäitä ihmisiä. Pääsin jaloilleni. Pelottaa ajatella, mitä mulle olis tapahtunut jos en olis mennyt yliopistoon. Se ei aina ole oikea ratkaisu vähentää tavoitteita, jos mieli on huono.
että jos oppilas on yläluokilla ollut pitkillä psykiatrisista syistä johtuvilla osastohoitojaksoilla ja vointi on edelleen yhtä huono, se väkisinkin vaikuttaa opiskelussa jaksamiseen. Äläpä vääristele asiaa!
Sinä siinä haluat viedä toisilta mahdollisuudet...
Nuppi teinillä ihan kunnossa, ja numerot ovat olleet hyviä viime kevääseen asti. Perustiedot hallinnassa hyvinkin, mutta siihen lukioon, mihin hakee, tarvitaan yli 9 keskiarvo. Ja kymppiluokat ymmärtääkseni täynnä ns. luusereja, joiden motivaatio hukassa koko kouluajalta, joten siksi se arvelutti. Täytyy vielä keskustella rehtorin kanssa, josko nuori voisi tenttimällä korottaa arvosanojaan.
Siellä kun yleensä on niitä aika heikosti motivoituneita oppilaita. Kannattaa tosiaan kysyä ensin koulusta korotusmahdollisuuksista. Myös monissa iltalukioissa on mahdollisuus parantaa arvosanoja. Olisko lähellänne sellaista? Yksi vaihtoehto voisi mennä nyt "huonompaan" lukioon, käydä sen ensimmäisen vuoden ohessa korottamassa tenttimällä arvosanoja paremmaksi ja hakea vuoden päästä siihen toivelukioon.
mutta kysymyshän pitäisi olla haluaako lapsi edes (hyvään)lukioon. Ja mikäli sinne pääsisiskin, onko mieltä mennä kouluun jossa pärjääminen on epävarmaa aiemman heikon koulumenestyksen vuoksi.