10 v lapseni oppi vihdoinkin uimaan!
Onkin työtä asian eteen tehty, 5 vuotta kuljettu halleissa ja uimakouluissa. Ja lukuisat ulkomaanmatkat hienoine altaineen on olleet kuvioissa.
Kommentit (19)
Kaikki lapset ei ole pienenä niin sinut sen vieraan elementin kanssa, ja taidon oppimiseen voi mennä paljon aikaa.
Munkin tyttö oppi uimaan juuri viime kesänä, ennen sitä ei tykännyt olla vedessä yhtään.
(uimakouluja yms. ei ollut kyllä takana, ei vaan halunnut mennä syvälle veteen)
Mun 5v lopetti just uimakoulun (ja osaa nyt uida 10m). Samassa ryhmässä oli kolme 10 vuotiasta. Itse vähän sitä ihmettelin, mut ei kai siis oo nykyään edes harvinaista, ettei 10v osaa uida??
Meillä kaikki lapset ovat oppineet uimaan vasta 8-10 tienoilla. Ikävää oli kuunnella töissä, kun jotakut puhuivat että kumma kun toiset vanhemmat on niin välinpitämättömiä etteivät opeta lastaan kouluikään mennessä uimaan, ettei voi nyt edes uimahallissa niiden lastensa kanssa käydä... joopa joo. Lyökää vaan lyötyä. Olemme käyneet milloin vauva kainalossa, useat vuodet juostu uimakouluissa, milloin on isä opettanut, milloin miinä ja vaikka mitenkin yritetty järjestää, mutta eivät vaan ole kaikesta huolimatta oppineet aikaisemmin. Nyt osaavat ja nyt eskeria käyvä "vauva"-poika on ilmeisesti toista maata, on osannut sukeltaa nelivuotiaasta saakka ja nyt uida.
Meillä myös kohta 9 v poika, joka juuri oppi uimaan. Kyllä sitäkin taitoa oli pitkään harjoiteltu ja monen alkeisuimakoulun kautta haettu...
Lapseni käynyt tänä keväänä sellaista uimakoulua jssa oliuseita 9- 10 vuotiaita jotka eivät osaa uida. Joten ei se niin harvinaista ole.
ap
tosin mahdollisuudet uimiseen olivat siihen aikaan luonnonvedet kesäisin. Mutta minusta tulikin sitten todellinen vesipeto, viihdyn vesissä.
Erityisesti meille oli tuo lapsen uimataito tärkeää koska olemme kesät saaressa ja vesi on ympärillä joka paikassa, siksi en luovuttanut ihan vähällä.
Ap.
ettei lapsi opi pienenä uimaan. Minä olin pienenä uimakoulussa, käytiin kylpylöissä, kesällä rannalla, uimahalleissa ja silti opin "vasta" 9-vuotiaana uimaan, vaikka olin liikunnallinen ja muuten liikunnallisesti lahjakas.
Mutta kun vihdoin opin uimaan niin olinkin sitten tosi hyvä siinä. Olin meidän luokan nopein uimari (tytöistä), vaikka osa harrasti uintia. Itse en kuitenkaan koskaan alkanut uintia harrastaa kilpailumielessä, mutta muuten kyllä on rakas harrastus ja olen erittäin hyvä uimari. Eli ei sillä uimaan oppismiällä niin väliä ole jos vaan jossain vaiheessa kuitenkin oppii.
Onnittelut ap:n lapselle! Kiva lähteä ensi kesänä uimaan.
Lapsenikin on tosiaan onnellinen taidoistaan, nyt oikein pyytää uimahalliin kun se aiemmin oli aina sellaista väkisin menemistä.
Monella vanhemmalla ja myös lapsella olis varmaan kärsivällisyys loppunut. Uimataito on tärkeää ja murrosikäisenä tai aikuisena on tosi korkea kynnys lähteä uimakouluun opettelemaan.
Onnittelut lapselle kannustavista vanhemmista ja mukavia uintihetkiä!
Mun 10-vuotias ui kilpaa...
No vau?
vanhempani eivät IKINÄ eivät siis koskaan opettaneet minulle uintia, uimakouluun ei viety vaikka sellainen olisi ollut ihan lähellä. Onneksi opin itse. Hienoa ap että te olette kannustaneet lastanne.
Mun 10-vuotias ui kilpaa...
äitin ja isin kanssa..
uimataito on hyvä olla olemassa ja uiminen harrastuksenakin hieno! Mulla on 6v ja 8v pojat, nuorempi on kuin "kala vedessä", oppi uimaan 4 vuotiaana. Vanhempi osaa vähän, mutta on arempi.Mulla hermo meinas mennä kun tää vanhempi ei heti oppinut uimaan, ite muistan elävästi päivän kun opin ja olin silloin 4v =). Sittemmin äly palas mullekin ja ymmärsin että joku oppii jotain aiemmin ja joku myöhemmin (kuten itselleni 2lk matikka on melkeen hepreaa).
Mun 5v lopetti just uimakoulun (ja osaa nyt uida 10m). Samassa ryhmässä oli kolme 10 vuotiasta. Itse vähän sitä ihmettelin, mut ei kai siis oo nykyään edes harvinaista, ettei 10v osaa uida??
mun 3 vuotias osaa uida enemmän kuin 10m mut en mä silti ihmettele et joku opii vasta 5 vuotiaana ja ui viel niin vähän.
Oliko 10 kertaa kurssi ja asutaan järven rannalla.
Toivon, että oppii jotakin.
Uimataito tosi tärkeä. Voi pelastaa hengen, mutta talvella siitä ei ole hyötyä, jos karkaa heikoille jäille.
Meilläkin on sitten toivoa. Tyttö on 8 eikä osaa vielä yhtään uida.