Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salkkarit, miksi annatte LAPSIEN katsoa kyseistä sarjaa?

Vierailija
17.03.2010 |

Sehän on ihan hirveä! Kauhean negatiivinen ja sarjan hahmojen touhut ihan pimeitä. Mä en anna mun lasten sitä katsoa. Ehkä sitten teini-iässä, jos niitä kiinnostaa. Telkkarin voi laittaa joskus kiinnikkin ja lukea vaikka kirjaa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pienet lapset kattoo tuota....huh huh :(

Vierailija
2/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minkä ikäisistä lapsista puhut?

En kyllä minäkään ainakaan alle 10 v antaisi katsoa.

En kyllä myöskään antaisi katsoa Idolsia tai muitakaan näitä ohjelmia, missä arvostellaan ihmisten taitoja tai ulkonäköä.

Mitä muuten muut 5 v saa katsoa tv:stä?

Meillä Pikku Kakkosen sekä joskus jotain urheilua. Ei muuta. Ai niin joskus luontodokumentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi ihan kiinnostaa... :P Mä olen joskus sivusilmällä Salkkareita vilkaissut, mutten todellakaan ole tarkoista juonenkäänteistä perillä. Lapseni ei onneksi ole edes kiinnostunut katsomaan sitä.

Vierailija
4/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naapurissa ovat saaneet katsoa aina. Siis ihan pienestä, kun ovat vaan kiinnostuneet. Minä en sitä ymmärrä kanskaan. Siinähän on vaikka mitä juttuja, joita en lapseni haluaisi näkevän.

Meillä 5v. katsoo Kakkosen lastenohjelmia ja urheilua. Joskus isänsä kanssa katsoo jotain autotuunailuja tms.

Vierailija
5/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on katottu aina salkkarit,lapsia 3 kpl..ihan normaaleja lapsia ovat ja tajuavat kyllä että salkkarit on tarinaa niin kuin muutkin sadut..eivät ole haudanneet toisiaan mihinkään=)

Tiedän yhdenkin äidin jonak poika 8-vuotta ei saa katsoa salkkareita,mutta pelaa k18 pelejä koneella..ei kaikelta lapsia voi suojella,me ollaan siinä vieressä ja käydään juttuja läpi jos joku vaivaa.Nyt voitte kivittää.

Vierailija
6/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti ihmettelen sitä, että miksi aikuisten huolia pitää tuoda pienille lapsille.

Itse pidän Idolsejä yms. jopa vielä "haitallisempana", sillä siinä oppii sellaista, että ulkonäkö ja vaatteet ovat tärkeintä.

Vierailija
7/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaas

Vierailija
8/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen lastenohjelmia, lähinnä Pikkukakkosta ja dvd:ltä Postimies Patea, Lauri Kilpa-autoa, Muumeja, Late Lammasta jne.

Mun mielestä pientä ei saa jättää avoimen telkkarin ääreen valvomatta, sieltä voi tulla ihan mitä vaan pienille silmille rankkaa kuvamateriaalia.

Mä ajattelisin niin, että teini-iässä sitten voi laajentaa enemmän sitä, mitä saa katsoa. Salkkarit ei kyllä ole lapsille sopivaa katseltavaa, ihmeen aikaisin tulee ja ihmeen monet antaa lastensa sitä katsoa. Todella negatiivista ja omituista touhua siinä sarjassa.

Vierailija
9/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo tota, että pitäis siirtää aikaa. lapsille voi sanoa että ne ei saa katsoa, omiin leikkehin ja touhuihin. ja jotkut lapset tajuaa että se on vaan ohjelmaa. nii sit on niitä vanhempia kun lapsilla on oma telkku huoneessa ja on tyytyväisä kun muksut on vaan hiljaa ja tuijottaa sitä. sama kuin jotkut ei välitä kun lapsi tulee kotiin (hoito tai koulu) ja pelaa loppu päivän jotain konsoli tai tietska peliä.

ja meillä on onneksi tallentava, voidaan katsoa sitten kun meille sopii.

Vierailija
10/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei kukaan niistä välitä valittaa?

Vierailija
11/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on sellainen, jota monessa perheessä katsotaan. Ja kun se tulee siihen aikaan, kun lapset vielä on hereillä.

Siksi keskustelu pyörii sen ympärillä.

Mutta kiinnostavaa olisikin, että mitä ohjelmia lapsenne saavat katsoa.

Vierailija
12/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi katsoo muumeja, buu-klubbenia, pinguja, avaraa luontoa, myyrää ja sitten ikäryhmälleen sallittuja dvd:tä (esim. Viiru ja Pesonen, Late Lammas yms). Youtubesta katsoo joskus Disneyn lyhytpiirreettyjä.

Vierailija
13/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapset on 15 ja 14.

Siinähän nimeenomaan käydään läpi asioita joita tapahtuu oikeassa elämässä ja aina paha saa palkkansa.

Lapset huomaa miten käy jos valehtelee tai huijaa tai pettää toista. Miten muille tulee paha mieli toisen teoista.

Nyt Salkkareissa menossa Pepin ja Nikon suunnitelmat sänkyhommista, tyttäreni kanssa puhuttiin jakson jälkeen pitkään asiasta, pojista ja muusta.

Olen sitä mieltä, että sitä pitää katsoa YHDESSÄ lasten kanssa ja kommentoida kokoajan tapahtumia, sekä vastata jos lapsi jotain kysyy.

Ja tokihan meillä on lapset aina tienneet että kyseessä on näyttelijöitä, toisin kuin mieheni joka eläytyy sarjaan välillä liiankin kanssa. Lapset pyörittelevät silmiään kun iskä vaahtoo Ullan paluusta :)

Vierailija
14/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa katsoa Salkkareita? Tai no, varmaan samat ihmiset, joille tulee joku seiska.

Joku sanoi että lapset ymmärtävät toden ja fiktion eron. En silti ymmärrä, miksi pitäisi katsoa roskaa.

Meidän lapset (4 ja 6 -vuotiaat) katsovat kakkoselta pikkukinon ja -kakkosen. Viikonloppuisin ylen aamuohjelmat.

Muuten katsomme yhdessä Avaraa luontoa. Muuten TV on kiinni, kun lapset ovat hereillä.

Vanhempi lapsi saa netissä katsoa yksin LEGOn sivuja, ei muuta.

Videopelejä meillä ei ole eikä tule. Luojan kiitos miestä ei moiset kiinnosta. Olen huomannut, että perheissä jossa lapset pelaavat paljon ja nuoresta pitäen, isä on ollut aloitteellinen ja muutenkin hifiharrastaja.

Televisiota voisin harkita lasten huoneeseen ehkä yläasteiässä, toisaalta, tuskin silloinkaan. Kannustamme mieluummin lukuharrastukseen.

Vierailija
15/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole montaa huonompaa sarjaa nähnyt

Vierailija
16/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meinaan sen verran vauhdikakita ne juonenkäänteet.

Ja kyllä se paha saa palkkansa myös ihan niissä lapsille ja nuorille suunnitelluissa ohjelmissa, niissähän on tosi usein joku opetus tyyliin valehtelu ei kannata jne. Eli se nyt ei ainakaan ole mikään hyvä syy Salkkareiden katsomiseen.

Siinähän nimeenomaan käydään läpi asioita joita tapahtuu oikeassa elämässä ja aina paha saa palkkansa.

Lapset huomaa miten käy jos valehtelee tai huijaa tai pettää toista. Miten muille tulee paha mieli toisen teoista.

Vierailija
17/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjelma surkeine näyttelijäsuorituksineen.Katson sitä 11-vuotiaani kanssa yhdessä ihan aivot-vapaalla mentaliteetilla.

Vierailija
18/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alun perin salkkarit, mutta aina kun on ollut isomummulla hoidossa niin siellähän ovat kattoneet ties mitä ohjelmia etenkin UUTISIA... mua ärsyttää suunnatomasti. En oo nyt sitten jaksanut enää kieltää tuolta lapselta niitä salkkareita. Salkkarithan on K7 (tietääkseni) ja poika 6v (elokussa 7v.)sitten mun seurassa voi niitä joskus katsoa. Tuo poika on kyllä muutenkin ikätasoistaan vanhemman oloinen aina välillä.. on todella kiinnostunut kartoista (tietää kartalla missä amerikka, afrikka, suomi yms. on) lisäksi on kiinnostunut kalenterista ja osaakin sitä lukea. myös matemaattisesti on lahjakas.. en sitten tiedä onko siinä syy miksi on sitten niin kiinnostunut Oikeasti tapahtuvista asioista... kattelee kyllä piirrettyjäkin :)

Vierailija
19/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salkkareissa.. no ei ihan rajumpia juttuja, mutta sinkkuna tuli huomattua ei se elämä niin pumpulia ollut, varatut keksi mitä sattui, sitähän tuo sarja paljon on, ihmissuhde draamaa. ja kaikkee älytöntä tapahtui muutenkin. naurattaa kun tuli puhuttua jostainn asiasta ja sit sanoin lopuksi että helv..tti elämä kuin salkkareissa.

ite katon sarjaa ihan vaan että aivot narikkaan.

Vierailija
20/30 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaverit katsovat ja kertovat koulussa mitä siinä milloinkin tapahtuu. Joudun usein perustelemaan lapsille, et miksi meillä sitä ei katota ja muut saavat katsoa. Kaverit lähtevät meiltä kotiin jo ennen Salkkareiden alkua koska meillä sitä ei saa katsoa, mutta kotonaan saavat katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan