Äitiyspakkauksen vaatteet ovat niin rumia, ettei niitä kelpuuteta edes vauvalehden muotikuviin.
Kommentit (63)
en ymmärrä, miksi äitiyspakkauksen vaatteita pitäisi olla jossain muotikuvissa.
Iso osa muotikuvissa olevista vaatteista on niin rumia, etten lapselleni niitä ostaisi.
Toisaalta äp:ssa on paljon kivoja vaatteita, toki osa on sellaisia, ettei ole tullut kovasti käytettyä.
Miksi se sua niin haittaa, että joku muu tykkää niistä?
jos äitiyspakkaus on Jumalan lahja suomalaisille äideille, niin onhan se törkeää ettei niin jumalaisen ihania vaatteita kelpuuteta edes vauvojen oman lehden sivuille.
käytännöllisiä käyttövaatteita, ei muotikuvauksiin luotuja design-rytkyjä. Ä.pakkauksen vaatteet ihan sieviä ja laadukkaitakin, tosin laatupuoli alkanut nyttemmin laskea.
Oliko tama vitsi? Kylla mua ainakin miellyttaa katsoa kauniita kaytannollisia vauvanvaatteita. Niitakin on ;-), et ole vaaan sitten ollut valmis maksamaan niista, vai mita?
Mutta, naa on makuasioita. Kavin mielenkiinnosta katsomassa Kelan sivulta kuvia, siella oli 2009 pakkauksen kuvat. Mukan neutraaleja vareja, ei niin sinivoittoista kuten esim. v. 2006
että yhteiskunnan tulee kustantaa lapsilleni muotivaatteet. Ne ovat ihan peruskamaa, menee kotioloissa mainiosti, ovat pehmeitä, mukavia ja kestää pesua. Mutta, kuten sanoit nämä ovat makuasioita, kaikkien ei ole pakko ottaa perusvauvanvaatteilla täytettyä ä.pakkausta vaan ottaa avustuksen rahana. Sillä saa jotain mitä sitten haluaa ihan oikeasti.
käytännöllisiä käyttövaatteita, ei muotikuvauksiin luotuja design-rytkyjä. Ä.pakkauksen vaatteet ihan sieviä ja laadukkaitakin, tosin laatupuoli alkanut nyttemmin laskea.
Oliko tama vitsi? Kylla mua ainakin miellyttaa katsoa kauniita kaytannollisia vauvanvaatteita. Niitakin on ;-), et ole vaaan sitten ollut valmis maksamaan niista, vai mita?
Mutta, naa on makuasioita. Kavin mielenkiinnosta katsomassa Kelan sivulta kuvia, siella oli 2009 pakkauksen kuvat. Mukan neutraaleja vareja, ei niin sinivoittoista kuten esim. v. 2006
että on aika monella on sellainen taloudellinen tilanne, että äippäpakkauksesta on todellakin hyötyä? Ja vaikka mulle vaatteet, sisustus ja sensemmoinen on tärkeää, niin voin kyllä käyttää vauvalla myös sellaisia vaatteita, jotka eivät ole nyt justiin sitä, mitä mä haluan. Kun se vauvahan ei välitä, minkänäköiset vaatteet äiti pukee päälle. Lpaset eivät myöskään ole sitä varten, että heidän avullaan esitellään äitin ja isukin hienoa tyylitajua ja paksua lompsaa, vaan he ovat ihmisiä.
Muotikuvilla myydään vaatteita, ne on mainoksia.
Miksi "Kelan vaatteita" tarvitsisi mainostaa?
vaatteista ovat merkki vaatteita esim. lingon&blåbär.
olkaamme kiitollisia että meillä vielä on tälläinen ihana yhteiskunnan kädenojennus vauvaperheille. Kiittämättömät jättävät äitiyspakkauksen ottamatta tai jos ottavat, eivät käytä sen vaatteita vauvalla.
Mina en asu Suomessa, sain kuitenkin aitiyspakkauksen v. 2006. Hain sita innokkaasti, koska "kaikki muutkin ottavat'. No, vaatteet olivat meidan jaakylmille talvilattioille aivan liian ohkasia, vauva oli tosi pieni (48cm, 2,8kg), eli sitten kun nama jattikokoiset vaatteet olivat sopivia, oli meilla jo liian lammin ja vauva sen verran "vanha", etta mina en ainakaan halunnut pukea hanta enaa ihan pikkuvauvavaatteisiin. Toppahaalari oli jattisuuri, ja kun se olisi ollut sopiva, oli kesa. Kevyttoppis oli ainut mita pakkauksesta ikina kaytin. Se oli tosi tosi hyva, olisin vaan toivonut, etta vari olisi ollut muu kuin vaal.sininen (meilla tytto), koska toppahaalarikin oli hyvin sinivoittoinen sina vuonna. Mutta, kuten sanoin, paljon sita kevyttoppista kaytin. Eli, mun olisi kannattanut ottaa se rahana, olisin saanut omiin tarpeisiin sopivampia retkuja.
Pakkaus on yleispätevä... siinä on tarpeet alkuun, mutta euhän voi vaatia että siinä olis just sun pienelle sopivankokisena kaikki??? Mistä sen tietää minkakokoisena just SUN lapsi syntyy?? Eiköhän sen pakkauksen tarvikkeet/vaatteet ole keskiarvoisesti juurikin oikean kokoisia vaikka kaikki ei kaikille käykään.
Me ei itse sitä haalaria voitu käyttää kun on eka talvena aivan liian iso, mutta muita vaatteita on voitu käyttää pääosin... ehk' jokunen kapeamman mallinen vaate on jäänyt käyttämättä... ;)
Kun nämä kiittämättömät nirsot, joille pakkauksen vaatteet eivät kelpaa myyvät niitä käyttämättömiä ä-pakkauksen vaatteita ja tavaroita eteenpäin 10 cent kappale. Jää aika iso osa pakkausrahasta vielä muuhun käyttöön kun ei ota pakkausta ja ostaa kamat käyttämättöminä kirpparilta.
Ainakin vuonna 2005 ne oli ihan kaameita rytkyjä, jotka venähti pesussa samantien. Ulkonäön vielä kestäisin, mutta kun laatukin oli niin surkeata kun olla voi! Samalla rahalla saa monta kassillista hyvälaatuisia vaatteita kirppikseltä :-) (mutta tätähän ei saa sanoa ääneen!!)
Kiittämätön kai sitten oon, kun en mitään kertakäyttövaatteita meille enää halua.
niin kieltämättä hieman kaipaan sitä aikaa, kun vaatteet eivät olleet ihmiselämän tärkein juttu, etenkään lasten vaatteet. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä tätä nykykulttuuria, jossa lastenvaatteisiin poltetaan ihan älyttömät määrät rahaa, just tätä, että lapsella on 40 pipoa ja 50 paria hanskoja. Mä en ymmärrä sitä edes sitten, kun nämä harrastajat selittävät tätä juttua.
En viitsi tähän ryhtyä analysoimaan tätä ilmiötä, koska luulenpa, että jo nytkin saan kommentteja tyyliin köyhä! (kyllä, ja se on oma valinta) ja oot kateellinen! (sitä en kyllä ole).
Mun mielestä pakkauksen jakamisen sais lopettaa
raha-avustus vaan kaikille kehiin.
Ota sie vain rahat, mie tahon pakkauksen. Onneksi Suomessa EI OLE pakko ottaa pakkausta jos ei taho!
v2008 pakkaukseen olin ja olen edelleen. Paljon niitä vaatteita käytettiin ja ilolla. Toki silloin oli aivan ihanan oranssikeltaraitaiset body ja potkarit :)
Seuraavallekin aion pakkauksen ottaa ja molemmille säästän juuri heidän pakkauksensa vaatteet myöhemmin ihasteltaviksi, siksi otin kuvat kaikista pakkauksen vaatteista. Ja se 140 euppaa minkä sais rahana on tosi mitätön summa pakkauksen sisältöön nähden. Kaikki voi käydä kokeilla ja ostaa kaikki vaatteet, kondomit vaipat ym. ja laatutavaraa, niin katsotaan millaisen laskun saatte aikaiseksi.. Ja siitä 140 eupasta pitää maksaa verot eli ei siitä paljon käteen jää..
v2008 pakkaukseen olin ja olen edelleen. Paljon niitä vaatteita käytettiin ja ilolla. Toki silloin oli aivan ihanan oranssikeltaraitaiset body ja potkarit :)
Seuraavallekin aion pakkauksen ottaa ja molemmille säästän juuri heidän pakkauksensa vaatteet myöhemmin ihasteltaviksi, siksi otin kuvat kaikista pakkauksen vaatteista. Ja se 140 euppaa minkä sais rahana on tosi mitätön summa pakkauksen sisältöön nähden. Kaikki voi käydä kokeilla ja ostaa kaikki vaatteet, kondomit vaipat ym. ja laatutavaraa, niin katsotaan millaisen laskun saatte aikaiseksi.. Ja siitä 140 eupasta pitää maksaa verot eli ei siitä paljon käteen jää..
avustusraha on verotonta eli 140e tulee käteen!
miten mammojen elämä pyörii joidenkin vauvanvaatteiden ympärillä. Olen syvästi kiitollinen yhteiskunnalle omasta vuoden 1994 pakkauksesta, jonka vaatteita kaikki kolme tytärtäni ovat vauvoina käyttäneet.
Onneksi edes jotain on saatu maksutta ja kierrätyksestä sillä vuosien varrella on lasten vaatteisiin mennyt joka tapauksessa melkoinen määrä rahaa.
pitää käyttää ettei jää valtiolle kiitollisuuden velkaan. Moniko ottaisi pakkauksen jos siitä pitäis maksaa esim. postikulut?
joskus ollut niin tai sitten muistan väärin, mutta siis anyway, sillä 140 eurolla ei koskaan saa sitä samaa määrää tavaraa kuin pakkauksessa tulee. Siis uutena, pakkauksen tavarathan ovat uusia.
T:26
pitää käyttää ettei jää valtiolle kiitollisuuden velkaan. Moniko ottaisi pakkauksen jos siitä pitäis maksaa esim. postikulut?
Minä ottaisin, koska olemme suurinta osaa vaatteista käyttäneet. Voisin jopa maksaa paketista hiukan. Vaatteista on jäänyt käyttämättä kevyttoppapuku ja keltainen collegepuku (housut ja paita) (äp 2008). Kaikkia muita vaatteita olemme käyttäneet, eikä vauva ole valittanut ;)
Ei sen puoleen kukaan muukaan ole valittanut vauvamme vaatteista.
Syvää kiitollisuutta en tunne, kun tiedän, että olen veroissani maksanut joka kuukausi moninkertaisesti nuo summat.
joskus ollut niin tai sitten muistan väärin, mutta siis anyway, sillä 140 eurolla ei koskaan saa sitä samaa määrää tavaraa kuin pakkauksessa tulee. Siis uutena, pakkauksen tavarathan ovat uusia.
T:26
mene lähimpään halpahalliin niin saat samanlaiset, yhtä "laadukkaat" ja "kauniit" vaatteet yhtä edullisesti :-D Ja ihan UUTENA!
just se, mitä MÄ eniten tarvin elikäs Armanin ruokalaput joka päivälle. En sitte ottanut pakkausta.