Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksatteko lapselle hyvistä koenumeroista? Jos, niin paljon?

Vierailija
20.03.2010 |

Itse en ole kolmasluokkalaiselle maksanut. Luokkakaverit kuulemma saa kympistä kympin. Mietin onko miten yleistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen että sitten kun asia on ajankohtainen, maksan. Sain itse aikoinaan ysistä 9 mk ja kympistä 10 mk, ja näin jälkikäteen ajateltuna mielestäni käytäntö oli toimiva. Olisin varmasti saanut samoja arvosanoja joka tapauksessa, mutta tuntui kivalta saada joku palkinto hyvin tehdystä työstä. Ja palkkio voisi tietysti olla jotain muutakin kuin rahaa. Saahan aikuisetkin monesti erilaisia palkkioita suoriutuessaan töistään hyvin, ja eikö koulunkäynti tavallaan ole lasten työtä?

Vierailija
22/26 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikista kokeista helposti saa 10 tai vähintäänkin kiitettävän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esikoinen on vasta eskarilainen, mutten halua lapselleni opettaa, että koulutyön tavoitteena on raha, vaan itse oppiminen. Mieluummin maksan sitten vaikka kotitöistä.

Se miksi opiskellaan on että päästään jatko-opintoihin. Näitä jatko-opintoja suoritetaan jotta päästään tiettyyn työhön ja siitä työstä maksetaan rahaa. Mitä paremmin menestyy opinnoissa, sitä paremman työpaikan voi saada. Kyllä sitä siis loppujen lopuksi opiskellaan rahan vuoksi.

Vierailija
24/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalle maksetiin silloin aikanaan. Ekaluokka kun päättyy, olen ajatellut osataa mp3 soittimen ja ladata sinne kaikkea tykkäämäänsä musaa. Samoi silloin herkutellaan kakulla. Eli juhlimme vasta kun koulu päättyy ja silloin saa sen suuremman kiitoksen.

Vierailija
25/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esikoinen on vasta eskarilainen, mutten halua lapselleni opettaa, että koulutyön tavoitteena on raha, vaan itse oppiminen. Mieluummin maksan sitten vaikka kotitöistä.

että tietää missä maassa avokadot kasvavat ja kuinka paljon niissä on rasvaa :)

Itse kyllä olen selvästi opettanut että koulutuksen tärkein tarkoitus on se että pääsee töihin, ja töistä saa rahaa, jolla voi maksaa elämisensä.

Vierailija
26/26 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko markka-aikana maksanut 60 mk?

Mietippä sitä että esimerkiksi CD:t maksoivat markka-aikaan 120 mk. Eikö tunnukin järkyttävän isolta summalta näin nyt euroaikaan verratessa?