Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT viikko 11 ja 12

16.03.2010 |

On taas edellinen pino käynyt niin pitkäksi, joten avataan uusi.

Omaa napaa sen verran, että pahoinvointi on tosiaan alkanut helpottamaan ja elämä alkaa hymyilemään. Tässä taitaa selvitä tämän saikkujakson jälkeen töihinkin, kun vähän kerkiää kuntoaankin nostamaan :) Nyt tunnin kävely saa koko kropan kipeäksi...viikkojen sänky, ruokailu, oksennus rallin jäljiltä. Toivossa on kuitenkin hyvä elää, että tämäkin raskaus olisi pahoinvoinnin suhteen jo mennyttä elämää!

Tämän järkyttävän jakson kunniaksi varasin kesäksi kahden viikon reissun etelän lämpöön. Lapset lähtee mukaan, joten vaatimuksena oli lapsiystävällinen kohde ja hotelli. Kunhan on aurinkoa, meri ja kunnon uima-allas hotellilla, niin minä vain rentoudun ja pulikoin lasten kanssa :) Itse olen aina ennen boikotoinut valmismatkoja ja täysin turistikohteita, mutta ajaa varmasti asiansa kahden pienen lapsen ja raskauden kanssa :) Lapset kun ei vielä ymmärrä nähtävyyksien päälle, rinkkaselässä omatoimimatkakaan ei toimi ja aktiivilomasta/sukeltamisesta voi raskaana vain haaveilla. Kivasti kuitenkin mieltä piristää kun on jotain mitä odottaa!

Positiivisin mielin Marsupilami 12+2

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toivottavasti on alkanut ne hyvät ajat ja se ihana odotus :) Ainakin fiilis on hyvä. Olen ehkä siinä mielessä onnellisessa asemassa, että minä rakastan työtäni ja työporukkaa. Työssäkäynti on ihana voimavara ja meillä on aina kiireestä huolimatta naurua, vitsiä, herjaa yms. työpäivät täynnä. Pitkän saikun, fyysisen ja psyykkisen pahoinvoinnin jälkeen heti eka työpäivä sai mut taas niin kiinni elämään :)

Napsukka: jaksamisia rakentamiseen, se on suuri urakka, mutta palkitsee jossain vaiheessa :)

Me myös ostimme juuri uuden talon. Tai siis talo on vanha ja sitä pitäisi rueta remontoimaan. Vanhakin on myymättä, mutta eipä tässä onneksi ole kiirettä. Itse suren lasten repimistä vanhasta päiväkodista pois. Lapset tuntee siellä kaikki ja heillä on paljon ystäviä. Tuntuu pahalta heidän puolesta, vaikka tiedän, että nuo ipanat pärjää uudessakin paikassa loistavasti...silti inhottaa repiä tutusta ja turvallisesta ystäväpiiristä pois. Nyt tämä uusi talo tulee kuitenkin olemaan tarpeeksi iso koko pesueelle ja toivon mukaan lapseni saavat varttua lapsuuden ja nuoruuden samassa paikassa :)

Itse kun asuin syntymästä ekaan omaan kotiin muuttoon asti samassa paikassa, niin sitä jotenkin osaa arvostaa pysyvyyttä. Vanhempani asuvat vieläkin samassa talossa ja sinne on ihana mennä fiilistelemään ja katsoa kun omat lapset nauttii omasta lapsuuden kodista ja sen hengestä! Joskus jopa mietein, että pitäisikö muuttaa kaupunkia saadakseen kasvattaa lapset omassa lapsuudenkodissa :)

Napsukka kyseli yrittäjyydestä. Meillä on suku täynnä yrittäjiä ja mieheni on yrittäjä. Minustakin piti tulla yrittäjä nuorena ja vähän vanhempanakin, kunnes tajusin, ettei se taida olla minun hommaa. Onko mikään helpompaa kuin käydä toisella töissä? Palkka juoksee sovitusti. Jos olet sairaana, niin silti homma ei kaadu päällesi, eikä pidä pussillisella droppeja raahautua töihin ja edelleen sairaanakin palkka juoksee iloisesti :) Ei tarvitse raahata asioita töistä kotiin. Ei tarvitse olla sidottuna työhön 24/7. Elkää nyt saako kuvaa ettei yrittäjyydessä ole hyviä puolia, niitäkin on paljon ja arvostan yrittäjiä aivan mielettömästi. Suurin osa pistää omaisuutensa ja kaiken likoon työn puolesta ja pk-yritykset työllistää suurimman osan Suomen kansastakin! Itse vaan olen valinnut ainakin toistaiseksi "helpomman" tavan, mikä on olla duunarina toisella :) Sanoisinko huoleton elämä ja ehkä yksi yrittäjä perheeseen riittää. Jollain kun on kiva olla säännölliset työajat ja aivan tarpeeksi joudun kotona ratkomaan ja kuulemaan mieheni yrityksen asioita :)

Nyt hakemaan lapset hoidosta ja koristelemaan pajunoksia pääsiäisesksi!

Vierailija
2/34 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kaikille helppoja raskauskuukausia ja olotilasta nauttimista näin keskivaiheilla, jotta jaksetaan kuuman kesän yli :)

Kävin neuvolassa eilen ja kaikki sinäänsä kunnossa. Kohtu navan korkeudella ja sydän äänet hyvät. Ainoa inhottava asia oli että ne sokerit oli kolmella plussalla ja tänään aloitin ruokapäiväkirjan tekemisen ja veren sokerin mittaamisen kolmesti päivässä ennen ja jälkeen syönnin. Kesän jäätelö herkuttelut saan sitten unohtaa. Täytyy vain taasen asennoitua tähän, niin enköhän jaksa diettiä loppuun saakka. Muuten olo on jo pirteämpi ja ulkoilukin piristää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsupilami: Kiitos jaksamisten toivottelussa raksaprojektin kanssa:) =Usein kun kerron että rakennetaan ensimmäinen kysymys siihen on mikä valmispaketti teille tulee.. Arghh mä vihaan sitä kysymystä.. Rakennetaan kivitaloa alusta loppuun itse ilman työmiehiä tai valmiita paketteja:D

Meillä myös suku yrittäjiä. Äidillä ja isällä omat merkittävät yritykset joten tytär on oppinsa saanut kuinka tienataan.

Yrittäjyyttä täytyy kyllä puollustaa sen verran että duunarina olen toisella ollut töissä monta vuotta ja minusta ei vain ole siihen. Olin aina puollustelemassa työntekijän oikeuksia ja vaatimassa parempaa.. kyllästymässä siihen kun on monia jotka ei tee työtään hyvin samoilla palkkalistoilla.. Palkankorotukset ei muhun tehonnut nekun on niin pieniä että jää nyt odottelemaan vuosiorotuksia ym muita..Kun on mahdollisuus tienata oman työn mukaan niin ehdottomasti niin teen.

Kaikista ei ole yrittäjiksi sen tiedän ja olen nähnyt silloin tekisi mieli koputtaa päähän mitä sä oikeen teet herranjumala;)

Nooh jokatapauksessa minä nään yrittäjyyden vapautena enemmän kuin työntekijänä olemisen. Palkkakin on suurempi yrittäjänä kuin työntekijänä ja korotettuna maksan yeliä nyt niin saan erittäin hyvän äprahan sitten.

Duunarina en työssä ole ikinä ollut näin helpottunut ja onnellinen. Nyt saan päättää työvuoroni itse ja viikonloput olen aina

vapaalla.

Mitään ei kuitenkaan tuoda yrittäjän käteen itsestään, kaikki täytyy itse ansaita ja olen ylpeä saamastani aikaansaannoksesta.

Työni yrittäjänä on siinä mielessä helppoa että asiakas vain käy ja kun se lähtee ei mun tarvitse miettiä sitä enempää:D

Toiset joo laittaa omaisuutensa likoon ja voi myös triplata sen reilusti.:) Mun yritystoiminta nyt ei vaatinut kun hyvin pienen sijoituksen n.6000€ jotka nyt ovat moneen kertaan jo voitottu ja sekin oli säästetty eikä lainattu:) Työtilana toimii yksi huone asunnostamme joten vuokrakulutkin ovat 0€. Niin ja työtä vuorokauteen ei suinkaan kuulu 24/7 vain arkipäivisin 5h/pvä riittää:) Mutta jos laskemme raksatyöt ja lapset mukaan niin työpäivä pitenee kummasti;)

Masusta sen verran että olo on kaikin puolin hyvä nyt kun tulehduskin on hoidettu:)

Viikkoja tänään kasassa 15 nopeesti menee tämä aika:)

Vierailija
4/34 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on siis kotikäyttöön tarkoitettu "ultralaite", jolla voi kuunnella vauvan sydänääniä. Mahtaako kyseinen laite toimia ja saako sillä ne vauvan sydänäänet kuulumaan? Itse tilasin tuollaisen tuolta http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=86&products_id=1932 Meillä kun Helsingissä on terkkarikäyntejäkin vähennetty niin paljon, että ekan käynnin jälkeen seuraava on vasta rakenneultran jälkeen...itsellä on kuitenkin tarve saada aina välillä väliaikatietoja, että vauvalla on kaikki massussa hyvin. Myöhemminhän sen tuntee sitten liikkeistä, mutta kun vauva nukkuu, niin voi sitten kuunnella sydänääniä jos tulee epävarma olo :P

Vierailija
5/34 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos saisi jonkun rivin aikaseksi...

Marsupilami, mulla on tuollainen angel sound- kotidoppler, ja on toiminut hyvin! Tilasin sen pari vuotta sitten kun odotin meidän tyttöä ja täytyy sanoa että kyllä se huojentaa mieltä kun voi kuunnella sitä pienen sydämen jyskytystä! Muistaakseni viikolla 9 sain jo sykkeen kuulumaan, se kuuluu näin alkuraskaudesta tuolta ihan alavatsasta, yleensä jommalta kummalta sivulta kun kallistaa laitetta keskelle päin. Ja joskus pikkuinen voi olla sellaisessa asennossa että äänet ei vaan kuulu, silloin olen yleensä heti seuraavana päivänä viimeistään kuunnelllut uudestaan!

Täällä on näköjään monella muullakin turvotusta mahassa, niin myös minulla =) Välillä maha on niin iso pallo että itsekin ihmettelee ja joskus harvoin näyttää melkein normaalilta! Mutta jos tiukkoja vaatteita käyttää niin raskauden huomaa varmasti. Jotain hormonimylläkkää on kyllä ilmassa kun itkettää ihan koko ajan, ei oo helppoa kun joka toinen asia mitä miettii niin alkaa itkettämään...

Täytyy lähteä lasten kanssa vähän ulkoilemaan, kummasti se piristää itseäkin! Hyviä vointeja kaikille, ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

-henrietta ja masuvauva rv. 14+2

Vierailija
6/34 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä pinossa oli uusiakin, tervetuloa vaan! =)

Mulle uni maistuu tasaiseen tahtiin edelleen päivälläkin. Jospa tämä pian helpottaisi. Vaikka mieluummin olen tämän väsymyksen kanssa kuin alkuraskauden pahoinvoinnin, se se vasta järkkyä oli! Mahan turvotuksista on ollut puhetta... Illalla tosiaan tuntuu, että turvotus alkaa jo rintojen alta ja alavatsa on pinkeä pallo. Ilmavaivat ovat kiusanneet =/ Ruuansulatus käy nyt niin hitaalla. Olen yrittänyt sitä vauhdittaa kuiduilla ja runsaalla nesteellä. VAikka mikään vesimäärä ei tunnu riittävän. VAuvelin liikkeet tunnen edelleen satunnaisesti. =)

Kuulostaapa hurjalta noi neuvolakäyntien vähentämiset. Täällä Lahdessa pääsee edelleen 4vkon välein alkuun. Varmasti tulisi itsekkin hommattua kotidopleri jos käynnit olisi noin harvassa.

Jaksamisia kaikille! =)

meikku ja taimi 15+2

Vierailija
7/34 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että jos asut Helsingissä, niin suosittelen erittäin lämpimästi käyntiä Kristiina Laakson luona yksityisessä äitiysneuvossa. Maksoi 60 euroa, ja sain tosiaan oloni niin rennoksi kuin vaan olla ja voi.. Ultrastakin katseltiin pikkuista sillä rahalla. Saako täällä näin mainostaa?!?

Tuosta kotidoplerista kysymys; harkitsin itsekin sen ostoa, mutta sitten luin jostain, ettei se olisi sikiölle kovin hyvä? Onko muut kuulleet vastaavasta? En sitten tiedä, uskoako vai ei..

Mulla on työinto hiipunut jo nyt nollaan, kai se luonto hoitaa hommansa taas.. Jäisin niin mielelläni jo äippälomalle odottelemaan purkautumista. Mutta onneksi meilläkin välietappeja, mitä odottaa! Levin perheloma ensi kuussa ja toivottavasti vielä joku toinen reissu etelään, kun vielä jaksaa touhuta. Sittenhän on jo loppukesä!

Mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

reimari ja nyt ei muuten muista, oisko 15+jotain?

Vierailija
8/34 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Eilen oli taasen neuvola ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Mitä nyt tuota painoa taas kertyy ihan kiitettävästi, mutten jaksa siittä nyt huolta kantaa. Täti taas jaksoi hämmästellä mun 150 hemoglobiinia. No sellainen se on ain ollu ja siittä tietysti mukavaa, jottei juur alle 130 laskekaan koko raskauden aikana. Mukavaa taas ol se jyske kuulla doplerista. Sai henkäistä helpotuksesta ettei siittä possupiikistä mitään tullutkaan, vaikka niin hormoonimyrskyissäni taas kuvittelin... :)

Mullakin tuo masu on jo tosi iso, mutta johtunee myös siitä ettei edellisestä synnytyksestä ole kuin tasan 7 kk, ja onhan sitä läskiä :D. Pahoinvointi on taakse jäänyttä elämää, onneksi, mutta väsy painaa. Suurin syy on unettomat yöt. Mä en käsitä, et miten se nyt jo voi olla tällaista. Loppuvaihessa sen ymmärrän, mutta kun nyt jo käyn vessassa 2 tunnin välein ja alkuyön menee levottomien jalkojen potemiseen :/. Onneksi saa nukkua ees pikkupäikkärit...

Kesä jo mietityttää. Mites lomat ja muksujen hoidot, menenkö itse viel hetkeks töihin jne. No kaippa kaikki järjestyy ajallaan... Muuten se kesä sais jo tulla, kun kovasti jo tekis mieli päästä pihalle vähän kuoputtamaan. Ja voi sitä ihanuutta kun voi pitää ulko-ovet auki ja muksut saa pikkuvaatteissaan juoksennella sisälle ja ulos. Ei enää järjetöntä pukemis-riisumisrumbaa...

Seuraava etappi oliskin sitten se rakenneultra. Pitäis kohta puoliin varailla aikaa sinnekin ja vasta sen jälkeen neuvolaan. Täytyy vaan aatella positiivisesti: Sitten ollaan jo puolivälissä :)

Kevättä odotellessa,

Mamma ja muru 15+3

Vierailija
9/34 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Eilen tuli sitten käytyä lääkäri/neuvolassa kaikki oli edelleen hyvin. hb oli edelleen hyvä 146 ja paineet ok. Nyt kuunneltiin sydänääniäkin ja sieltähän ne sitten löytyivät pienen etsinnän jälkeen. Miten se tunne kun kuulee pienen sykkeen on aina niin ihmeellinen? syke oli sellaista 150. Katsoin vanhat neuvolakortit ja tyttöjen sykkeet olivat sellaista 150-160 luokkaa. olisi kiva kuulla miten muilla on ollut? Meillä myös 2 poikaa mutta sykettä ei ollut merkattu kuin + tai ++ merkillä=( Olisi ollut kiva arvuutella sykkeiden perusteella kumpi tulossa=) Olo alkaa hiljalleen olla inhimillisempi, väsymys täälläkin se ainoa kovin oire. Tämä talvi saisi alkaa kyllä riittämään. Pukeminen alkaa ottamaan aika lailla pattiin! Eipä se silti auta. Mekkokelejä odotellessa=) Hyviä kuulumisa oli muillakin neuvolasta. Niin sitä mennään päivä kerrallaan, rakenneultraa kohden, 7 viikkoa sinne olisi vielä itsellä aikaa. Siitä ei sitten koulujen loppumiseen ole aikaa kuin pieni pyrähdys!

Mukavia odotuspäiviä kaikille ihanaa kun masu alkaa pyöristymään.

Emo kera katraan ja tyyne/tanelin 12+2

Vierailija
10/34 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös neuvolassa käyty ja olo on niin onnellinen ja helpottunut (taas). Eli hyvin kuului sydänäänet ja muutenki kaikki ok. Eka neuvolakäynnistä paino noussu 0,5kg. Ekaa odottaessa tässä vaiheessa oli tullu jo ties miten monta kiloa, tosin nyt alotus painokin paljon enempi. Mites muilla on ton painonnousun kanssa? On vähän hassua kun se paino ei oo pahemmin noussu, mutta maha on ihan järkyn kokonen, varsinki iltasin! En ollenkaan muista että esikoisen kanssa ois ollu tota iltaturvotusta eikä kyllä tässä vaiheessa muutenkaan pahemin mahaa. Kauhulla odotan että minkälainen rantapallo sitä mahtaa kesällä olla!=D

Saparo&Pötsi 15+3

Vierailija
11/34 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun neuvolassa ei tällä hetkellä ole edes lääkäriä ja tosiaan sen ekan terkkarikäynnin jälkeen seuraava käynti th:lla on vasta rakenneultran jälkeen. Hurjaa meininkiä. No mutta sanoisin, että ei siinä ehkä kohdallani mitään, mutta kuinka ne esikoistaan odottavat oikein pärjäävät? Hui! Ja onhan minulla sentäs työterveys josta olen käynyt saikkuni hakemassa pahoinvoinnin keskellä, mutta kun kaikki ei ole välttämättä töissä ja jos ei ole töissä, niin tuskin on sitten kamalasti rahaa laittaa yksityiseen lekuriin.

Täällä myös odotellaan kesään. Mikään ei ole ihanampaa kuin lapset kirmaamassa pihalla ja tosiaan saa luopua tuosta kamalasta pukemis rumpasta. Ihanaa! Kesä ja kärpäset :)

Minulla saikku on ohi ja lähden yrittämään työntekoa. Toivottavasti kohtuullisen kiva olo muuttuu loistavaksi, niin kuin aikaisemmissa raskauksissa, eikä mene takaisin huonoksi rasituksen takia! Pahoinvointi kun on nyt jäänyt yhteen kertaan päivässä, tosin eilen oksensin myös verta, mutta enpä jaksa vielä huolestua. Ei sitä niin paljoa tullut ja eipä tuon yli kuukauden jatkuvan oksentelun jälkeen kaikki taida ihan loistokunnossa olla ruuansulatuselimistössä.

Suurin riesa on tuon oksupoksun helpottumisen jälkeen ollut mieletön päänsärky. Onko muilla pahaa päänsärkyä? Eilen en pystynyt liikkumaan, kun särki päähän julmetusti ja vihloi niin kuin olisi puukolla vedelty. Paracetamooli ei auttanut ja muuta en raskaana viitsi syödä.

Ihanaa odotusta kaikille!

Vierailija
12/34 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aivan kaamea viikko töissä, olen ollut kerta kaikkisen huonolla tuulella koko ajan! Aamusta iltaan..Keskittymiskykykin on ollut aivan nollassa.. Minukin on vaivannut lisäksi päänsärky, vaikka normaalisti minulla ei ole koskaan päänsärkyä. Kävin ostamassa panadol zappia, vaikka en tiedä auttaako se hormonien aiheuttamaan pääsärkyyn. Toivottavasti ensi viikko olisi parempi.. :/

rouva myy 12 + risat

Vierailija
13/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pahoinvointi vihdoin alkanut hellittämään, mutta väsymystä riittää. Päänsärkyjäkin on tavanomaista enemmän, mutta ei onneksi vaivaksi asti. Toissapäivänä tunsin ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet. Olen melko varma, että niitä ne oli :) Ihana tunne! .. ja sitten samana päivänä kaaduin liukkailla ja lensin alaselkä edellä maahan.. Nyt sitten mietityttää onko vauvalla kaikki hyvin :( Pari kertaa olen ainakin luullut tuntevani liikkeet, mutta varmaksi en osaa sanoa. Mitään kipuja tai vuotoa ei ole ollut, mitä nyt alaselkä hieman aristi eilen. En tiedä nyt pitäisikö käydä tsekkaamassa yksityisellä ultrassa onko kaikki kunnossa vai luottaa siihen että vauva on vielä niin pieni ja hyvässä turvassa tuolla sisuksissani..?

Niin ja sitten minut kutsuttiin työhaastatteluun unelmapaikkaan.. juuri nyt kun katse alkaa siirtymään kohti kesää ja elokuussa alkavaa vauvalomaa. Olen nyt menossa haastatteluun, mutta ajattelin etten kerro raskaudesta elleivät sitä osaa kysyä. Ja pukeudun niin ettei tämä pikkumasu näkyisi, mutta harvemmin etenkin miespuoliset edes mitään huomaavat ellei heille jotain nenän eteen työnnä ;) Miten itse tekisitte tässä tilanteessa, kertoisitteko? Itsestä vain tuntuu, että ottaisin riskin kertomalla.. vaikka raskaus ei saa vaikuttaa valintaan, niin olen varma, että se ei ainakaan paranna mahdollisuuksiani saada paikkaa.. Itse toivoisin sen saavani. Olisi niin kiva palata äitiyslomalta mielekkääseen työhön, kun nyt en oikein työssäni viihdy..

Tällaisin hieman sekavin ajatuksin, mutta nyt jo ihanasti raskaudesta nauttien,

Miljaana vkoilla 14+5

Vierailija
14/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ulkoilun ja aktivoitumisen myötä hieman helpottamaan! Mutta herkkämielisyys on seurana. Juuri mitään hiemankaan koskettavaa ei pysty katsomaan/kuuntelemaan ilman kyyneliä. Mä en muista, että olisin esikoista odottaessani ollut näin herkkä. Vauveli liikuskelee, eilen otti ensimmäiset kunnon jytät! =D

Miljaana: Alaselkä saattaa aristella pitkäänkin kaatumisen myötä, kun on lihakset tärähtänyt. Uskoisin, että vauvalla on kaikki hyvin. Mutta jos asia kovasti mieltäsi painaa niin kannattaa ottaa yhetys neuvolaan ja pyytää päästä näytille. Tuosta työpaikasta mitä olet hakenut. Työnantajalla ei ole edes oikeutta kysyä, että oletko raskaana. Kysymys voidaan kyllä muotoilla tyyliin "onko sinulla tulossa isoja elämänmuutoksia", Siihenkin voi sitten heittää jotakin ympäripyöreää. Ja toisaalta nykyään on ollut näitä ennekkotapauksia missä nainen ei ole työpaikkaa saanut raskauden vuoksi ja sitten on työnantajalle tullut huomautus syrjinnästä. Taitavat olla kuitenkin nykyään aika varovaisia sen kysymyksen suhteen! Mä en varmaan kertoisi, jos mahankin saa vielä piiloon. Joten onnea työhaastatteluun, toivottavasti nappaa! =)

Mutta nyt taitaa olla viikkosiivouksen aika ja sitten hakemaan neiti hoidosta! HYvää viikonloppua kaikille! =)

meikku ja taimi 15+5

Vierailija
15/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaiuduinpas tänne kirjottelee :) Esikosta siis odottelen, LA 24.9. Koko raskaus aika mennyt yllättävän hyvin. Suurin osa kavereistani ovat raskaana ollessaan olleet todella pahoinvoivia, mutta mulla ei ole juuri mitään oireita. Ennen np-ultraa mietinkin että olenkohan edes raskaana kun maha ei juurikaan ole kasvanut eikä muutenkaan juuri mistään huomaa että on raskaana. Mutta siellä se pikku masuasukki oli ja kovasti liikehti.

Neuvolassa viimeeksi tiistaina käytiin ja verenpaine oli 160/78! Koskaan aikaisemylimmin ei ole ollut yli 130, joten hieman tuo huolestuttaa. Hieman ihmetytti kun neuvolatäti ei ollut millään lailla huolissaan. Seuraava neuvolakäynti on vasta kuukauden päästä, joten mietinkin että jospa jossain tuota verenpainetta pääsisi mittailee. Ja missä vaiheessa siitä nyt pitäisi olla oikeesti huolissaan? No voipi olla että tämä on vaan ensiodottajan panikointia.

Viikonloppuja kaikille :)

Orvokki vk13

Vierailija
16/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole päässyt kirjautumaan sisään tänne, joten on kirjoittelu ollut jäissä. Välillä kävin kurkkimassa tekstejä kyllä.

Meillä jatkuu oireeton elämä. En ole liikkeitä vielä tuntenut ollenkaan. Sokerirasitus olisi edessä kuun lopussa ja se ei oikein kiinnosta. Sikiöseulonnassa kävin eikä merkkejä poikkeavuudesta ollut. Esikoinen jäi maaliskuun alussa kotiin hoidosta ja hyvin olemme jaksaneet. Kerhoillaan parina päivänä viikossa ja nähdään muita äitejä. Ihanaa kun poika nukkuu niin hyvin nykyisin päivälläkin :)

noffetus 14+1

Vierailija
17/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki-10: Tervetuloa joukkoon mukaan!=) Tuosta verenpaineesta. Mittasiko terkka useampaan kertaan verenpainetta? Kyllä 160 on liikaa (kertamittaus ei kuitenkaan kerro totuutta!), tosin voi myös mennä jännityksen piikkiin (onkohan terkkasi ajatellut näin). Niinkuin mullakin. En tiedosta jännittäväni neuvolassa, mutta paineet siellä olleet ekassakin raskaudessa kohollaan ja kotona normaalit. Olen itse sairaanhoitaja ja huvittaa, kun niin itseäni jännittää kun toinen mittaa paineita! =D Monissa terveyskeskuksissa tai apteekeissa pääsee itse mittaan paineita. Tai jos saat joltakin tutultasi mittarin kotiin lainaan. SUosittelisin kuitenkin tarkistamaan paineen ennen seuraavaa neuvolaa, niin pääset huolesta! Suositeltava yläpaine on maksimissaan 140-145, riippuen hieman iästä. Hyvää odotusta sinulle! =)

noffetus: Sokerirasitus täälläkin edessä toukokuun lopulla. Mulle tuli siellä viimeksikin tosi huono olo, huippasi ja yökötti. Joten en odota mitenkään innolla sinne menoa, mutta onhan se hyvä katsoa missä kunnossa sokerit on raskauden aikana. Viimeksi olivat oikein hyvät, toivottavasti nytkin!

meikku ja touhuava taimi 15+5

Vierailija
18/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mitattiin juu 4 kertaan ja koko ajan kuiteli siinä 160:ssä. Minulta on useaan kertaan esim. työterveydessä paineet mitattu ja tämä siis eka kerta tällaisissa lukemissa. Tuntuu jo että alkaa tulla neuroottiseksi... päässä humisee, pyörryttä ;) Ajattelinkin että apteekissa varmaan saisi tuon verenpaineen mitattua. Pitääpä poiketa sitä kautta viikonloppuna.

Vierailija
19/34 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki-10 tervetuloa joukkoon :) Ainakin pääkaupunkiseudulla löytyy terveysasemilta omahoitopisteitä, joissa on verenpainemittarit pultattuna pöytään kiinni jotei kukaan niitä pölli mennessään :) Mut siis siellä pääsee mittaan paineet ja varmasti myös keksivät jonkin ratkaisun neuvonnassa, jos omahoitopisteitä ei teidän terveysasemalla ole. Useinhan paineet nousee kun valkotakki mittaa :) Oli se sitten lääkäri, th, sh yms.

Tuo sokerirasitus kuulostaa juuri niin inhalta, että ite sen passaan. Onhan se ihan hyvä tsekata sokerit, mutta itselläni ei ole ollut sokereiden kanssa koskaan ongelmaa. Painoindeksi menee yli rajan, mutta rasvaprosenttini ei kuitenkaan ole niin suuri mitä painoindeksi antaisi ymmärtää. En siis näe mitään syytä miksi minulle sitä tehtäisiin.

Väsymys on nyt pahin riesa. Lähtenyt pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen liikkeelle ja muutamassa tunnissa saa itsensä ihan rikki poikki katki :) Saa nähdä miten eka työpäivä saikun jäljiltä menee :)

Aurinkoista odotusta kaikille!

Vierailija
20/34 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy kyseinen laite ja hyvin on toiminut. :) Ensi kerran kuului sykkeet jo viikoilla 9+2 vaikka laitteen ohjeessa taisi olla että vasta 12+ alkaa kuulumaan. Mutta ihan selvästi ne pienen sykkeet omista erottaa. :D Np ultrassa käydessäni kysyin kätilöltä dopplerin käytöstä, sanoi että ei kannata ainekaan kovin usein käyttää. Ei siitä kuulemma haittaa vauvalle ole, mutta vissiinkin sen takia sanoi noin, ettei ihmiset vetäisi vääriä johtopäätöksiä sykkeestä.. kun vauvalla sykenopeus voi muuttua kuulemma paljonkin raskauden aikana. Itse olen noin joka toinen päivä kuunnellut. :)

Omaa napaa kanssa vähän. Rakenneultraa jo kovasti oottelen, se on 21.4 jo :) Viime päivinä mahaa on alkanut painaa kauheasti, mutta muuten täällä suunnalla kaikki ok!

nanatin 16+3