Salkkarit, miksi annatte LAPSIEN katsoa kyseistä sarjaa?
Sehän on ihan hirveä! Kauhean negatiivinen ja sarjan hahmojen touhut ihan pimeitä. Mä en anna mun lasten sitä katsoa. Ehkä sitten teini-iässä, jos niitä kiinnostaa. Telkkarin voi laittaa joskus kiinnikkin ja lukea vaikka kirjaa.
Kommentit (30)
mutta tänä talvena olen joustanut isompien 13 ja 15 vuotiaiden kohdalla koska katsovat sen kuitenkin jos ovat kaverilla tai mummlassa siihen aikaan. Sen voi myös katsoa tietokoneelta jälkikäteen eli en voi valvoa asiaa. Katsovat sen toisesta telkkarista kun muu perhe katsoo sairaalaa. Sanoin kyllä eilen kun kuulin jonkun ikävän kohdan kyseisestä ohjelmasta kun tultiin kotiin vähän myöhemmin että tuollaista roskaa ei kannattaisi katsoa.
mutta tänä talvena olen joustanut isompien 13 ja 15 vuotiaiden kohdalla koska katsovat sen kuitenkin jos ovat kaverilla tai mummlassa siihen aikaan. Sen voi myös katsoa tietokoneelta jälkikäteen eli en voi valvoa asiaa. Katsovat sen toisesta telkkarista kun muu perhe katsoo sairaalaa. Sanoin kyllä eilen kun kuulin jonkun ikävän kohdan kyseisestä ohjelmasta kun tultiin kotiin vähän myöhemmin että tuollaista roskaa ei kannattaisi katsoa.
tiedätkö mitä muuta netistä sit löytyy?!
saa selville että ovat katsoneet päivällä koulun jälkeen salkkarit. Näen kyllä sivut missä ovat vierailleet.
No, minä tuossa aiemmin puhuin 5-vuotiaasta, mutta kyllä mä nyt 15-vuotiaan antaisin katsoa ihan mitä itse haluaa.
Sen ikäinenhän kuitenkin elää pääasiassa kodin ulkopuolella. Ja ei sen ikäistä voi sillä tavalla enää valvoa. Sen ikäisellähän on vastuutakin jo vaikka mistä.
Tottakait valvon netin käyttöä mutta ei siitä esim saa selville että ovat katsoneet päivällä koulun jälkeen salkkarit. Näen kyllä sivut missä ovat vierailleet.
Jos todella haluat valvoa netin käyttöä, niin asennat tietoturvaohjelmaasi lapsilukon. Ja vaikka kellonajat, että koska nettiä saa käyttää.
Meillä nettiä pystyy käyttämään vain minun kotona ollessani (ei siis ennen klo 16) ja se sallii vain tietyt sivustot. Helppoa kun oikeasti tuo valvonta kiinnostaa.
Ja mitä tulee tuohon "näen kyllä sivut missä ovat vierailleet" niin eiköhän se sivuhistorian tyhjentäminen ole vanha juttu...
tietokoneelta saa hyvin poistettua sivuhistoriat missä on käynyt ja varmasti 15v. osaa sen jo tehdä ;) ..tiedoksi sille äidille jonka 15v. ei saa katsoa salkkareita :O
Tottakait valvon netin käyttöä mutta ei siitä esim saa selville että ovat katsoneet päivällä koulun jälkeen salkkarit. Näen kyllä sivut missä ovat vierailleet.
Jos todella haluat valvoa netin käyttöä, niin asennat tietoturvaohjelmaasi lapsilukon. Ja vaikka kellonajat, että koska nettiä saa käyttää. Meillä nettiä pystyy käyttämään vain minun kotona ollessani (ei siis ennen klo 16) ja se sallii vain tietyt sivustot. Helppoa kun oikeasti tuo valvonta kiinnostaa. Ja mitä tulee tuohon "näen kyllä sivut missä ovat vierailleet" niin eiköhän se sivuhistorian tyhjentäminen ole vanha juttu...
Jos meillä alkaisi sivuhistoria tyhjentyä joka käynnin jälkeen, olisi varmasti vakava keskustelun paikka. Meidän koululaiset tietää, että "ratsaamme jäljet" sillointällöin ja valvomme muutenkin netin käyttöä kotona. koulussa ja kavereilla hankalampaa... :)
Tuo riippuu tietysti paljon lapsesta, mutta itse olen katsonut 7-vuotiaasta alkaen ja salkkarit kuului olennaisesti mun lapsuuteen. Kaikki sitä silloin katsoi ja en ole koskaan mitään traumoja siitä saanut, muumien möröstäkin olen nähnyt enemmän painajaisia!
N20
luokatonta shittiä, ei olla katsottu koskaan. Perheen koululaisten kanssa joskus aikä vääntöä että miks ei saa katsoa kun "kaikki muutkin". Keskustellaan yleensäkin paljon eri ohjelmista, peleistä, uutisista jne. heidän kanssaan ja samalla yritetään kasvattaa mediakriittisyyttä, kaikkea ei ole pakko katsoa...