Apua mä läkähdyn tänne yksiöön!
Ulkona vielkin 20 astetta vaikka on jo ilta ja sisällä on varmaan 22-23 astetta.
Parvekkeella ei voi istuskella kun asun ensimmäisessä kerroksessa ja pakokaasut tulee sisään ja lapset pitää meteliä heti alapuolella. Ikkunoista ei juurikaan tule viilennystä, koska liian kuuma.
Kommentit (28)
On sellainen musiikkikappale kun läähätän ja läkähdyn. Mulla on normaalisti 24-26 astetta alkukesästä ja pidän kylmänä sitä alempia lukuja. Nyt on varmaan enemmän, kuumuuden rajalla. Tuuletin?
Viime viikolla valitit että on niin kylmää ja sateista.
Pariisissa on 38 astetta. Älä valita. Siirrettävä ilmastointilaite ei paljon maksa.
mulla on joskus ollut 29 astetta talvella.
Tee reikä ulkoseinään ja naapuriin. Näin saat enemmän ilmaa kiertoon ja tilaakin tulee. Lisäksi tutustut uusiin ihmisiin, joista voit tehdä palvelijaorjia esim kipaisemaan kaupassa puolestasi.
Lähde kävelylle kadun varjoisalle puolelle. Ja viimeistään torstaina viilenee.
Mun parvekkeella on + 44, sisällä +34. Yksiön isot ikkunat etelään. Ei saa läpivetoa. 🥵🥵🥵🥵 Yöt ovat pelkkää hikoilua.
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa on 38 astetta. Älä valita. Siirrettävä ilmastointilaite ei paljon maksa.
Mulla on ton verran partsilla. Siksi en tuuleta päivisin.
-eri
Missä vain 20 enää? Täällä etelässä 25, partsilla varmaan 40 ja sisällä 25. Ei tunnu vielä missään, viime kesänä mulla oli sisällä 31.
Tällaisina päivinä olen onnellinen läpitalon asunnosta. Myös puut ikkunoiden takana viilentävät mukavasti. Lähiöelämää Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla melko lihava
Taidat olla aika tyhmä
Hei,oletko koskaan kuullut laitteesta nimeltä ilmastointilaite?
Sellainen viilentää,ja niitä on myös pikkusia siirrettäviä,jotka saa asentaa mihi vaa.
On tämä nykyaika sitten ihmeellistä!
Vierailija kirjoitti:
Mun parvekkeella on + 44, sisällä +34. Yksiön isot ikkunat etelään. Ei saa läpivetoa. 🥵🥵🥵🥵 Yöt ovat pelkkää hikoilua.
Älä kehtaa valehdella vitunhomo.
Siksi asunkin vaan talvet yksiössä ja kesät maalla hirsitalossa, ilp jäähdyttää tarvittaessa ja ulkonakin riittää tekemistä.
Miksi et hanki mitään tuuletinta tai ilmanviilennintä?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen viilentää,ja niitä on myös pikkusia siirrettäviä,jotka saa asentaa mihi vaa.
Ei saa mihin vain, kun se kuuma ilma pitäisi saada puhallettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mihin vain, kun se kuuma ilma pitäisi saada puhallettua pois.
Senhän saa. Onhan sulla avattava ikkuna/parvekkeen ovi. Siihen pleksi tai finnfoam-levy ja siihen poistoputkelle reikä. Homma hoituu mattopuukolla ja maksaa 15-20 euroa. Ilmastointilaite 200-400€.
Ja jos ei niitä saatanan ikkunia saa auki, teippaat niihin avaruuslakanat kiiltävämpi puoli ulospäin.
Toki sulla ei ole varaa kun juot ja röökaat ja peukalotkin on keskellä kämmeniä.
N
22-23 astettahan ei ole mitään vaan normaali sisälämpötila.