Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te pitkien poikien äidit, miten suhtaudutte pienikokoisiin poikiin?

Vierailija
19.03.2010 |

jos lapsellasi on samanikäinen kaveri, joka on esim 30 senttiä lyhyempi, suhtaudutko häneen niinkuin hän olisi nuorempi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululiikunnassa. Siellä ne pisimmät pojat lyövät monessa asiassa lyhimmät pojat 5-0 ja lyhyet joutuvat usein kokemaan olevansa huonompia, heitä ei kannusteta riittävästi, vaikka eivät vain yksinkertaisesti pääse niin lujaa esim juoksemaan pienen kokonsa vuoksi.

Vierailija
22/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan mammojen toimesta karhaamaan pomppulinnasta pois kun on muka liian vanha. Jep, jep, vain päätä pitempi ikäisiään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan luonnollista? Lapset sen sijaan katsovat kokoa, etenkin pojat. Olen huomannut pitemmillä pojilla välistä sellaista asennetta että "toi nyt onkin tollanen pikku tatti". Pienet ei usein pärjää juoksukisoissa ja voimaa vaativissa jutuissa niin hyvin. Ja näissähän pojat usein kilpailevat. Useat pojan koulukaverit ovat hänen 2v nuoremman pikkusisaruksen kokoisia. Joten näyttävät tosi pieniltä pitkien rinnalla.

Vierailija
24/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti, oma poika on aika pitkä 8v ja 145 senttiä jotakuinkin..

Vierailija
25/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvittuneena olen joskus katsahtanut jotain takin tai kenkien kokoa että kyllä on pienet. Kaverin kengät kun on suunnilleen kokoa 34 niin meillä pojalla on koko 42. Kaverin vaatteet on 140cm, meidän pojalla jo osa kamppeista 170cm. Mutta en suhtaudu kaveriin niinkuin olis nuorempi vaan ihan samanikäisenä pidän.

Vierailija
26/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia niinkuin aikuisiakin kun on kaikenkokoisia. Olen itse pitkä nainen, mutta en panosta paljoa ystävieni pituudelle, toiset ovat pitkiä toiset lyhyitä.

Vierailija
27/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman huvittuneena olen joskus katsahtanut jotain takin tai kenkien kokoa että kyllä on pienet. Kaverin kengät kun on suunnilleen kokoa 34 niin meillä pojalla on koko 42. Kaverin vaatteet on 140cm, meidän pojalla jo osa kamppeista 170cm. Mutta en suhtaudu kaveriin niinkuin olis nuorempi vaan ihan samanikäisenä pidän.

siis niinkuin pienempi lapsi olisi joku sirkuskääpiö vai?

Vierailija
28/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuttuina pitkiä lapsia, joita tuli aluksi kohdeltua ikäistään vanhempina vaikka kuinka tiesi heidän ikänsä. Kun lapset tulivat kunnoilla tutuiksi muisti sitä vähitellen lasten todellisen iän ja alkoi kohdella heitä sen mukaan.

Samoin tuntuu että meidän pientä poikaa ihmiset aluksi kohtelevat ainakin pari vuotta ikäistään nuorempana ja näin myös paljon avuttomampana ja osaamattomampana, vaikka tietäisivät hänen ikänsä. Kun ihmiset sitten tutustuvat häneen niin suhtautuminen tuntuu vähitellen muuttuvan ihan normaaliksi. Mitä nyt sitä pituutta/lyhyyttä pitää joka käänteessä kommentoida, mikä on mielestäni turhaa.

Vierailija
29/29 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan sitten niinpäin, että olen kauhistellut oman lapseni kokoa että onpa se iso ikäisekseen kun on luokkansa pisin poika. t. 17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi