En ymmärrä ihmisiä, jotka antavat vauvan-/lastenvaatteita
ja pyytävät niitä sitten takaisin. Itse annan omaksi, en pyytele takaisin. Johan ne nyt käytössäkin kuluu aika lailla, pesunukkaa. Itse en ainakaan uskaltaisi oikein käyttäkkään, jos tietäisin, että toinen haluaa vaatteensa vielä takaisin (siis jos tosi hyväkuntoisia vaatteita lainaa). Olenko ainoa..kalliimmat tavarat ymmärrän
Kommentit (6)
ja sillä varauksella annan lainaan, että "käyttökuntoiset voin ottaa vielä takaisin". Enkä kyllä edes antaisi niitä kaikista parhaimpia, vaan sellaisia tavallisia arkivaatteita.
mutta pesuissa kylläkin.
Tiedän ihmisiä,jotka pesevät kaiken pyykin sekaisin,väreistä välittämättä.Ja niin sievä vaalea vauvannuttu voi yht´äkkiä olla sinisen- tai harmaankirjava.Ja vaatteiden prinntikuvat halkeilee,jos vaattetta ei pese nurinpäin. Samoin sukkahousut nyppääntyy ihan törkeästi,jos ei käännä pesuun nurinpäin...Eli itse en luota edes parhaaseenkaan ystävääni,että saisin vaatteet käyttökelpoisina takaisin!!Siksi en lainaa vaan annan tai myyn.Eipähän tarvi sitten jälkeenpäin harmitella,kun jokin vaate meni pilalle.
Minä olen saanut lainaan pikkuisten vaatteita parilta ystävältäni ja olen palauttanut ne mielestäni lähes samakuntoisina(tai jopa parempina!)takaisin.Tuo parempikuntoisuus tarkoittaa sitä,että olen saanut kassiin tungettuja,ryttyisiä vaatteita ja palauttaessani ne on silitettyinä ja kauniisti viikattuina kassissa.Siksi kuulemma minulle lainaavatkin,kun olen niiin tarkka vaatteiden pesusta ja kaiken silitän!!!
lapset niin, että yksi heidän lapsista tulee just meidän kahden lapsen väliin, niin että esim talvivaatteet meni peräkkäisinä talvina. Tuolloin annoin talvipukuja lainaan ja pyysin ne takaisin omalle nuorimmalleni. Ystäväni toki tiesi tämän ja sopimus oli, että jos menee rikki (ei mitään pikku kulumista, vaan esim selvä repeämä) niin maksaa 1/3 osan uuden hinnasta. Mutta tuo systeemihän toimii vain eka, max toka talven. Nykyisin jo oma vanhempi kuluttaa talvivaatteet niin, että hyvä kun niistä riittää omalle nuoremmalle.
Sama systeemi meillä oli esim Bumbon ja muiden kalliimpien tarvikkeiden kanssa. Meillä se ainakin toimi tosi hyvin.
Tämä tyhmä ap on ihmetellyt, miksi sukat ja sukkahousut nyppyyntyväyt yhden pesun jälkeen!! No nyt se selvisi. Ja toki kaikki muutkin vaatteet pitäisi kääntää, mutta näköjään erototen nois sukat/sukkikset. Itsekin tosiaan olen tosi tarkka, jos lainaan jotakin joltakulta. Kaikki vaan eivät ole. Haluan säästää seuraavalle lapselleni vaatteet. Mietin vain, että mieheni suvussa on tapana kierrättää kaikki, joten taitavat pitää minua nyt sitten pihinä, jos en kaikkia annakaan.
ap
Minä olen antanut lainaan mutta olen kyllä heti sanonut, että ovat vain lainassa. En odota saavani vaatteita takaisin samassa kunnossa kun ne vein. Mutta toivon kyllä saavani kaikki takaisin vaikka niistä olisi vastaanottajan mielestä vain riepu jäljellä sillä itse haluan olla se, joka arvioi sen onko vaate vielä käyttökuntoinen meidän mahdolliselle tulevalle lapselle. Jos joku ei ole niin en saa siitä harmaita hiuksia. Eli värien sekoittuminen, tahrat, reikiintyminen tms. ei haittaa mua.
Musta suurin osa lastenvaatteista kestää kovastikin kulutusta. Itse en ole antanut lainaan mun ja miehen lapsuudesta peräisin olevia vaatteita. Tämäkin lähinnä vain sen takia, että sisareni varmaan hermostuisi jos tekisin moista koska hän toivoo, että ovat käyttökuntoisia vielä hänenkin syntymättömille lapsilleen kun ovat niin huippuhienoja aitoja retroja. Muutaman uuden suosikkivaatteen olen myös säästänyt suoraan odottamaan mahdollista uutta perheenlisäystä.
annan lainaan eli haluan takaisin. Pienet vauvanvaatteet ei juuri käytössä ehdi kulua, vanhemmilta lapsilta ei niin lainattavaa enää jääkään.