MIKSI laittaa terve isosisarus päiväkotiin pikkusisaruksen
sairastaessa....
Siellä sitten nyyhkii eteisessä (=tulossa kipeeksi ihan varmana) kun on hälytetty naapuri tuomaan.
Onko se oikeesti niin vaikeeta hoitaa tervettä lasta kotona - en ymmärrä. Näin saadaan päiväkodin sairauskierre pysymään hienosti yllä.
Mun mielestä toi pitäisi kieltää päiväkodin säännöissä. Jos sisarus tarttuvan taudin takia poissa hoidosta, niin ei muillakaan perheen lapsilla pitäisi olla asiaa päiväkotiin.
Kommentit (23)
En voi kuin ihmetellä ihmisten järjenköyhyyttä, perustellaan vielä että lapsen parhaaksi, kun muuten jäis ulkoilu väliin tai muuta yhtä typerää! Tai että ei meillä kaikki sairastaneet vesirokkoa/noroa jne. vaikka yks sairasti...
Hitto vie, todennäköisimmin se sisarus on jo tulossa sairaaksi ja tartuttaa pahimmoilleen muita. Todella monet taudit tarttuu juuri siinä vaiheessa kun ei näkyviä oireita ole.
Suututtaa vanhempien itsekkyys-tässäkin asiassa.
Useinhan tietysti selitetään asiaa sillä, että vanhemmat on itsekin kipeänä, eikä jaksa hoitaa lasta.
Itse vaan mietin, kun vuosikausia kotiäitinä olleena olen kyllä hoitanut lapset, niin terveet, kuin sairaat, huolimatta siitä olenko itse sairaana vai en.
Erittäin vastuutonta ja typerää viedä sairaan lapsen sisarukset hoitoon, yleensä sairastuvat kuitenkin perässä.
Meillä 2-vuotias sairastaa hyvin paljon, joka kuukausi flunssaa tms, jonka vuoksi 1-2 vk kuukaudessa poissa. Isosisko 5v taas ei noita pikkusisaruksen tauteja saa juuri koskaan, viimeksi ollut nuhassa viime syksynä. Vien hänet JOS hän itse tahtoo mennä päiväkotiin. Aika usein haluaa.
Meillä 2-vuotias sairastaa hyvin paljon, joka kuukausi flunssaa tms, jonka vuoksi 1-2 vk kuukaudessa poissa. Isosisko 5v taas ei noita pikkusisaruksen tauteja saa juuri koskaan, viimeksi ollut nuhassa viime syksynä. Vien hänet JOS hän itse tahtoo mennä päiväkotiin. Aika usein haluaa.
Meillä on päiväkoti ihan vieressä, eikä juuri tule ylimääräistä vaivaa viemisestä.
Kyllä 5-vuotias jo ymmärtää, että silloin ei tietenkään voi päättää jos vanhemmat töissä.
Teillä päättää sitten viisvuotias että meneekö vai ei...Meillä 2-vuotias sairastaa hyvin paljon, joka kuukausi flunssaa tms, jonka vuoksi 1-2 vk kuukaudessa poissa. Isosisko 5v taas ei noita pikkusisaruksen tauteja saa juuri koskaan, viimeksi ollut nuhassa viime syksynä. Vien hänet JOS hän itse tahtoo mennä päiväkotiin. Aika usein haluaa.
että tämän pitäisi olla kiellettyä, niin eiköhän siitä saataisi aikaiseksi laki?!
Itsekin olen ollut kotona pitkään ja hoitanut lapset siinä kunnossa kuin ovat olleet, ollen itse kipeänä tai terveenä. Meillä lapsilla tai minulla ei ole vakavia perussairauksia, enkä koskaan ole nähnyt tässä mitään ongelmaa, vaikka eihän ne sairaspäivät kivoja ole.
Vieläkin jätän 5-vuotiaan kotiin jos jompikumpi koululaisista on sairaana. Miksi raahaisin häntä päiväkotiin jos olen itse koululaisen kanssa kotona?!?
ap
tämä subjektiivinen päivähoito-oikeus, jota sivumennen sanoen pitäis rajoittaa...
että tämän pitäisi olla kiellettyä, niin eiköhän siitä saataisi aikaiseksi laki?!
Itsekin olen ollut kotona pitkään ja hoitanut lapset siinä kunnossa kuin ovat olleet, ollen itse kipeänä tai terveenä. Meillä lapsilla tai minulla ei ole vakavia perussairauksia, enkä koskaan ole nähnyt tässä mitään ongelmaa, vaikka eihän ne sairaspäivät kivoja ole.
Vieläkin jätän 5-vuotiaan kotiin jos jompikumpi koululaisista on sairaana. Miksi raahaisin häntä päiväkotiin jos olen itse koululaisen kanssa kotona?!?
ap
Sairastava pikkusisarus nukkuu hyvinkin yli 3 h päiväunia, 4-vuotias ei ollenkaan. Mieluummin vien isomman puoleksi päiväksi päiväkotiin kuin istutan hänet katsomaan videoita työskentelyni ajaksi.
niin tilanteesta. Mut joku 4-6 vuotiaskin tarvii sitä aktiviteettia ja sit menee helposti riehumiseks jos joutuu terveenä jumittamaan päivän sisällä. Ja niitä tauteja nyt saa vaikka mistä, että toi nyt on aika huono vertaus. Kaikki pitää lapsensa pois kaupasta ettei sieltä tuu tautia!
kiertänyt perusflunssa vaiko vesirokko tai ärhäkkä mahatauti. Meillä on päiväkodissa oikein erikseen sanottu, että jo flunssan sairastaneen sisaruksen saa ja toivotaankin tuotavaksi hoitoon (olin yllättynyt että sitä toivotaan, liittyykö jotenkin ryhmäkokoon ja suunnittelun helppouteen).
Eiks olekin tosi vaikeaa, mihin vanhemmuus velvoittaa :o? Uskomatonta. Toivois tosiaan että tähän tulis joku laki väliin, tautikierteitä ei tarvi ehdoin tahdoin lietsoa. Suututtaa tuollainen itsekkyys.
niin tilanteesta. Mut joku 4-6 vuotiaskin tarvii sitä aktiviteettia ja sit menee helposti riehumiseks jos joutuu terveenä jumittamaan päivän sisällä. Ja niitä tauteja nyt saa vaikka mistä, että toi nyt on aika huono vertaus. Kaikki pitää lapsensa pois kaupasta ettei sieltä tuu tautia!
Onpa kamalaa jos joutuu yhden päivän keksimään tekemistä sisällä!Eiks olekin tosi vaikeaa, mihin vanhemmuus velvoittaa :o? Uskomatonta. Toivois tosiaan että tähän tulis joku laki väliin, tautikierteitä ei tarvi ehdoin tahdoin lietsoa. Suututtaa tuollainen itsekkyys.
terveiden sisarusten jäädä kotiin mutta vatsatauti on kyllä sellainen tauti että toivoisin jokaikisen käyttävän sitä kuuluisaa maalaisjärkeä!!! Etenkin nyt tämä kaikkialla piinaava noro käy lähes poikkeuksetta jokaisen perheenjäsenen läpi ja itämisaika on lyhyt. Näitä jatkuvia vatsatautiepidemioita olisi vähemmän jos ei oltaisi niin välinpitämättömiä sen suhteen, tartuttaako tautia itse eteenpäin. Ja se iänikuinen käsienpesu mikä oli paljon pinnalla sikainfluenssan uhatessa on taas autuaasti unohdettu.
mutta toi vesirokko juttu alkoi kyllä mietityttämään
oli ensimmäisellä vesirokko tauti kesti n.1vko ja sitten 1 vko väliä ja sitten toiselle tuli vesirokko kesti n.1vko. eli ensimmäisen ja toisen sairastumisen välillä oli 14vrk joista 7 vrk oli ihan jo ensimmäinen kunnossa..
koko tämä aikako oltas oltu kotona ettei oltas tartutettu toisia?
niin yleensä se yks päivä ei sairasteluun riitä. Ja on turha rangaista tervettä lasta jos joku on kipeänä.
Doupataan kuumelääkkeillä aamulla, ettei henkilökunta huomaisi lapsen olevan edelleen sairas?
Nämä lapset ne pahimpia tartuttajia ovat, ei ne sisarukset.
Onpa kamalaa jos joutuu yhden päivän keksimään tekemistä sisällä!
ja sen voi saada sieltä pk. vaikka kellää ei näkyis näpyn näppyä. Mut täällä huutelee taas nää, jotka ei tiedä tautien tarttumisesta tuon taivaallista.
Meillä eskarilainen lähti eilen hoitoon ja 3-vuotias jäi minun kanssani sairastamaan kotiin (on kuumeessa). Vaikka olin kotona, en kuitenkaan viettänyt mitään vapaapäivää, vaan tein suurimman osan päivää töitä kotoakäsin. Sairastava nukkui, katseli tv:tä ja leikki itsekseen. Isompi sisarus taas sai leikkiä pk:ssa, pääsi ulkoilemaa jne., eikä tarvinnut nököttää koko päivää neljän seinän sisällä.
ja av:lla tehdystä otoksesta ei voi vetää sitä johtopäätöstä, että 70 % väestöstä haluaisi rajoittaa tätä. Thank god!
ja ihmettelen todella näitä älyn jättiläisiä jotka toimivat ap:n kuvaamalla tavalla. Ei kannata ihmetellä miksi päiväkodeissa on jatkuvasti joku epidemia menossa...