Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiselle olette keittäneet oikeaa kaurapuuroa?

Vierailija
16.03.2010 |

Nyt 4kk vaavi syö vasta kaupan valmisjauhepuuroa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistaa että itse keitetty on tuhdimpaa. Itse odottaisin vielä kuukauden-pari, toisaalta vaikea sanoa, kun meillä ei puuro uppoa..

Vierailija
2/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun alotettiin kiinteät. Annoin sellaista pikakaurahiutale-puuroa mikä on aika hienojakoista. Esikoinen ja tää kolmonen ovat sellaisia sihtikurkkuja että kesti kauemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iästä alkaen meidän lapsi suostui syömään itse keitettyä puuroa. Siihen asti mentiin kaupan jauhepuuroilla.

Vierailija
4/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sauvasekoittimella olen hurauttanut pienemmäksi tavan puurohiutaleet.

Vierailija
5/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sai alkaa antamaan eli olikohan 5kk. ensin kaurapuuroa hedelmäsoseen kans ja sitten neljän viljan puuroa hedelmäsoseella ei kertaakaan niitä vauva puuroja eikä maitoa seassa!

Vierailija
6/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat meillä kaikki saaneet ihan tavallista puuroa. Rintamaitoa tai vastiketta olen sotkenut sekaan + hedelmä- tai marjasosetta muutama lusikallinen.

Vierailija
7/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan lapsista ei ole ollut sihtikurkku, joten ihan tavallista suolatonta puuroa on annettu alusta alkaen.

Vierailija
8/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli heti kun puuronsyönti aloitettiin. Menee ilmankin, mutta hedelmäsoseen kanssa on herkkua!

Vierailija
9/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuen ihan sekä laiskuudesta (paljon helpompi väsyneenä ja kiireessä lämmittää pieni tilkka vettä ja sekoittaa puurojauhe sekaan) sekä siitä että vauva vierasti kaikkea karkeampaa. Nykyisin (1 v) saa kaikkia veteen keitettyjä puuroja, joskin ruispuuro on liian karkeaa vieläkin, mutta jos on kiire niin edelleen menee vauvojen puuroa.

Mieluummin olisin opetellut alusta asti tekemään täysjyväviljapuuroja, kuin niitä makeita, prosessoituja maitojauhesoseita, joissa puuron osuus on kuitenkin pieni ja paljon kaikkea muuta. Puurot on kuitenkin ns. perusravintoa ja niitä kauppojen valmispulvereita ei kovin kauaa ole ollut saatavissa.

Vierailija
10/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pian siitä, kun alkoi syödä puuroja yleensä.

Keitin veteen ja lisäsin jäähtyneeseen vastikejauhetta (suhteessa vesimäärään, sama vaikutus, kuin olisi keittänyt vastikkeseen). Meillä oli huonosti maitoa juova lapsi, siksi pelleily jauheen kanssa.

Vierailija
11/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk alkaen; alkuun hienonsin hiutaleet sauvasekoittimella. Nyt puolivuotiaana keitän hiutaleet kokonaisina.

Vierailija
12/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitan 2 mitallista hienonnettuja hiutaleita ja 4 mitallista vettä kulhoon. mikroon melkein täysille n. minuutti, sekoitan ja vielä puioli minuuttia, minuutti. sekoitan ja annan jäähtyä. sekaan hedelmää. maistuu hyvälle eikä todellakaan ole vaikeatekoista.

Vierailija
13/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sai alkaa antamaan eli olikohan 5kk. ensin kaurapuuroa hedelmäsoseen kans ja sitten neljän viljan puuroa hedelmäsoseella ei kertaakaan niitä vauva puuroja eikä maitoa seassa!

mikrossa pikaisesti "keitettynä"!

Vierailija
14/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti kun puuroa alettiin antaa. Kiinteät aloitettiin 6kk iässä ja puuroa muistaakseni vähän yli 7kk iässä. Keitin tavallisista hiutaleista pehmeää puuroa ja sitä vauveli söi hyvällä halulla.

Vierailija
15/15 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen tuotteita pidän jopa haitallisempina, sillä niissä on monesti lisäaineita ja esim gluteiinia. Parempi aloittaa puhtaalla kauralla, kuin esim usein allergiaa aiheuttavaa vehnää (vehnäperäinen gluteiinikin) sisältävällä vauvansekoituksella, joka on vain nimellisesti kauratuote (oikeasti muutakin!). Sauvasekoitinta voi käyttää, jos on muuten liian karkeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän