Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantajat ovat outoja!

Vierailija
15.03.2010 |

On ihan selvää, että tulevan vuokralaisen taustat selvitetään ja maksukyky tarkastetaan.

Olemme saaneet myydyksi oman asuntomme. Nyt ajattelimme siirtyä vuokralle, kunnes löydämme uuden omistusasunnon. Voisimme hyvin asua vuoden tai pidempään vuokralla.

Otin yhteyttä yhteen vuokranantajaan. Huoneisto olisi meille hyvän kokoinen ja sopivalla paikalla. Lähellä nykyistä osoitettamme. Vuokra on meistä kohtuullinen.

Meiltä pyydettiin normaalit tiedot, mitä nyt vuokralaisilta kysytään. Tarkempi vuokranantaja selvitti jopa millainen on mieheni työnantaja. Yritys on alle vuoden vanha uusi yritys. Töitä on ja palkka tulee ajallaan. Mutta nyt meidän maksukykyä epäillään, koska työnantaja on uudehko yritys. Minä olen myös töissä. Meillä ei ole lainaa ja käsiraha on tilillä, seuraavaa omistusasuntoa varten. Tämän vuokranantaja tietää.

Asunnon vuokrailmoituksessa kuvailtiin myös että sopii soluksi. Nyt minulla on sellainen tunne, että opiskelija on parempi ja luotettavampi vuokralainen kuin työssä käyvä kaksi lapsinen perhe.

Noita ilmoituksia myös kun lukee, niin on jokaisella melkein kielletty tupakointi ja lemmikit. Yhdessä oli myös kielletty lapset.

Veneen alleko me muutetaan ja toivotaan että unelma kotimme löytyy pian.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kokoajan kiikaroitte jotain muuta asuntoa. jatkuva uudelleenvuokrauskin tulee kalliiksi.

Vierailija
2/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi määritellä haluamansa vuokralaiset ihan miten itse haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni asunnut useammassa yksityisen omistamassa vuokra-asunnossa. Yhteispeli on aina sujunut hyvin. Joskus olen joutunut pyytämään viikon tai kaksi lisäaikaa vuokranmaksuun. Kummallakaan kerralla viivästyminen ei ole ensisijaisesti ollut oma syyni. Odottamani tulot vain ovat myöhästyneet. Yleensä vuokranantajat ovat korjanneet asunnon puutteet viivyttelemättä tai ainakin tehneet sen, mitä kohtuudella voi odottaa.

Tähän mennessä jokainen vuokranantajani on ollut siis asiallinen, vuokrasuhteen alkamisessa tai päättymisessä ei ole ollut ongelmia, eikä minulta ole kyselty koskaan mitään, minkä en ymmärtäisi olevan minun luotettavuuteni osoittamiseksi tarpeellinen tieto. Jokainen vuokranantajani näyttää ymmärtäneen käydessään asunnossa, että vaikka asunto on hänen, koti on minun.

Olisinkohan sittenkin onnistunut edes jossakin asiassa elämässäni antamaan täsmällisen ja jämäkän kuvan itsestäni?

Vierailija
4/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa kokemusta. Luottotiedoissa ei häikkää, mutta kun etsittiin vuokra-asuntoa, niin aina meni ohi joku nuori pari ilman lapsia. Me ei oltu kovin kovaa valuuttaa kaksine lapsinemme. Lemmikit olisi monelle sopineet, meinasin jo johonkin hakemukseen kirjoittaa, että meillä on kaksi koiraa 2v ja 9 v ;-)

Lopulta kun mentiin sitten 1,5 kertaisiin vuokriin, niin rupesi asuntoja löytymään, mutta edullisiin asuntoihin ei meillä ollut mitään asiaa, vaikka meilläkin on täysin mahdollista, että kyttäämme vuositolkulla asuntoa täältä vuokralta käsin.

Vierailija
5/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkäaikaisia vuokralaisia. Monet vuokraa vain koulu ajaksi ja kesät on muualla. Syksyllä sitten taas palaa.

Eikä meiltä ole kyselty mitään outoja tietoja. Outoa oli minusta, että oli tarkistanut firman niin tarkkaan ja sen perusteella epäilee maksukykyämme.

Me tehtäisiin sopimus vuodeksi.

Ap

Vierailija
6/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi kielletty, vaikka polttaisi vaan ulkona. Todistukseksi palkkakuitti tai opiskelutodistus.

Vierailija
7/8 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi kielletty, vaikka polttaisi vaan ulkona. Todistukseksi palkkakuitti tai opiskelutodistus.

Lisänä tuohon listaan

Vierailija
8/8 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syy miskei teitä haluta ja en haluaisi minäkään. Teistä näkee, että lähdette pois heti, kun pystytte.

1 vuoden sopimus on täysin turha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme