"Pissatulehdus", mutten halua antibiootteja
Eilen aamulla pissatti koko ajan ja kirveli pissatessa. Join paljon ja muutaman tunnin päästä oireet lakkasivat.
Tänä aamuna kuitenkin sama homma. Taas juon miltei koko ajan, ja äsken söin puolukoita desin verran (muussasin ne banaanin kanssa sekaisin, kun en pelkältään pysty syömään.. karpaloita/karpalomehua ei ole)
Mutta asiaan. Koitan selvitä taas kotikonsteilla, antibiootteja en haluaisi hakea. Mulla ei nyt oo ollut virtsatietulehdusta varmaan pariin vuoteen, mutta elämäni aikana niitä on ollut mulla ainakin kymmenen (ellei kymmeniä). Osa lievempiä, osa pahempia, eli on kirvelyn lisäksi särkenyt alavatsaa.
Ja ainoastaan kerran olen mennyt lääkäriin, silloin kun alkoi jo särkeä selkääkin, niin pelkäsin että on mennyt munuaisiin.
Mietin vaan, kun eräs ystäväni tässä juuri puhui että hänellä oli elämänsä eka virtsatietulehdus, ja sanoi kuulleensa että se ei mene ilman antibiootteja ohi?!
Kyllä mulla on mennyt :O
Mites teillä? Haetteko heti kuurin vai onko muita jotka "sinnittelee"? (joo ja monen mielestä varmaan tyhmää sinnitellä, mutta kun mulla ne tulehdukset tosiaan itsestään menneet ohi, niin tyhmää musta olisi ollut syödä antibiootteja "turhaan")
Kommentit (27)
Ystävälleni nousi tosi kova kuume munuaistulehduksessa. Oli käynyt lääkärillä ja sai antibiootit, ja kuumenousi vain. Asui yksin ja kotiin tultuaan oli lääkkeen oton jälkeen mennyt lepäämään. Heräsi melkein vuorokausi myöhemmin ja tajusi soittaa ambulanssin. Oli viikon tipassa sairaalassa, ja pitkään lääkityksellä ja pitikäydä kontrolleissa.
Joskus ennen neuvottiin myös, että pottaan tai muuhun sopivaan astiaan kaadetaan kuumaa vettä ja sitten istutaan siinä höyryssä. On vähän kuin höyryhengitystä alapäälle! En tiedä auttaako, ei ole kokemusta, kun ei ole ollut tulehduksiakaan.
Itse saadessani tulehduksen juon paljon vettä, koko ajan. Myös karpalomehua sokeroimatonta. Näillä mennyt aina ohi itsestään. Raskausaikana tuli "pissatulehdus" soitin heti lääkäriin kun virtsassa oli verta ja pissaaminen sattui järjettömästi, aloitin antibiootin ja labra tulokset olivatkin nega en ymmärrä miten on mahdosta. Kokeilla voisi myös suola kylpyjä jos on altis saamaan näitä tulehduksia niin antibakteerinen kylpy voisi auttaa, lisäksi voi välttää sokeria ja hiivaa ja syödä maitohappobakteereita...
Minulla on kerran ollut munuaisaltaan tulehdus. Olin 6kk raskaana. Kuumetta oli 40 vajaa viikon verran ja selkäkivut ihan sietämättömät ja pari päivää tipassa makasin ja sitä en toivo ikinä kenellekkään.
Ai niin, naisilla joilla on ns. "viivapillu" niin tulee paljon herkemmin virtsatietulehduksia. Suuret sisemmät häppärit ehkäisee paremmin bakteereita pääsemästä virtsateihin.
Minulla on ollut valehtelematta satoja pissiksia elamani aikana. Ehka rakennevirhe yhdistettyna herkkyyteen tulehduksille.
Mutta aloittajalle sanoisin, etta kannattaa vieda se nayte labraan ja pyytaa viljely. Eri bakteerit kun eivat aina samalla laakkeella parane. Enka ymmarra, mikset voisi antibioottikuuria (oikeaa sellaista) ottaa? Ei minulla ainakaan ikina ole tulehdus mennyt itsekseen ohi.
Klamydia on usein oireeton tai "oireeton"....