Pakko purkautua johonkin! Kyllä oli hullu nainen liikkeellä!
Kävelin lasteni kanssa ulkona puistossa ja seurassamme oli myös äitini. Nuorin nukkui vaunuissa joita äitini työnsi ja vedin 2 vanhempaa itse perässä pulkassa.
Puiston tiet ovat kapeat lumipenkkojen vuoksi ja lumipenkat osittain sortuilleet maahan. Äitini työnsi vaunuja aivan reunassa kun keski-ikäinen nainen nuoremman naisen kanssa ajoi meitä vastaan isot ostoskassit sarvista riippuen. No keski-ikäinen nainen kaatui äitini ohittaessa hankeen ostoksineen ja alkoi huutamaan meille hulluna...
Huusi että "Hittoako akka työnnät kärryjäsi tiellä!"
Johon äitini "Anteeksi hyvä rouva mutta tässä ei mahdu kärryjen kanssa enää sivummalle..."
Ja Rouva siihen "Aivan varmasti mahtuu! Olisit survonut ne kärrysi sinne sivuun toisten tieltä..."
Äitini ärtyneenä "Toki näin ahtaassa välissä olisi ollut teidänkin turvallisempaa taluttaa..."
Ja siitä alkoi rouvan "Pidä suusi kiinni! Voisit vähän katsoa miten täällä kuljet ja varmasti et osaa kakaroitasikaan kasvattaa! jne jne...
Lopulta päädyimme jatkamaan matkaa ja rouva juoksi perässämme huutaen ja haukkuen... Silloin äitini hurjistui ja huuti "Pysy kaukana!"
Kaikenlaisia hulluja kun hyökkää lapsiperheiden kimppuun :(
Kommentit (30)
"nämä rattailla kyykkivät mammat eivät väistä vaan täräyttävät uhkaavasti päin.
Monesti heillä on kasvoillaan uhmakas katse, ikäänkuin meillä olisi jo ennalta jotain selvittämättömiä riitoja."Tullaan kohti sen näköisinä, että kohteliaisuudesta ei olla koskaan kuultu ja väistäminen ei ainakaan käy heille.
Toinen samanlainen ryhmä ovat rottista ulkoiluttavat miehet. He kävelevät väärällä puolella tietä ja väistäminen ei kuulu sen miehen, eikä koirankaan tapoihin missään tilanteessa.
Usein mennään siis pyörätiellä kaksi tai kolmekin rinnakkain. Kelloa soittava pyöräilijä saa sellaiset mulkaisut, ettei ole tosikaan.
Ap:n äitiä en tietenkään kategorisoi näihin ratasmammoihin.
Ja tuohon koirajuttuun, ei välttämättä rottista taluttavat. Tässä taannoin joku äijä rupesi mulle huutamaan, kun en väistänyt koirien kanssa autotien tien toiselle puolelle, vaan kävelin samalla puolella olevaa pyörätietä (eri reunassa tosin). Hänen mielestään mun olisi pitänyt mennä kokonaan toiselle puolelle tietä. Oli ihan tajuttoman aggressiivisen oloinen koira, äijä joutui itse asiassa ottamaan sen halausotteeseen ohittaessamme. Ärsyttävää tuollaiset munanjatkeet, joita ei osata kouluttaa kaupunkiolosuhtesiin.
Itse pitäisi vaunujen kanssa oikaista vaikka ojan pohjalle, mutta kunhan pyöräilijät pääsevät ohi leveästi. Just just. Reunaan kyllä menen vaunujen kanssa ja ei se minun vika ole jos pösilö ei osaa pyörällä ajaa.
todella noloa.
Mä taas ihmettelen sitä miksi näihin keskusteluihin vedetään jokakerta et vain Suomessa voi sattua jotain tällästä'...ööö. Ette ilmeisesti ole muualla maailmassa käyneetkään tai asuneet. Kyllä ne osaavat muuallakin huonot käytöstavat ym. Ei ne ulkomaalaist ole mitään yli-ihmisiä ja aina parempia kun me Suomalaiset ihme alemmuus komplekseja. Ihmisillä nyt joskus palaa pinna!!!
te nyt ihan täysissä järjissänne täällä jankkaamassa, ettei pitäisi lähteä vaunuilla, jos on kapeat tiet? Kyllä se nyt vain on välillä pakko täällä Espoossakin mennä vaikka kuinka kapeita teitä/jalkakäytäviä/kevyenliikenteen väyliä vaunuilla, ei minun voimillani ainakaan työnnetä niitä vaunuja puolen metrin penkkojen päälle aina kun joku tulee vastaan ja leveämpiä teitä ei ole tarjolla. Reunaan menen tietysti varsinkin silloin kun tulee joku pyöräilijä vastaan, mutta helpompi sen pyöräilijän on taluttaa pyörää kun ajaa, jos tiet on samassa kunnossa kuin täällä: pyykkilautaa, aurattu kapeaksi ja vinoksi, sulanut ja jäätynyt moneen kertaan, joten tosi liukasta. Pyörällä ajaessakin pitäisi huomioida muutkin tienkäyttäjät.
Itse koin vähän vastaavaa, kun kävin Tampereella kaupassa Sokoksella. Väkeä oli jonkun verran ja kuljin varovasti rattaiden kanssa etten törmäisi kehenkään. No ihan yllättäen yksi vanhempi nainen suorastaan hyppäsi alle. Pyysin kohteliiasti toki osumaa anteeksi, mutta täti alkoi huutamaan, kuinka minulta puuttui käytöstavat ja kuinka olen varsinainen yhteiskunnan elätti, kun bussissakin saa matkustaa ilmaiseksi vaunujen kanssa. itselläni meni siihen piiitkään mäkätykseen kermot ja vastasin kyllä loppujen viimeksi aika tylystikin kysellen, että pitäisikö minun ennakoida jos hän aikoo yllättäen hypätä eteeni, eikö hänän tarvitse väistää tai katsoa liikkuuko muita. No, ärsytti ja pitkään, nykyisin enää hymähtää asialle. Onneksi olo helpottuu ja tämän kokoisessa kaupungissa ei välttämättä ihan het törmätä uudelleen.
tyrkkäsi sen naisen kumoon ihan itse. Av mammat on just semmosia.
Oletko itse sellainen?
Jonkun mielestä "av-mammat on" sitä tai tätä. Ilmeisesti itse siis ovat tällaista pohjasakkaa.
Olipa tosi inhottava välikohtaus. Koittakaa vain unohtaa se, meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle.
Kylla saksalaiset ainakin tosi hyvin myos pystyvat samaan...
Mutta pyöräilijä joutui ajamaan surtuneen penkereen aiheuttamaan muhjuun jonka vuoksi pyörä varmaan kaatui. Taluttamalla olisi mahtunut ja nainen olisi välttynyt kaatumasta. Siinä tiellä ei siis ollut niinkään tilallisesti ahdasta vaan tiensivut jotka jouduttiin ottamaan käyttöön olivan kuin perunapeltoa. Ja ne penkat tosiaan sivuilla metrin korkuiset niin mihin siinä nyt kärryn nostat?
Tämä on reitti joka loogisesti johtaa kodistamme kaupunkiin. Tienvieressä lapsien kanssa turvattomampaa...
-ap