Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytettiinkö 70-luvulla pyjamia/yöasuja lapsilla?

Vierailija
16.03.2010 |

Kysymys nyt kaikille jotka jotain muistatte tai tiedätte 70-luvusta...

Tämä juontuu nyt siihen, että mieheni mielestä pyjamat on jotain "herrasväen juttuja" eikä tavallinen rahvas sellaisia käytä. Mutta mun miehen lapsuus on ollut ihan kamala. Väkivaltaa, alkoholismia yms yms joten saattaa johtua siitäkin. Mun mielestä taas 70-luvulla oli kyllä kaikilla pyjamia.... Meillä ei ole sisaruksiakaan joilta kysyä, joten kysymme teiltä, miten on???

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitten alusasua. niin 70-luvulla kuin nytkin

Vierailija
2/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa sekä minulla, äidilläni ja - isälläni oli samanlaiset nilkkapituiset, raidalliset Marimekon yöpaidat! Siitä on kuvakin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alastiko ne lapset sun miehen mielestä nukku?

Vierailija
4/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi varmaan huutonetissä hyvin kaupaksi vaan enpä tiedä mihin päätyivät.

Yöpaitoja mulla myös oli monia.

Vierailija
5/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä mieheni että minun käsitykseni siitä että hänellä oli aika kamala lapsuus. Päivävaatteissa siis nukkui hän...

Vierailija
6/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen tallessa molempien isoäitieni itse tehdyt pitsikoristellut yöpaidat 1900-luvun alusta. tavallisia maatalon tyttöjä olivat kumpikin.

Vierailija
7/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli yöpukuja, pyjamia jne. Eikä tosiaan vaan "herrasväellä", miehelläsi on tosiaan ollut ihan erityisen ankea lapsuus...

Vierailija
8/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhästä perheestä olen lähtöisin

Vierailija
9/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen mitä tänä päivänäkin on tyttöjen yöpaidat. Oli vanhemmillanikin yöasut. Äidillä mekkomainen pitkä yöpaita ja isällä tavallinen pyjama. Puuvillaa nuo oli.

Oli minulla tavallisia pyjamiakin talvella pitkähihainen paita ja housut.

Vierailija
10/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä mieheni että minun käsitykseni siitä että hänellä oli aika kamala lapsuus. Päivävaatteissa siis nukkui hän...

Meillä tehtiin lapsena niin, että illalla vaihdettiin puhtaat vaatteet ylle, niillä nukuttiin ja oltiin seuraava päivä. Samaa tapaa olen noudattanut omillakin lapsillani. Ehkä he jossain vaiheessa sitten tajuavat lapsuutensa ankeuden.

Vierailija
11/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön nukut vaatteet päällä ja aamulla sitten samoilla ryppyisillä kuteilla töihin?? Anna mun kaikki kestää...

Vierailija
12/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan erillisiä yöpukuja tosiaan ollut iän kaiken, mullakin on pari mummon vanhaa 1920-luvulta ja hän oli sentään piian avioton lapsi eli ei tosiaankaan herrasväkeä...

ja talleesa myös pari omaa lapsuuden 70-luvun yöpukua, eli kyllä niitä on sillloinkin käytetty.

Vierailija
13/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin laiska, etten viitsinyt laittaa erikseen yöpukuja, saatoin nukkua jopa collegepaidassa.

Jossain vaiheessa oma tapani alkoi nolottaa ja siirryin yöasuihin.

Meillä tehtiin lapsena niin, että illalla vaihdettiin puhtaat vaatteet ylle, niillä nukuttiin ja oltiin seuraava päivä. Samaa tapaa olen noudattanut omillakin lapsillani. Ehkä he jossain vaiheessa sitten tajuavat lapsuutensa ankeuden.

Vierailija
14/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön nukut vaatteet päällä ja aamulla sitten samoilla ryppyisillä kuteilla töihin?? Anna mun kaikki kestää...

Riippuu vähän mitä seuraavana päivänä aion pukea päälleni. Jos aion olla trikoopaidassa, niin saatan olla siinä samassa, jossa nukuin.

Vierailija
15/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis t-paidassa ja pikkuhousuissa. Pojat ehkä pelkissä alushousuissa.

Vierailija
16/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. just sellaisia Marimekon pitkiä raitapaitoja.

Isä nukkui kalsareissa, äidillä oli yöpaitoja

Vierailija
17/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä johtuu mutta mieheni ei vaihda juuri koskaan 3v tytölle yöpukua eikä puhtaita pikkareita illalla.

aina saa olla muistuttamassa. on kyllä -70 luvulla syntynyt mutta en usko sen aiheuttavan.

Nyt kun ihan mietin noista yli 70-vuotiasta asiakkaistani monet "hienosto" vanhat miehet käyttää pyjamaa mutta rahvaat nukkuu alusvaatteissa. Naisilla on kyllä pitkät yömekot suurimmalla osalla. "hienoilla" tietysti rimpsuisemmat.

Vierailija
18/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti...

Nukkuessahan hikoileekin vaikka kuinka.

Vierailija
19/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/39 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on myös eräs läheinen sanonut, että erityisesti miehellä yöpuku tai pyjama on herrasväen asia. "Alempi" miesväki nukkuu kalsareissa kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme