Pojan ympärileikkaus
Mitä mieltä ootte? Ollaan kaksikulttuurinen perhe.
Kommentit (105)
niin kertokaa lisaa perusteluita siihen etta miksi Suomi EI ole ahdasmielinen paikka? Kauheen vaikea nahda tassa keskustelussa sita erilaisuuden hyvaksyntaa.
ja sitte meitä ulkosuomalaisia haukutaan kun "arvostelemme" suomalasia. tottahan se on, me huomattiin jo suomessa asuessa kuinka ahdasmielisiä siellä ollaan, tällä palstalla se vaan korostuu ku netin kautta nimettömänä mammat pääsee vauhtiin.
puolustaa ihmisen oikeutta fyysiseen koskemattomuuten.
Meilla on 7 viotias poika jolle tehtiin ympari leikkaus taalla irlannissa (sairaalassa). Kukaan ei kysyny miksi. Lapsi oli tuolloin jotain 4 kk vanha. Lapsen isa on Keniasta, missa tama on ihan rutiinia. Itse panikoin asiasta, etta miten hoitaa ja lapsi huutaa ku on kipea. Leikkaus oli nopea, lapsi nukutettiin, ja iltapaivalla kotiin, lapsella sai antaa normaalia kipulaaketta ihan vahan jos oli tarvetta, mutta ei se ollu kipea, vaippaa vaihtaessa piti vaha varoa ja vaihtaa se useasti. Parantu muutamassa paivassa. Minusta tama on ihan tean oma asia jos tahdotte sen teha.
että poika on niin vanha, että voi itse päättää, haluaako esinahasta eroon? Kiva elää sen parkkiintuneen peniksen kanssa...
Montako leikkattua olet edes nahnyt? Mina elan sellaisen kanssa ja parempi nain.
usein pojat leikataan. Miksi suomalaisen kulttuurin "Ei turhaa leikkausta"-periaate ei ole yhtä arvokas. Onhan lapsi puoliksi suomalainen.
Totuus kuitenkin on että penis ei ole yhtä tuntoherkkä enää leikkauksen jälkeen.
Meilla on 7 viotias poika jolle tehtiin ympari leikkaus taalla irlannissa (sairaalassa). Kukaan ei kysyny miksi. Lapsi oli tuolloin jotain 4 kk vanha. Lapsen isa on Keniasta, missa tama on ihan rutiinia. Itse panikoin asiasta, etta miten hoitaa ja lapsi huutaa ku on kipea. Leikkaus oli nopea, lapsi nukutettiin, ja iltapaivalla kotiin, lapsella sai antaa normaalia kipulaaketta ihan vahan jos oli tarvetta, mutta ei se ollu kipea, vaippaa vaihtaessa piti vaha varoa ja vaihtaa se useasti. Parantu muutamassa paivassa. Minusta tama on ihan tean oma asia jos tahdotte sen teha.
että poika on niin vanha, että voi itse päättää, haluaako esinahasta eroon? Kiva elää sen parkkiintuneen peniksen kanssa...
Montako leikkattua olet edes nahnyt? Mina elan sellaisen kanssa ja parempi nain.
ja tehdä leikkausta, jota ei saa tekemättömäksi. Lapsen ruumis on edelleen sen nukkumisen jälkeen ihan samanlainen kuin ennen ulkona nukuttamista. Mitään ei siitä ole leikelty pois. Nukkumisvertaus on todella huono, yhtä huono kuin väittäisi että ulkomailla ihmetellään että Suomessa lapsille puhutaan suomea. Lapsia nukkuu ulkona kyllä mm. Ruotsissakin.
kai sen nyt järkikin sanoo, että se tapa, missä lapsen sukupuolielimiä ei silvota on se parempi? Silpokoon sitten itse aikuisena, jos mieli tekee. Ja se, että jossain päin maailmaa tehdään jotain käsittämätöntä, ei tee siitä asiasta yhtään se parempaa. Joissain maissa leikkaamatonta tyttöä pidetään vähintäänkin huorana, mutta onko se syy silpoa tyttöjä muualla?
jos he asuvat siellä kulttuurissa missä ympärileikkaus on perinne. ja monet ulkomaalaiset pitävät vauvan nukuttamista ulkona pakkasella vaarallisena. jo siis pakkasen ja kylmän ilman puolesta mutta myös hullujen ja pedofiilien ja muiden vauvankaappajien puolesta. ja nyt on turha sanoa että suomessa ei tätä tapahdu. silti vaan suomessa vauvat nukkuu pihalla koska se kuuluu tapoihin ja kulttuuriin! ja vielä ympärileikatun miehen vaimona voin sanoa että parempi näin ;) !!
