Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset toivovat lemmikkiä. Ajatuksia?

Vierailija
18.03.2010 |

Hei!

Lapset 7v ja 10v toivovat lemmikkiä. Minä ja toinen lapsista olemme allergisia. Motivaatiota lemmikin hoitamiseen minulla ei myöskään liikoja ole.

Kannattaako meidän perheeseen harkita pehmoleluja vaativampaa hoidettavaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa hankkia iso, niin sitä ei tarvii koko ajan siivota ja vaihtaa vesiä

Vierailija
2/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette allergisia kissalle (mutta ette koiralle), niin koiran ottamista voi harkita. Itse asiassa se olisi hyvää siedätyshoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lemmikkiä, jos sinulla ei ole motivaatiota lemmikin hoitamiseen. Aikuinen ottaa lemmikin ja kantaa sen hoidosta vastuun, lapset voivat kyllä auttaa sen hoidossa.

Pehmolelu on sopivampi. Lapsesi voivat sitten itse hankkia eläimiä itselleen, kun ovat vanhempia.

Vierailija
4/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan koiraa joka on aina läsnä ja vaatii paljon.Esimerkiksi nää illat; just kun lapsi on saatu nukkumaan, on hiljaista ja rauhallista ja itsekin haluais kömpiä peiton alle, niin siitä vaan pihalle viemään koiraa iltapissille. En suosittele jollei tosissaan sitä koiraa halua.

Akvaario on tietenkin ihan kiva, mutta sekin vaatii työtä varsinkin jos kypsytys ei mene ihan nappiin, kalat on sairaita tai akvaario muuten sairastuu. Meillä on akvaariossa rihmalevää, minkä vuoksi käyn koko ison akvan läpi joka kolmas päivä enemmän tai vähemmän ja se on työlästä. Osa ostamistamme kaloista on myös ollut sairaita ja niistäkin on oma hommansa. Mut ennen tätä ongelmaa toi akva oli vuosia täysin terve ja hyvä.

Joku pieni jyrsijä, (joka ei ole yöeläin) voisi tietenkin olla kiva. Etsikää laji joka ei ole kovin lyhytikäinen, koska esimerkiksi rotilla on paljon kaikenlaista kremppaa jo kauan ennen kuolemaa, mikä voi olla lapsesta ahdistavaa.

Mites ois, jos tytöt sais jonkun lemmikeihin liittyvän harrastuksen? He pääsevät jo 4H:n lemmikkikurssille. Se vois olla hyvä alku.

Vierailija
5/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärettömän helppo hoitaa ja sitä voi käsitelläkin toisin kuin akvaariokaloja. Mikään paijattava lemmikki se ei tosin ole.

Vierailija
6/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommattiin Parta Agama, koska tilaa on erittäin vähän ja tuo on helppo hoidettava eikä vaadi kun yhden pöydän tilaa!

Vierailija
7/7 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lemmikin hoitamiseen, ei sellaista tule ottaa. Vastuu lemmikistä on aina vanhemmalla, ei lapsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän