Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö oikeesti jollakin kummit, mummit ja naapurit yms. auttamaan lasten loma-ajan hoidossa?

Vierailija
18.03.2010 |

Eikö teidän lasten kummit ja mummit käy itse ollenkaan töissä tai vietä aikaansa oman perheensä kanssa lomaillen? Ei meillä ainakaan sen enempää kummit kuin mummitkaan vietä lomiaan meidän lastamme hoitaen. Jos lomalla sattuvat olemaan, niin tokihan viettävät sen oman perheensä kanssa reissaten. Siinä ei paljon hoitoapua pysty tarjoamaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat molemmat jo eläkkeellä, mutta vasta kuusissakymmenissä, joten jaksavat ja myös haluavat auttaa.

Vierailija
2/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mökillä koko kesän. Lapsi siellä aina viikkoja kesäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on töissä ja mieheni vanhemmat ovat kuolleet. Lisäksi palkataan sukulaistyttö pariksi viikoksi. Kummeista saisi varmaan ns hätäapua muutamaksi päiväksi, kyllähän sekin auttaa.

Vierailija
4/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettaja ja lomailen siis (miltei) koko koulujen kesäloman ajan.

Kummilapset ovat hoidossa muutamia viikkoja kesän aikana, aina otan kun tarvetta on.

Vierailija
5/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyväkuntoisia. Jotain hyötyä siis siitä, että lapset tuli tehtyä päälle 35v ja olen nuorin lapsista. Ensi kesänä hoitavat ainakin yhden viikon, mahdollisesti meidän lomien molemmista päistä, että saadaan lapsille 6 vk vapaata ja säästetään kuukauden hoitomaksu. saadaan näin koko perheen yhteistä lomaa 3-4 vk.

Hoitavat myös muulloinkin ihan mielellään, ilman apua ei varmaan edes pärjättäis.

Vierailija
6/12 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä muutenkaan asu ihan kulman takana: toiset parin sadan km:n päässä ja 600 km:n päässä. Lisäksi ovat muutenkin sitä mieltä, että jokainen hoitakoon itse omat lapsensa. Kummit asuvat myös satojen kilometrien päässä eivätkä hoida kuin omat lapsensa ja ymmärrän kyllä.

Vierailija
7/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos me vanhemmat pidämme lomamme eri aikaan ja mummot auttavat alkukesästä kumpikin pari päivää ja loppukesästä taas pari päivää. Sitten jos taas auttavat joululomalla pari päivää, niin se riittää.

Toisaalta voin pitää töistä myös liukumavapaina joitakin yksittäisiä päiviä.

Tarvittaessa kerran-kaksi vuodessa voin pyytää naapurin apua kouluikäisten hoidossa. Tosin hänellä saman ikäiset lapset, joten kotona ollessa voi keskittyä omaan perheeseensä ja lisäksi on vain nuo "lisälapset".

Kummit eivät auta. Toisaalta itse voisin auttaa ottamalla kummilapsia ja joskus olen pyydellytkin. Mutta he eivät tarvitse apua, koska kummallakin isovanhemmat pystyvät hoitamaan paljon lapsia. Lisäksi kummilapsillamme on pienempiä sisaruksia ja heitä pitäisi kuitenkin jonkun hoitaa.

Vierailija
8/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat eläkkeellä. Hoitavat lapsia mieluusti lomilla. Itse aijon myös hoitaa heitä ku ovat vanhoja ja huonokuntoisia. Ihme asenne joillakin, että jokainen hoitakoot omat kersansa...muistaisivat vaan sen että vanhuutta ei ole kiva viettää yksin!!

Vierailija
9/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mummit ja yksi kummi on eläkkeellä, siskoni taas on hoitovapaalla 2 v. ja 3 v. kanssa. Ja ottaa todella mielellään meidän 6-v ja 8 v. muksut sinne, kun ne leikittää pienempiään ja sisko ehtii sillävälin juoda kupin kahvia. Lapsityövoimaa siis ;)

Vierailija
10/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään mieleen tulevia hoitopaikkoja

-isovanhemman x 4 (molempien vanhemmat ovat eronneet)

-2 sisaruksen perhettä

-2 kummin perhettä

-2 kaveriperhettä

:) ja tämä toimii myös vastavuoroisesti!

Vierailija
11/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on aina hoidettava loma-aikojen järjestelyt.

Vierailija
12/12 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä jotenkin koen, että mun vanhemmat alkaa olla jo sen verran iäkkäitä, että väsyvät hirveästi lapsia hoitaessaan. Vaikka siis eivät valita niin mä näen että ovat ihan uupuneita jos joskus harvoin ovat hetkeen hoitaneet. En siis viitsi heitä edes pyytää (ovat vielä työelämässä ja asuvat kaukana, mut periaatteessa kesälomalla heillä ois mahdollisuus auttaa).