Äitiyspakkauksen vaatteet ovat niin rumia, ettei niitä kelpuuteta edes vauvalehden muotikuviin.
Kommentit (63)
että joku antaa tavaraa ILMAISEKSI!
se on sitten ihan sama mitä sälää se on.
Sama ilmiöhän on todistettavissa esim. jos yritys jakaa vaikka sämpyläpusseja kaupan nurkassa ilmaiseksi tai messuilla jaetaan näytteitä.
Siellä on mammat tappelemassa, kun ilmaiseksi saa.
Tässä ei tietty tarvi tapella, kun kaikilla on sama oikeus.
Mut ILMAINEN on se sana joka houkuttaa. Äitiyspakkauksen tilalla vois olla enemmän valinnanvaraa esim. turvakaukalo, raha, pakkaus, vuoden vaipat (juujuu yhtä yritystä ei vois käyttää) jne.
Kyllähän tätä systeemiä vois uudistaa ilman, että se olis keneltäkään pois!
että joku antaa tavaraa ILMAISEKSI!
se on sitten ihan sama mitä sälää se on.
Sama ilmiöhän on todistettavissa esim. jos yritys jakaa vaikka sämpyläpusseja kaupan nurkassa ilmaiseksi tai messuilla jaetaan näytteitä.
Siellä on mammat tappelemassa, kun ilmaiseksi saa.
Tässä ei tietty tarvi tapella, kun kaikilla on sama oikeus.
Mut ILMAINEN on se sana joka houkuttaa. Äitiyspakkauksen tilalla vois olla enemmän valinnanvaraa esim. turvakaukalo, raha, pakkaus, vuoden vaipat (juujuu yhtä yritystä ei vois käyttää) jne.
Kyllähän tätä systeemiä vois uudistaa ilman, että se olis keneltäkään pois!
äitiyspakkausellehan on jo olemassa vaihtoehto: Sen tilalta saa rahaa, sen kuin ilmoittaa. Voi sitten käydä ostamassa sillä vuoden vaipat tai mitä haluaa.
Jos aletaan tekemään kovin montaa erilaista pakkausta, skaalahyödyt pienenevät ja tavaroiden hankintakin maksaa, joten se tulee kalliimmaksi. Mun mielestäni nykyinen systeemi pakkaus tai raha on toimiva. Suureen määrään pakkauksia Kela saa hyvin kilpailutettua toimittajat ja Kelan työmäärä hankinnoissa pieneksi per pakkaus.
Meijän vauva 5kk neuvolassa (oli jo 1,5vko ennen 5kk päivää) 60,5cm ja 5650g. Mutta tästä on jo lähes kuukausi siis. Nyt on kyllä selvästi tullut joku kasvupyrähdys tuosta, kun alkaa osa 60-62-senttisistä olla lyhyitä hihoista ja punteista tai parissa bodyssa jopa niska-haaramitaltaan. Mutta äippäpakkauksen vaatteet edelleen ihan sopivia. Tosiaan, osa vaatteista jo 68-senttisiä meilläkin.
Paitsi tänään kyllä nauratti, kun (sattumalta) tytön koko asustus on 56-senttisiä! Suurimman osan olen siis jo pois laittanut ja osan niistä 62-senttisistäkin. Mutta mekot ja hameet on käytännöllisempiä pitää pienempää kokoa liikkuvalla vauvalla! Eli siis 56-senttisistä meillä on näitä edelleenkin käytössä. Ja sukkahousuista olen vain h&m:ltä löytänyt kokoaan vastaavia, muut merkit tosi isoja! Ja varsinkin jotkut kotimaiset, 60cm merkintä ja ovat 60-senttisen vauvan pituisia melkein! :D
Eli meillä siis nyt vauvalla 56-senttinen asustus: Liivimekko 56 ja sukkahousut 50-56 nameit, paita 56 kappahl (hihat aavistuksen lyhyet, mutta sopii niin hyvin mekon väriin, tosin taitaa olla viimeinen käyttökerta) ja lyhythihainen body 0-3kk cherokee. Ja eilen tais olla 68cm asustus, housut vain vähän käännettyinä punteista ja säätömahdollisuus oli vyötärössä. Ilman sitä säätökuminauhaa on kyllä melkein kaikki 60-68cm vaatteet löysiä vyötäröstä sirolla tytöllä.
