Ostin Cittarista eilen savustettua lohta, tuoretiskiltä.
Lämmitin uunissa ja kun aloimme syömään niin maku oli ihan kamala. Kala oli jotenkin härskiintynyt. Heitin lautasilla olleet palat biojätteeseen mutta koskemattomat säästin jos Cittari haluaisi ne tutkia.
Laitoin eilen reklamaation Cittarin palautesivujen kautta. Mitään ei ole kuulunut.
Onko muilla vastaavia kokemuksia Citymarketin "tuoreista" kaloista?
Kommentit (41)
Savustaminen on perinteinen säilöntätapa, niinkuin graavaaminenkin, mutta tuossa on varmaan sitten menty pidentämään jo vanhentuneen kalan myyntiaikaa. Ja kun lohi on vielä niin rasvainenkin.
Toivottavasti saat vastauksen Cittarista. Yritä selvittää koska lohi on pyydetty ja koska savustettu.
Miksi muuten lämmitit savukalan? Meillä syödään kylmänä (siikaa tai silakoita).
ei se uutinen cittaria koskenyt, vaan ylipäätään kaikkia kauppoja. Minä olisin mennyt takaisin kauppaan sen kalan kanssa. ymmärtääkseni kauppiaan pitäisi siinä tapauksessa korvata myös matkakulut (kohtuulliset kulut). Harva sitä tosin älyää vaatia. Olemme ostaneet kerran marketista (ei cittari) kalaa, joka haisi pilaantuneelle. Veimme takaisin ja saimme hyvitykseksi isomman palan kalaa. Eivät lähteneet väittelemään vaan myönsivät heti, että oli pilaantunutta.
Sanokaa nyt sen laitoksen nimi..
Vai onko jo liian myöhäistä?
ap
kala joka ei mee kaupaksi savustetaan.
Sanokaa nyt sen laitoksen nimi.. Vai onko jo liian myöhäistä? ap
aloin valmistamaan lapsille uutta ruokaa.
Citymarketissa savustetaan vanhentuneet ja pilalle menneet kalat. Ovat siis olleet ensin myynnissä ja kun ovat vanhoja, ne savustetaan. Tiedän kun olin töissä siellä ja tein niin kuin käskettiin..
Jos et tiennyt niin ainakin meidän paikkakunnan Citymarketissa savustetaan vanhentuneet ja pilalle menneet kalat. Ovat siis olleet ensin myynnissä ja kun ovat vanhoja, ne savustetaan. Tiedän kun olin töissä siellä ja tein niin kuin käskettiin..
että Cittarissa on omat savustuspöntöt? Missäs tällainen Cittari on?
Ei se mikään oikea savustuspönttö ole, vaan uuni johon laitetaan nestemäistä savunmakua. Muka savustettua että saadaan pilaantunut maku peittymään.
Mun mies on kalastaja, eikä anna mun koskaan ostaa kaupasta kalaa.
Oliko sillä yritetty peittää pilaantunutta makua?
ap
se ole TUOREtiski vaan palvelutiski.
Kaikki vanhat nakit ja makkarat pantiin myyntiin irtonakeiksi ja irtomakkaraksi. Hyvin meni kaupaksi, vaikka vanhaa tavaraa oli.
ei se kauppias sitä palautetta heti saa jos laitoit sen cm sivun kautta.
Ja sittariin tulee savukalat valmiina, eivät savusta itse!
Onko leipä/makkara jne vanhaa jos sen p.e. päiväys on ylihuomenna?
Aika monen asiakkaan mielestä on. Surullista, miten paljon käyttökelpoista tavaraa heitetään roskiin :(
Surullista, miten paljon käyttökelpoista tavaraa heitetään roskiin :(
Onko leipä/makkara jne vanhaa jos sen p.e. päiväys on ylihuomenna? Aika monen asiakkaan mielestä on. Surullista, miten paljon käyttökelpoista tavaraa heitetään roskiin :(
ei säily sillä tavalla kuin leipä tai makkara. Se pitäisi valmistaa viimeistään seuraavana päivänä pyynnistä ja ap:n tapauksessa on tainnut olla kyse jostain muusta. Eikä myöskään graavi- tai savukala säily päiväkausia, vaikka olisikin tehty pyyntituoreesta kalasta.
Onko leipä/makkara jne vanhaa jos sen p.e. päiväys on ylihuomenna?
Aika monen asiakkaan mielestä on. Surullista, miten paljon käyttökelpoista tavaraa heitetään roskiin :(
Harva nyt pitää vanhana ylihuomenna vanhentuvaa tavaraa. Arvaas mitä laivojen seisovienpöytien elintarvikkeille tapahtuu? Ne heitetään kaikki(myös hedelmät)pois, sen yhden kattauksen jälkeen..
Jos et tiennyt niin ainakin meidän paikkakunnan Citymarketissa savustetaan vanhentuneet ja pilalle menneet kalat. Ovat siis olleet ensin myynnissä ja kun ovat vanhoja, ne savustetaan. Tiedän kun olin töissä siellä ja tein niin kuin käskettiin..