Käsittääkseni vauvoja nukutetaan ulkona, koska se tekee vauvalle hyvää. Ei ole tarkoitus aiheuttaa lapselle ruumiinvammaa perinteen nimissä, kuten ympärileikkauksessa. Käsittämätön analogia.
vakuuttuneeksi siita etta vauva nukkuu parhaiten pakastimessa ja etta se on viela terveellista. Ketahan kutsuttaisiin tyhmaksi? Naista asioista on ihan turha kiistella kun ovat kulttuurisidonnaisia ja toisen puolen kantaa ei millaan voida edes ymmartaa.
Tropiikissa elavan nakokulmasta aivan yhta jarjeton ja vahingollinen tapa kuin ymparileikkaus suomalaisen mielesta. Mita hyotya han nakisi lapselleen tulevan jos se nukutettaisiin pakastimesssa tuntikausia?
ja tehdä leikkausta, jota ei saa tekemättömäksi. Lapsen ruumis on edelleen sen nukkumisen jälkeen ihan samanlainen kuin ennen ulkona nukuttamista. Mitään ei siitä ole leikelty pois. Nukkumisvertaus on todella huono, yhtä huono kuin väittäisi että ulkomailla ihmetellään että Suomessa lapsille puhutaan suomea. Lapsia nukkuu ulkona kyllä mm. Ruotsissakin.
kai sen nyt järkikin sanoo, että se tapa, missä lapsen sukupuolielimiä ei silvota on se parempi? Silpokoon sitten itse aikuisena, jos mieli tekee. Ja se, että jossain päin maailmaa tehdään jotain käsittämätöntä, ei tee siitä asiasta yhtään se parempaa. Joissain maissa leikkaamatonta tyttöä pidetään vähintäänkin huorana, mutta onko se syy silpoa tyttöjä muualla?
jos he asuvat siellä kulttuurissa missä ympärileikkaus on perinne. ja monet ulkomaalaiset pitävät vauvan nukuttamista ulkona pakkasella vaarallisena. jo siis pakkasen ja kylmän ilman puolesta mutta myös hullujen ja pedofiilien ja muiden vauvankaappajien puolesta. ja nyt on turha sanoa että suomessa ei tätä tapahdu. silti vaan suomessa vauvat nukkuu pihalla koska se kuuluu tapoihin ja kulttuuriin! ja vielä ympärileikatun miehen vaimona voin sanoa että parempi näin ;) !!
Käsittääkseni vauvoja nukutetaan ulkona, koska se tekee vauvalle hyvää. Ei ole tarkoitus aiheuttaa lapselle ruumiinvammaa perinteen nimissä, kuten ympärileikkauksessa. Käsittämätön analogia.
vakuuttuneeksi siita etta vauva nukkuu parhaiten pakastimessa ja etta se on viela terveellista. Ketahan kutsuttaisiin tyhmaksi? Naista asioista on ihan turha kiistella kun ovat kulttuurisidonnaisia ja toisen puolen kantaa ei millaan voida edes ymmartaa.
Tropiikissa elavan nakokulmasta aivan yhta jarjeton ja vahingollinen tapa kuin ymparileikkaus suomalaisen mielesta. Mita hyotya han nakisi lapselleen tulevan jos se nukutettaisiin pakastimesssa tuntikausia?
Varmasti pakkasessa nukuttaminen kuulostaa kamalalta, mutta kuka tahansa JÄRKEVÄ ihminen tajuaa sen olevan ok, kun saa tietää asiasta enemmän. Tässä asiassa ei ole kyse siitä, että lasten silpomisen vastustajat eivät tietäisi mitä ympärileikkauksessa tapahtuu ja kaikki asian kauheus olisi vain kauhistelijan pään sisällä.
Asia on selitetty jo useammassa viestissä.
lapsi ei vahingoitu ulkona nukuttamisesta, vaikka joku luulee niin, ja silpomisesta lapsi aivan varmasti vaurioituu, vaikka puolustaja mitä väittäisi.
lapsi ei vahingoitu ulkona nukuttamisesta, vaikka joku luulee niin, ja silpomisesta lapsi aivan varmasti vaurioituu, vaikka puolustaja mitä väittäisi.
Totuus kuitenkin on että penis ei ole yhtä tuntoherkkä enää leikkauksen jälkeen.
kun sinulla ei ole asiasta mitaan kokemusta? Minulla on ja nain paaaljon parempi. Ei suomimammat tiedakaan mita ovat jaaneet paitsi.
Ympärileikatun kovettunut terska ei koskaan voi olla yhtä herkkä tunnoltaan kuin normaali/leikkaamaton.
terskan kovuus. Se on kuin känsäinen kantapää :/
terskan kovuus. Se on kuin känsäinen kantapää :/
Silla oli varmaan ollut kuppa tai joku muu STD!
Ympärileikatun kovettunut terska ei koskaan voi olla yhtä herkkä tunnoltaan kuin normaali/leikkaamaton.
fysiologian ekspertti, selita miten se kovettuu jos ylapuolelta napsaistaan vahan ihoa???
kun sinulla ei ole asiasta mitaan kokemusta? Minulla on ja nain paaaljon parempi. Ei suomimammat tiedakaan mita ovat jaaneet paitsi.
Lääketieteellisistä syistä. Toivomukseni oli, että otetaan vain sen verran nahkaa kuin on pakko, mutta leikkauspöydän ääressä kirurgi totesi, että koko nahka on otettava pois.
Paranemisessa kesti pitkään ja haava oli ymmärrettävästi kivulias. Nyt lapsi on 10-vuotias ja tuntuu välttelevän uimahallireissuja jne. paikkoja, joissa joutuu olemaan alasti luokkakaverien seurassa. Osittain varmasti myös ikään liittyvää, mutta onhan se pippeli tyystin eri näköinen kuin muilla. Suomessa ei ole tapana leikata lasten kikkeleistä paloja pois.
Esinahka on miehille tärkeä, eikä kovinkaan moni aikuinen, esinahallinen mies antaisi lupaa leikata nahkaa pois syyttä suotta. Ei, vaikka lekuri vakuuttelisi, ettei sillä nahanpalalla ole väliä. Kysykää vaikka keneltä tahansa leikkaamattomalta mieheltä.
Minun mielestäni pikkutyttöjen pimppeihin ei pidä kajota ilman syytä, eikä myöskään pikkupoikien vehkeitä pidä leikellä. Jos aikuisena haluaa nahanpalan irti, niin se on ihan mahdollista leikata silloin. Lapselta leikattua nahkaa ei voi enää kiinnittää takaisin aikuisena.
ja siihen on mahtunut leikattua ja leikkaamatonta. Täytyy sanoa että luonnollinen on parempi. Suihinotto leikatulta on aika ällöä, kun se terskan nahka on sellaista kuivaa ja kovaa. Johan sen järkikin sanoo että kun se nupin ohut iho hankaa koko ajan housuihin, niin toki se siihen ihoon vaikuttaa.
En missään nimessä leikkauttaisi lastani vaikka mieheni olisi kuinka himouskovainen tai millaisesta kulttuurista.
Mutta et sinä sitä naisena voi tietää vai sinullako se penis on? Harmi vaan että lapsena leikatut miehet eivät tiedä mitä todellakin leikkauksen yhteydessä menettivät. Esinahka suojaa peniksen herkintä aluetta ja kun se suoja on pois niin tuntoherkkyys katoaa.
Mun mies on leikattu ja nupin iho ei todellakaan ole kuivaa ja kovaa
Miksi pitää silpoa viaton pieni poika ja viedä häneltä oikeus ruumiilliseen koskemattomuuteen? Miksi poika ei saisi itse päättää asiasta esimerkiksi 15-vuotiaana?