Itse ainakin tuen ja avustan kehitysmaita ja niiden kansalaisia
sijoittamalla säästöni kehittyvien maiden osakkeisiin erilaisten rahastojenkautta.
Mielestäni sijoitettu raha tuotannollisen toiminnan kehittämiseen ja uskon luomiseen kehitysmaissa on parasta, jota voin tehdä, jotta siellä asuvat yritykset ja työntekijät saavat apua.
Kommentit (11)
..mutta sellainen pikkuvinkki että et sinä taivaspaikkaa toiminnallasi tule saamaan :). Eikä sivistysvaltiossa ihmisen paremmuutta pitäisi mitata sen mukaan, paljonko tämä lahjoittaa muille. Tosin näinhän nykyään tehdään, kun vallitsee tämä ideologia että parempiosaiset saavat kustantaa kaikkien muiden elämisen...
Et ole antanut mitään, jos oletat saavasi rahat takaisin korkojen kera
Vierailija - 15.01.10 11:23 (ID 9836518)
100 € ja siitä seuraa, että kyseisen maan tai yrityksen liikevaihto tai kansantuote kasvaa sen ansuiosta 20 % niin "ne " saavat 20 €. Samalla tokki itse toivon saavani ainakin saman verran. kyse on win-win tilanteesta. Tai sitten siellä päässä vastuuttoman porsaat hassaaavat kaikki rahani paikallisiin ravintoloihin ja kulutushyödykkeisiin (aiheuttavat esim. konkurssin), eli paikalliseen kulutukseen sekin menee.
Olen siis joka tapauksessa suuri hyväntekijä. En tietenkään pyyteettömästi, kuten kirjoitettu, ilmaista lounasta ei ole eikä pidäkää nolla.
..mutta sellainen pikkuvinkki että et sinä taivaspaikkaa toiminnallasi tule saamaan :). Eikä sivistysvaltiossa ihmisen paremmuutta pitäisi mitata sen mukaan, paljonko tämä lahjoittaa muille. Tosin näinhän nykyään tehdään, kun vallitsee tämä ideologia että parempiosaiset saavat kustantaa kaikkien muiden elämisen...
Olisi reilumpaa, että parempiosaiset maksaisivat saman euromääräisen verosuman kuin vähemmän parempiosoiset. Näin ei olisi eriarvoisia ihmisiä, eikä ketään voisi "syyttää" hyväntekeväisyydestä.
Mutta on hyvä tiedostaa mihin rahani käytetään. On hyvä jos voin olla avuksi riutuville mutta ahkerasti kehittyville talouksille ja kansakunnille ja yksilöille. Kehitysavusta siis on kyse, tai ainakin itse haluan suunnata apuni kehittyville markkinoilla.
ap
Mikä olet ammatiltasi?
Vierailija - 15.01.10 11:34 (ID 9836561)
Mutta lieneekö koulutuksella merkitystä, kun puhutan humanistisesta avusta yli rajojen ja humaaniudesta sekä autamisen tahdosta ylipäätään ?
Et anna mitään siis
Ja voi olla, että voittosi tehdään epäeettisesti.
Usein kehitysmaita lähinnä riistetään
Et anna mitään siis
Ja voi olla, että voittosi tehdään epäeettisesti.
Tälläkin hetkellä suomessakin useat yritykset kärsivät talousongelmista ja ottaisivat varmasti mielellään vastaan sijoittajien rahoja, päästäkseen pahimman yli ja säilyttääkseen työpaikat ja mksuvalmiutensa jne.
Itse olen kuitenkin päättänyt avustaa kehittyviä markkinoita ja kentien omaa työpaikkaani, kaikesta maailmasta en voi huolehtia.
Siis kertaan vielä, ilman sarvia ja hampaita, uskon, että kehittyviin ja elinkelpoisiin yrityksiin panostaminen on erittäin hyvää kehitysapua.
Samalla voin tarkastella apuni tuloksia paljon paremmin, kuin että syytäisin rahaa jonnekin, jonka seurattavuudessa on pahoja puutteita.
Toivon, että kohteeni ovat osuneet oikeaa ja että voin nähdä hedelmien nousevan kohteestani ja eä voin nauttia esim. 25 vuoden päästä kukoistavista yrityksistä, joille olen antanut kehitysmahdollisuudet tänään.
Toivon että voin näin kluoda hyvinvointia ja poistaa nälänhätää ja kurjuutta. Itse kun en voi lähteä paikanpäälle, mutta rahaa voin lähettää. Luonnollisesti toivon että rahani käytetään vastuulllisesti ja tuloksellisesti varallisuuden kasvuunkohdemaissa, eikä köyhyyden hyysäämiseen, johon kehitysapu voi pahimmillaan ajatua.
avustan kehitysmaita mitä moninaisimmilla tavoilla.
Asun yliverotetussa maassa jonka johtajat tykkäävät lahjoitella verovaroista(ni) rahaa mitä ihmeellisimpiin projekteihin. Omassakin maassa olisi epäkohtia vaikka kuinka muttei sillä niin väliä -pelkäävät mitä ulkomaiset vastaavat haihattelijat "meistä oikein ajattelevatkaan".
Lisäksi turvapaikanhakojoille syydetään rahaa vaikka olisivat millaisia huijareita.
On se vaan hianoo asua Suomessa!
Usein kehitysmaita lähinnä riistetään
varmasti herkkyyttä värinäkytöksille. Tiedän myös hyvin, että toisin lähetty kehitysapu on usein joutunut aivan vääriin taskuihin. Itse uskon, että osakeyhtiöihin panostamalla, toiminta on ainakin hieman läpinäkyvämpää, eikä rahat häviä olemattomiin, jonkun diktaattorin huvituksiin tai armeijan varustamiseen tai johonkin vastaavaa....
Mielestäni tämä on aktivoiva tapa.
Toki ymmärrän, että ihan kaikkein köyhimpiä, nälkään kuolevia tämä ei auta. Toisaalta, ei syöpäpotilastakaan kannata sadoilla tuhansilla euroilla hoitaa, jos diagnoosi on kuolema kuukauden sisällä. Parempi panostaa hoitotoimenpiteet syöpäpotilaaseen, jolla on mahdollisuus selvitä kamppailusta voittajan. Elämä on kieltämättä julmaa, mutta teen voitavani.
ap
ja pidät hyödyn itselläsi
Vierailija - 15.01.10 11:02 (ID 9836412)
..se pitää köyhänkin ymmärtää. Mutta ihan oikeasti, yrityselämän piristäminen ja innovaatioiden mahdollistaminen ja kannattavien liikeyritysten kehittäminen ja arvon nostaminen on mielestäni erittäin hyvää kehitysaputyötä. Silloin tämä kehitysapua on oikeastikestävällä pohjala. Eihän kannettu vesi kaivossa pysy jne...
Olen varsin tyytyväinen, että tänäkin vuonna olen antanut kehitysapua yli 20 000 € edestä. Moniko on tehnyt samaa ?
Tiedostan hyvin, että minulla on riskinä menettää kaikki kehityapuni noille riskialttiille alueille.
ap