Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Insuliinihoitoinen raskausdiabetes

Vierailija
17.03.2010 |

Joutuvatko kaikki insuliinia käyttävien raskausdiabeetikkojen vauvat lastenosastolle varmuuden vuoksi?

*huolestunut*

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli inskahoito raskausdiabeteksessä. Muutaman kerran mittasivat synnärillä vauvan verensokerin. Mutta vierihoidossa sai olla koko ajan.

Vierailija
2/4 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja vauva syntyi normaalikokoisena 3,5 kg ja pituus 50 cm, eikä joutunut olemaan hetkeäkään missään eri osastolla. Lapsen sokereita tutkittiin syntymän jälkeen mielestäni turhankin useasti, mutta täysin normaalit olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja vauva syntyi normaalikokoisena 3,5 kg ja pituus 50 cm, eikä joutunut olemaan hetkeäkään missään eri osastolla. Lapsen sokereita tutkittiin syntymän jälkeen mielestäni turhankin useasti, mutta täysin normaalit olivat.

Vierailija
4/4 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan verensokeria seurataan lapsivuodeosastolta käsin. Jos sokerit pysyvät hyvänä, saa olla vierihoidossa. Joudutaan usein antamaan kyllä hieman lisämaitoa. Jos verenokerit liian matalalla, joutuu vauva hetkeksi sokeritippaan valvontaosasolle.