Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä 7-9-vuotias saa viikkorahaa?

Vierailija
20.03.2010 |

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtona on huoneen siivous. Yhden kerran on puolen vuoden aikana saanut viikkoraha eli yhden kerran on puolen vuoden aikana siivonnut huoneensa. Tyttö 7v.

Vierailija
42/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdella kaverilla on rahaa tonni, toisella kymppitonni ja monella vähintään satasia...

Eikä auta vaikka kuinka sanon et ne kaverit ihan taatusti liiottelee ja lisää summaana ina sen pari nollaa :D Välil oon ruvennu miettii voiko sen kaverit todella omistaa rahaa niin paljon kun hän niin vakuuttelee asiaa aina :)

Tää ketju valaisee hyvin että tuskin x)

Miten tämä ketju valaisee lasten rahatilannetta? Meidän ekaluokkalainen ei saa yhtään viikkorahaa (ei vielä halua, asiasta on puhuttu). Kuinka paljon tämän perusteella hänellä on tilillä?

Itse aloin saada viikkorahaa vasta 7. luokalla (5 mk/vko). Kun lähdin opiskelemaan 18-vuotiaana minulla oli pesämunaa useita kymmeniä tuhansia markkoja (rahan arvokin on tuosta muuttunut). Esim. kaikki lapsilisäni oli säästetty tililleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa meillä 2e/viikko karkkipäivän karkkeihin. Isompi tosin menee tänään elokuviin ja sanoin, että viikkoraha sisältyy leffarahoihin (maksan siis leffalipun ja saa ostaa mukaan vähän karkkia).

Vierailija
44/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluollalainen poika jota pienoismallit kiinnostaneet. Tälläiseen rahat pääosin menisivät mutta jos lapsi ostaisi muuta niin huomaisi miten raha hupenee ja miten kaiken saaminen ei aina onnistu.

Kavereista muutama saa viikkorahaa ja ehdotti itse 2 euroa viikossa. Mietin myös mahdollisuutta lisäansioon jos poika vaikka veisi kierätykseen lehtiä.

Meillä lapsi harrastaa yksilölajia ja mies alkoi palkitsemaan 1. sijotuksesta. Kummasti sillä saa lisää motivaatiota kun tahtoo saada jotain. Muttei kuitenkaan ole lapselle ollut kova paikka jos ei saa kultaa. Kaiken takana on rakkaus lajiin.. ;)

Kouluarvostelussa ei olla menty palkitsemiseen vaan odotellaan siinä hetki.

Ainakin näin pojan vanhempana on huomannut että rahaa/palkintoa arvostaa ja siitä voi kilpailla.

Viikkorahassa voittaa useammin kuin kilpailuissa.

Paha ei ole aina se raha/palkinto vaan aikuisenkin asenne. Joku vanhempi raivoaa jalkapallokentänlaidalla ja toinen kannustaa ja hävittykin peli oli hyvä peli, oli kiva käydä kavereitten kanssa pelaamassa ja häviöstä parhaimmillaan opitaan jotain (paitsi se jonka vanhempi raivoaa tyhmiä kentänlaidalla, ei osaa selvittää lapselle rauhassa missä oltiin hyviä ja missä huonoja, puhumattakaan tavasta joka kehittäisi muuta kuin asennevamman tarttumisessa).

Vierailija
45/52 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ite 9v ja ul annetaan 2euroo viikos ja mä säästän tosi paljon isoin rahamäärä mil oon ostanu on 20euroo mut mun isi ja äiti kyl ostaa mul kaiken tarpeellisen mut ylimääräst viihdettä mä ostan VÄHÄN ITSE.EN PALJON.PIENEN OSAN.

Vierailija
46/52 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon ite 9v ja mä aloin saada viikkorahaa ykkösluokalla 2euroa

Vierailija
47/52 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 9-vuotias saa 1,80e, 7v 1,40e jne.

Kotitöistä tai kokeista tms emme maksa, kuuluvat normaaliin elämään.

Vierailija
48/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa viikko/kk perusteista

kotityöt huolehditaan yhdessä, oma huone siistinä ja siivoukseen osallistuminen

saavat rahaa kun tarviivat johonkin

kun täysi-ikäisiä saavat jokainen oman asunnon, niihin menee kk-säästöt lasten kohdalla

Vierailija
49/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täysi-ikäisiä saavat jokainen oman asunnon, niihin menee kk-säästöt lasten kohdalla

Menee vaan kamalat verot, jos kerralla rysäyttää asunnon lapsen omistukseen.

Vierailija
50/52 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman saa myös 5-vuotias tasapuolisuuden nimissä

Vierailija
51/52 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huonosta kaytoksesta ja sotkuisesta huoneesta suoritetaan vahennyksia.

Tanaan saivat £2.

Lisaksi perjantaisin ostan karkit.

Omia rahojaan kayttavat lahinna leluihin ja kaikenlaiseen kraasaan. Usein saastavat jonkin aikaa johonkin vahan isompaan.

Lapset 8 ja 6-vuotiaat.

Vierailija
52/52 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellyttäen, että oma huone on perjantai-iltana kunnossa. Eipä ole kovin monta kertaa tänä vuonna tarvinut maksaa.

Lisäksi saa rahat, jos vie pullot kauppaan.

Rahat kuluu aika tarkasti taskukirjoihin ja legoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä