mannapuuro - miten siitä saa tasaista?
lapset tykkävät mannapuurosta, mutta siihen tulee AINA paakkuja. Tavalliseenkin tulee, spelttimannaan oikein isoja. Ei väliä, teenkö mikrossa vai hellalla, eikä tunnu auttavan kaikka kuinka sekoittaisi, aina on paakkoja. Miten ne jäisivät syntymättä?
Kommentit (10)
Minulla ei tule taas koskaan paakkuja.
Itse teen niin, että kun maito lähes kiehuu niin kaadan pikkuhiljaa mannaryynejä maidon joukkoon samalla kovasti vispilällä vatkaten.
Ei tule koskaan paakkuja ja haba kasvaa :)
tulee parasta mannapuuroa ever eikää ole koskaan paakkuuntunut ;)
Mannaryynit lisätään kiehuvaan nesteeseen, ja ne kipataan sekaan norona samalla vatkaten, ei kumauteta koko satsia kerralla. Ei tarvi edes mitenkään kovasti vispata.
kiehuvaan maitoon tosi h i t a a s t i. Siis ihan pikkaisen kerrallaan, niin sekoittuu maitoon paakkuuntumatta.
tehdään mannapuuroa harvase aamu ja ilta.tee löysempää. se laittaako ryynit kylmään vai kuumaan maitoon ei taida vaikuttaa, itse monesti laitan jo kylmään.
tehosekoittimella tulee aivan silkkistä kun lopuksi vähän pyöräytät
Pitää vispata alusta alkaen ja nestettä sen mukaan kuinka raskaaksi se käy turvotessaan.
Alussa pitää mikro pysäyttää usein ja sekoittaa ettei paakkuunnu. Sitten kun alkaa tosiaan kiehumaan ei näköjään paakkuunnu.
mut ehkä mä en oo vatkannut tarpeeksi