Oliko sinulle tärkeää, että vauva ei saa ensimmäisten kuukausien aikana
Kommentit (30)
vain ja ainoastaan äidinmaitoa, oman tai jonkun ystävällisen luovuttajan, ei korvikkeita. Tai ainakin silloin, kun vauvani oli siellä vuonna 2005. Hormoninäpyistä en tiedä, mutta olen kiitollinen kaikille luovuttajille. Lypsin maitoa myös itse.
mieheni juottikin vauvaa pullosta jo kolmen viikon ikäisenä, kun menin käymään kampaajalla.
Halusin kyllä ekojenkin kuukausien aikana pistäytyä aina välillä jossain, silloin isä sitten juotti vauvalle mun maitoa pullosta. Ei haitannut imetystä mitenkään.
Kumpikaan ei suostunut käyttämään tuttipulloa ja olin kummankin aikana puoli vuotta niin sidottuna imetykseen, että ärsytti ihan suunnattomasti!!!
eikä oltu edes teholla, paitsi parin tunnin ajan pikkuinen kävi lämmittelemässä.
vain ja ainoastaan äidinmaitoa, oman tai jonkun ystävällisen luovuttajan, ei korvikkeita. Tai ainakin silloin, kun vauvani oli siellä vuonna 2005. Hormoninäpyistä en tiedä, mutta olen kiitollinen kaikille luovuttajille. Lypsin maitoa myös itse.
ja yhdessäkään ei ole annettu korviketta vauvoille, vaan luovutettua äidinmaitoa, siitähän ihan maksetaankin! En ole kuullut muutenkaan että vastasyntyneille sairaalassa korvikkeita annettaisiin?
on pennuille annettu rinnasta, pullosta, mukista.
Mitä useampaa tapaa lapsi käyttää sen helpompi kasvaa kun ei ole yhdessa tavassa koukussa!
Ja minulle on ihan yksi ja sama jos joku nyt haluaa tuupata pelkkää rintaa tai pulloa. Ei ole minun elämäni.
Tai no sanottaisko niin, että ensin välttelin, ettei tarvis antaa pullosta vaan oppis kunnolla rinnalle. Sen jälkeen ei väliä, vaikka olis välillä saanutkin äidinmaidon pullosta, kunhan ei korviketta.
Maidon hinta vaihtelee sen mukaan paljonko sitä tarjotaan ja paljonko sitä tarvitaan.
Olen kolmesta lapsestani Taysiin maitoa luovuttanut, hinta on kokoajan ollut nousussa.
Omille lapsille olen saanut sairaalassa myös korviketta.
Ensisijasesti luovutettu maito menee keskosille ja muille teholla, kaikille ei luovutettu äidinmaito aina riitä. Tilanteet elää.
Yksi lapsistani syntyi ennenaikaisena ja vietti ensimmäiset vuorokaudet keskolassa. Siellä syötettiin pullostakin, ja tuupattiin tuttia suuhun. Kotiin päästyämme tyttö ei syönyt pullosta, eikä huolinut tuttia. Ei ainakaan rintaruokintaan vaikuttanut tuo pullosta syöminen..