Paljon maksaisit lapsenvahdille?
Tilanne siis tämä. Meillä 5v ja 3v. Naapurin 15v tulee hoitamaan arki-iltana kahdeksi tunniksi kun itse olen kurssilla. Paljon maksaisitte palkkaa?
Kommentit (26)
15v tyttäreni kiitti kohteliaasti tarjouksesta ja sanoi, että hän lukee iltaisin kokeisiin eikä ehdi avuksi. Naapuri piti tytärtäni epäkohteliaana.
Meillä kävi kerran lastenvahtina eräs todella fiksu lukionsa juuri päättänyt tyttö, joka selkeästi ilmoitti taksoja kysellessäni, mikä oli tuntiveloitus tuntityöhön ja heti perään sen, miten tuntiveloitus hänellä laskee, jos vahtii lapsia koko päivän. Siis antoi tavallaan paljousalennusta, mikä olikin kiva juttu.
En valitettavasti kuolemaksenikaan muista, mitä suuruusluokkaa taksa oli. Pari-kolme päivää hän meillä oli täysipäiväisesti, kun normaali päivähoitopaikka oli remontin takia kiinni.
Sen sijaan muistan, että pojan lastentarhanopettaja otti kerran pojan hoitoon iltamenojemme takia, ja laskutti 10 euroa tunnilta. Muistelen, ettei tuo opiskelija paljon sitä vähemmän tunnilta pyytänyt hänkään.
ja lisäksi matkakulut. Kolmen tunnin keikka + bussilippu maksaisi 35 €, joten olen antanut tasarahan 40 €. Jos mulla on ollut iltameno, niin olen maksanut hoitajalle taksikyydin yöllä kotiin. Siis noin 20 € lisää.
Lisäksi työnantajakulut, jos kirjoitetaan kuitti palkasta. Ihan aina ei siis ole kirjoitettu, mutta 98 %:sti kyllä.
Olen itsekin yh, mutta 10 €/h on pieni korvaus siitä hyvästä, että joku on lasteni kanssa, kun itsellä on esim. pakollinen työmeno.
Itse oon aina saanut hommista noin 5e/t ja sitten pyöristettynä sopivaan summaan.
Itse antaisin 15 Euroa eli 7,5 Euroa/h.
Me maksetaan lapsenvahdille 40 Euroa, jos tulee tähän kuuden-seitsemän aikaan, laittaa lapset nukkumaan kahdeksan jälkeen ja lojuu sohvalla katsomassa leffoja, kunnes tullaan kotiin puolenyön aikoihin ja herkuttelee jääkaapin tyhjäksi. Lapsenvahti on miehen aikuinen tytär eli vahtii pikkusisaruksiaan. Tää on tavallaan hyvä järjestelmä, kun mies joutuisi kuitenkin joskus avustamaan. Nyt saa sen palkkana, mutta duuni ei ole liian rankka vs. palkka.
paikalle ½ tuntia sovittua myöhemmin ja sanoa, että koska sulla on vain se kymppi, niin tulin sen verran myöhemmin, että saadaan sopiva tuntitaksa.