Anteeksi aiheenvierestä kirjoittaminen! :D
Tiedän, että meijän tyttö on pieni, mutta en siltikään ole nähnyt yhtäkään syksyllä syntynyttä vauvaa, jolle tuo 80cm! haalari ei olis ollut iso. Ja paljon noita vauvoja oon nähnyt, kun harrastetaan vauvajuttuja. Sisävaatteissa ei taida olla yhtä paljon vuodenajalla merkitystä?
Moro!
v. 2006 paketti tuli aikoinaan meille ja paljon käytettiin. Etenkin kypärämyssy ja pipo sekä se huppupyyhe (käytössä edelleen) oli hyviä. Kypärämyssyn malli sopi meillä hyvin. Toki vaatteetkin käytettiin, eikä paljoa alkuun ihan pieniä edes lisä osteltu. Näkyi noita jostain tosin kertyvän kaappeihin :)
Kävin kurkkaamassa 2009 paketin sisällön (taidan ottaa rahana tällä kertaa kuitenkin) ja on se vähän vaisu minun makuun. Mutta meillä on tallessa se edellinen + kaikki muut kamppeet, joten tämä valinta on ns. tehty jo aiemmin. Toki jos eka tulisi, ottaisin paketin. Kaikkinensa sisältö on hyvä ja laadukas, toivottavasti on sitä edelleen.
Summa summaa... Älä ota paketti, jos värit ja sisältö saa sinut hyppimään seinille ;=) Koot on varmaan edelleen reiluja, mutta ainakin keväällä (huhtikuu) syntyneelle paketin sisältö osui kaikkinensa nappiin. Eka talvi mentiin pakkauksen puvu(i)lla. Muuten, ekaa odottaville, suosittelen pakettia.
Aurinkoista päivää.
muut vaatteet 60- ja 70-senttisiä.
Koot on varmaan edelleen reiluja, mutta ainakin keväällä (huhtikuu) syntyneelle paketin sisältö osui kaikkinensa nappiin. Eka talvi mentiin pakkauksen puvu(i)lla. Muuten, ekaa odottaville, suosittelen pakettia.
Aurinkoista päivää.
Tiedän, että meijän tyttö on pieni, mutta en siltikään ole nähnyt yhtäkään syksyllä syntynyttä vauvaa, jolle tuo 80cm! haalari ei olis ollut iso. Ja paljon noita vauvoja oon nähnyt, kun harrastetaan vauvajuttuja. Sisävaatteissa ei taida olla yhtä paljon vuodenajalla merkitystä?
Tyttö on siis syntynyt toukokuussa ja nyt tuo haalari on sopiva. Tyttö on noin 72 cm pitkä. Meillä tuon haalarin kannalta meni aika hyvin ajoitus, eli pahimmat pakkaset se on ollut sopiva. Alkutalvesta (joulukuun alkuun saakka) käytettiin pienempää haalaria, joka oli tytölle pakko ostaa. Mutta en siis valita, tuo 2008 pakkauksen haalari on nätti :)
Verattu on muihin 80cm haalareihin ja on samankokoinen, leveämpi tosin kuin osa muista. Mut on sekin mun mielestä nätti. Käytetään varmaan ens talvena reilun vuoden ikäisellä (30.9. 1v), mutta pihaleikkeihin ei kyllä tunnu sopivalta vaan varmaan sit jos nukkuu vaikka vaunuissa.
lukea ihmisten kommentteja, että äitiyspakkaus olisi "ilmainen". Sehän maksaa 140 euroa, koska tuon rahan saat, jos et ota pakkausta.
Itse odotan ensimmäistä ja otan äitiysavustuksen rahana, koska pakkauksen vaatteet eivät miellytä minua. Ideana pakkaus on mielestäni hyvä, jos ei jaksa metsästää alennuksista vaatteita niin paketin arvo on yli 140e. Toisaalta erittäin monet sanovat, että suurin osa vaatteista jäi käyttämättä. Eli silloin pakkaus tulee aika kalliiksi, jos sen koko sisältöä ei käytä... Itse en halua nurkkiini ylimääräistä tavaraa, ostan mielummin oman maun mukaisia vaatteita ja tarvikkeita 140 eurolla. Mukava, että saa itse valita pakkauksen ja rahan välillä.
Muotikuvilla myydään vaatteita, ne on mainoksia.
Miksi "Kelan vaatteita" tarvitsisi mainostaa?
käytännöllisiä käyttövaatteita, ei muotikuvauksiin luotuja design-rytkyjä. Ä.pakkauksen vaatteet ihan sieviä ja laadukkaitakin, tosin laatupuoli alkanut nyttemmin laskea.
olkaamme kiitollisia että meillä vielä on tälläinen ihana yhteiskunnan kädenojennus vauvaperheille.
Kiittämättömät jättävät äitiyspakkauksen ottamatta tai jos ottavat, eivät käytä sen vaatteita vauvalla.
jolle esteettiset seikat ovat aika tärkeitä, mutta kun katson äp2010 vaatteita, niin tulee vain mieleen, että mitä ihmiset oikein valittavat? Pitäisikö Kelan koostaa teille yksilöllinen, juuri teidän makunne mukainen loota? Nuo äippäpakkauksen vaatteet ovat aika peruskamaa, tuollaisia neutraaleja, joita voi helposti yhdistellä vähän kivempiin vaatteisiin. Mä ainakin otan pakkauksen ilolla vastaan. Saan ilmaisia, uusia vaatteita lapselle.
kiitollinen, olipa se kuinka paskaa tahansa?
olkaamme kiitollisia että meillä vielä on tälläinen ihana yhteiskunnan kädenojennus vauvaperheille. Kiittämättömät jättävät äitiyspakkauksen ottamatta tai jos ottavat, eivät käytä sen vaatteita vauvalla.
Mina en asu Suomessa, sain kuitenkin aitiyspakkauksen v. 2006. Hain sita innokkaasti, koska "kaikki muutkin ottavat'.
No, vaatteet olivat meidan jaakylmille talvilattioille aivan liian ohkasia, vauva oli tosi pieni (48cm, 2,8kg), eli sitten kun nama jattikokoiset vaatteet olivat sopivia, oli meilla jo liian lammin ja vauva sen verran "vanha", etta mina en ainakaan halunnut pukea hanta enaa ihan pikkuvauvavaatteisiin.
Toppahaalari oli jattisuuri, ja kun se olisi ollut sopiva, oli kesa.
Kevyttoppis oli ainut mita pakkauksesta ikina kaytin. Se oli tosi tosi hyva, olisin vaan toivonut, etta vari olisi ollut muu kuin vaal.sininen (meilla tytto), koska toppahaalarikin oli hyvin sinivoittoinen sina vuonna. Mutta, kuten sanoin, paljon sita kevyttoppista kaytin.
Eli, mun olisi kannattanut ottaa se rahana, olisin saanut omiin tarpeisiin sopivampia retkuja.
ä.pakkauksen vaatteet EIVÄT ole mitään paskaa vaan kelpo vaatteita. Ei juuri SINUA miellyttävä kuosi tee vaatteesta hyvää, pelkkä kankaan väri ei tee esim. laatua. Kaikki ei voi miellyttää. Ei mitenkään kun mietit moniko tänäkin vuonna synnyttää....
pakkaus ei ole paskaa, mutta ihan miten vaan. Ei kai sitä tarvitse ottaa.
raha-avustus vaan kaikille kehiin.
käytännöllisiä käyttövaatteita, ei muotikuvauksiin luotuja design-rytkyjä. Ä.pakkauksen vaatteet ihan sieviä ja laadukkaitakin, tosin laatupuoli alkanut nyttemmin laskea.
Oliko tama vitsi? Kylla mua ainakin miellyttaa katsoa kauniita kaytannollisia vauvanvaatteita. Niitakin on ;-), et ole vaaan sitten ollut valmis maksamaan niista, vai mita?
Mutta, naa on makuasioita. Kavin mielenkiinnosta katsomassa Kelan sivulta kuvia, siella oli 2009 pakkauksen kuvat. Mukan neutraaleja vareja, ei niin sinivoittoista kuten esim. v. 2006
Meidän vauvalla on jo 68cm vaatteet käytössä. Juuri tilasin Reiman 74cm haalarin ja toivattavasti menee vielä syksylläkin. Ei meidän vauvalle noi 56-62cm caatteet enää mahdu, ei Tutankaan vaatteisiin (vaikka en on reiluja). Minkä kokoinen vauva teillä nyt on?