Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIRPOMINEN = KERJÄÄMISTÄ!

Vierailija
20.03.2010 |

Hyvät ihmiset, miksi ihmeessä päästätte lapsenne juoksemaan puolialasti naamat maalattuina pakkaseen? Ja vieläpä kerjäämään ihmisiltä mitä millonkin tavaraa??

Jos ei satu olemaan juuri suklaamunia tarjolla niin pyytävät rahaa tms!!

Ja ensinnäkin mitä kaikkea törkyä joku hullu juuri näihin herkkuihin on laittanut!! Tai vaikka pyritellyt niitä jossain "paskassa"!!!!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaatepäällä meillä päin trullit kulkee.

Ja mitä milloinkin tavaraa? Jaa, taidanpa sanoa tytölle että pyytää palkaksi vaila taulutelkkareita tänä vuonna.

Vierailija
2/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisimmin päästävät lapsensa tuttujen oville lähinaapurustossa. En näkisi hypervaarallisena. Mutta kukin toki ottakoon kauhistelunaiheensa mistä keksii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=> en käynyt virpomassa => lapseni eivät käy virpomassa

Vierailija
4/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trulliperinne vain on sotkeutunut tähän. Mutta vain tosikot ottavat asiasta pulttia.

Vierailija
5/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstalla alkaa virpimiskeskustelu

1. onko virpominen ylipäänsä sopivaa

2. jos virvotaan, minä päivänä virvotaan

3. jos päästään vielä päivästä sopuun, niin mihin kellonaikaan sopii tulla

4. niin ja kenen ovelle

Vierailija
6/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilalle uusia esim. Halloween.

Vierailija
7/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden perheessämme oli vieraiden virpominen kielletty. Samaa linjaa aion vetää omieni kanssa. Toki omia sukulaisia voi virpoa, kun mielellään lapset ottavat vastaan.

Muistan kyllä kuinka ahneesti virpomassa käyneet kaverini puhuivat. Tiedottivat toisiaan mistä saa hyvät saaliit ja mistä vaan esim. "niitä tylsiä suklaamunia". Virpomisen päätyttyä vertailivat kuka sai eniten ja erityisesti kuka sai eniten rahaa..

Itse en avaa ovea mikäli joku palmusunnuntaina tulee.

Vierailija
8/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tosiaan ole katsoneet kuinka vähissä vaatteissa nämä virpojat kulkevat säähän verrattuna?

Ja tosi on niin kuin joku tässä joku mainitsikin että juuri noilla virpojilla sana kiertää mistä saa "parhaat palat" niin siellä myös käyvät!!

Vierailija
9/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja myötätuntoa!

Vierailija
10/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt niiiiin paha varata muutama kinder muna vaikka kaappiin :) Ei minua häiritse ollenkaan vaikka käy virpojia. Ihme kalkkiksia täällä.

Vierailija
11/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi harvoin kukaan lähtee virpomaan, vaikka vitsat tehdään kotiin koristeeksi ja äiti voidaan virpoa =)

Vierailija
12/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi minun pitäisi antaa mitään täysin vieraille, jotka eivät ole oikeassa tarpeessa? Ainoastaan ahneuttaan kerjäävät.

Mielelläni annan jotain avuntarpeessa olevalle tai ilahduttaakseni jotain minulle tärkeää, mutta vieraalle ahneelle pennulle? Miksi?

Vierailija
13/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tykkään pienistä virpojista ja MUN TALOUS EI KAADU muutaman pienen suklaamunan hankkimiseen... jotkut lapset oikeesti on tehneet ihan nättejä oksia ja ovat kivoja koristeitä maljakossa pääsiäisen ajan. Sellainen kyllä vituttaa jos ei ole yhtään nähty vaivaa, vaan tuodaan varpu jossa tyyliin yksi sulka. Se menee jo kerjäämisen puolelle ja on mun mielestä aikuisen vastuulla.

Vierailija
14/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni, joka on hieman vanhuuden höperö, oli antanut virpojille satsumia (hänen aikanaanhan ne ovat olleet suurta ja harvinaista herkkua). Lapset olivat ottaneet satsumat nyrpistellen ja kiittämättä vastaan ja kun ovi oli sulkeutunut olivat haukkuneet mummoni ja tämän antamiset lyttyyn ja heittäneet satsumat mummoni pihalle :(

Vierailija
15/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaadu minunkaan talouteni, mutta periaatteesta en anna.

mä tykkään pienistä virpojista ja MUN TALOUS EI KAADU muutaman pienen suklaamunan hankkimiseen... jotkut lapset oikeesti on tehneet ihan nättejä oksia ja ovat kivoja koristeitä maljakossa pääsiäisen ajan. Sellainen kyllä vituttaa jos ei ole yhtään nähty vaivaa, vaan tuodaan varpu jossa tyyliin yksi sulka. Se menee jo kerjäämisen puolelle ja on mun mielestä aikuisen vastuulla.

Vierailija
16/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä miksi minun pitäisi antaa mitään täysin vieraille, jotka eivät ole oikeassa tarpeessa? Ainoastaan ahneuttaan kerjäävät.

Mielelläni annan jotain avuntarpeessa olevalle tai ilahduttaakseni jotain minulle tärkeää, mutta vieraalle ahneelle pennulle? Miksi?

tuskin asut edes missään missä lapsia käy. et sitten tiedä että sun kuulu saada hieno vitsa vaihdossa.

virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks, vitsa sulle palkka mulle.

Vierailija
17/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkiä ahneita pentuja.Perinteellä ei ole sen kanssa sitten yhtään mitään tekemistä.

Ei aukea meilläkään ovi ja ollaankin itse asiassa poissa kotoa. Joten siinähän soittavat ovikelloa.

Vierailija
18/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät todellakaan kerjää. Hienot vitsat tekevät jotka antavat virvottavalle ja eivät kerjää rahaa vaan ovat olleet ihan iloisia vaikka pariin suklaakonvehtiin. Virpominen on lapsista hauskaa ja hiukan jännääkin kun saa puheutua hauskasti ja opetella virpomislorua ennen itse virpomista. Niin ja jos se kerjäämistä olisi niin eipä olisi kovin kannattavaa kun meillä tosiaan niihin vitsoihin käytetään paljon aikaa, vaivaa ja RAHAA. Vitsat tulevat usein maksamaan useamman euron per vitsa ja sillä ostaisin jo kinderit lapsille itse mitä laitetaan noihin oksiin. Vaan kun ei se ole lapsista yhtä hauskaa saada niitä munia äidiltä ja toisaalta minusta lasten on ihan hyvä oppia myös näkemään vaivaa sen eteen että saa sitten vastapalkaksi jotain.

Ja meillä otetaan virpojat. Sen verran olen kyllä nihilisti että ne jotka ovat selvästi kerjäämismielessä asialla saavat vain sen muutaman suklakonvehdin mutta ne jotka ovat oikeasti nähneet vaivaa saavat hyvät suklaamunat. Rahaa en anna koskaan enkä toivo että omat lapseni sitä saavat myöskään.

Vierailija
19/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä lastani virpomaan. Virpojien ei edes pitäisi pukeutua trulleiksi ja trullit taas eivät virvo.

Jos kerran halutaan pitää perinteistä kiinni, niin tehkää se edes kunnolla!

Vierailija
20/48 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella töykeitä, kun eivät ottaneet mummolta hedelmiä. Uskomattoman epäempaattisia lapsia. Kehtasivat vielä pihaan heittää. (Mummosi oli hyvää hyvyyttään ajatellut ilahduttaa lapsia ja vielä terveellisellä tavalla. Surullista.)

Jotkut yli-ikäiset ja pukeutumattomat pojat kyllä ärsyttävät. Hyvin pukeutuneet tutut pikkunoidat eivät. Toisaalta, mikäs ikäraja nyt sitten olisi, jos on kunnon pääsiäsmieltä.

Minusta kyllä kiusallinen ja uusi tapa. Turussa ei ainakaan virvottu vielä 1970-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä