Mikä on kohtuullinen ilmoitusaika kutsua lapsen synttäreille viikonlopuksi?
Kommentit (6)
Ihan normiperheessä jossa kaksi lasta niin on hyvin tod näk jotain muuta sovittuna. Jos me saadaan viikko etukäteen synttärikutsu niin tulee ajatus ettei meidän tahdotakaan tulevan.... Me tullaan mielellään synttäreille mutta ilmoitelkaa ajoissa! Kyllähän kaikki nyt tietää oman lapsensa syntymäajan, merkatkaa ajoissa kalenteriin milloin sitä juhlitaan!
Siis viestinä. Mun ajatus oli heti et ei mennä kun noin lyhyt varoitusaika. Lahjakin kiireellä hommattava. No sankari toitotti juhliaan koko päivän pk:ssa ja vähintään kaikki piltit olivat menossa. Omanikin itkivät hysteerisesti kun menin hakemaan ja pakkohan juhliin oli päästää. Toisiin juhliin tuli kutsu samalla kaavalla, mutta ne jätetään väliin. Varsinkaan kun lapset eivät tiedä niistä mitään. Ovat olleet sairaana.
Meidän päikyssä kiellettiin kutsujen tuominen lokeroihin, kun kaikki eivät kuitenkaan ole kutsulistalla ja aiheuttaa pahaa mieltä monille. Nyt sit tyyli on näköjään viesti pari päivää ennen juhlia.
Itse tykkään antaa ja saada kutsut ajoissa. Minun mielestä 2-3 viikkoa ennen juhlia on ihan hyvä aika. Kuten joku mainitsikin on monella viikonloput täynnä ohjelmaa. Enkä pidä siitäkään, että lahjaa pitää lähteä kamalalla kiirellä metsästämään.
Jotkut laittavat kyllä kutsun liian myöhään siinä toivossa ettei kaikki pääse paikalle.
Ihan normiperheessä jossa kaksi lasta niin on hyvin tod näk jotain muuta sovittuna. Jos me saadaan viikko etukäteen synttärikutsu niin tulee ajatus ettei meidän tahdotakaan tulevan.... Me tullaan mielellään synttäreille mutta ilmoitelkaa ajoissa! Kyllähän kaikki nyt tietää oman lapsensa syntymäajan, merkatkaa ajoissa kalenteriin milloin sitä juhlitaan!
Me laitetaan aina kutsu noin viikkoa ennen ja ihan kyllä halutaan, että kutsutut tulee. Tiedän kyllä lapseni syntymäajan viikkoja ennen, mutta en esim. sitä miten olen töissä. Miks aina pitää ajatella toisesta heti pahaa ja negatiivista jos toinen ei toimi niin kuin itse mielessään(!) toivoo?
onko kutsuttuna itsekseen pärjäävä lapsi, kuljetettava vai koko perhe. Ekassa tapauksessa viikko on riittävä, jälkimmäisessä 2-3 viikkoa.
ei mielellään ainakaan yli kuukautta ennen. Johan sen kerkii unohtaa :D