Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jepjep. 12-vuotias vauvan lumeen haudannut tyttö hautasi jo

Vierailija
15.03.2010 |

aikaisemmin koulukavereitaan hankeen. Ja oli kertonut, ettei pidä pikkulapsista. Siinä teille normaalia hoivaviettiä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin voinut 12-vuotiaana tehdä ihan vastaavasti. Tosin en juuri vauvoista välittänyt

ei ole enää tyhmä. Miettikää itteenne sen ikäisenä. Kyllä mä ainakin tiesin ettei toisten vauvoja saa varastella saati muutakaan. Tossa iässä olin jo lapsenlikkana. Sillä lapsella ei kaikki ole ok.

Vierailija
22/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et vissii ollu 12-vuotiaan tasolla siinä iässä. Mitä näitä 12-vuotiaita olen tässä seuraillut niin enpä usko niistä kenenkään tollasta tekevän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitettavasti uskon siihen, että hänellä oli pahat tarkoitusperät, enkä siihen, että hän vain "hädissään hautasi vauvan lumen alle". Olisi muuten edes jättänyt vauvan siihen lumen PÄÄLLE!

Vierailija
24/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitettavasti uskon siihen, että hänellä oli pahat tarkoitusperät, enkä siihen, että hän vain "hädissään hautasi vauvan lumen alle". Olisi muuten edes jättänyt vauvan siihen lumen PÄÄLLE!

t.äskeinen, joka meni sanoissaan sekaisin

Vierailija
25/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vieraille vauvanvaunuille mennä ottamaan vierasta vauvaa ja sen jälkeen haudata sitä lumeen. Sen sijaan joku kehitysvammainen, jolla puutteellinen empatiakyky lisäksi voisi noin tehdä. Tai vaikeasti mielenterveydeltään häiriintynyt nuori. Moni 12-vuotia tosiaan jo on lapsenlikkana pienille tuossa iässä...

Vierailija
26/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuo 12 vuotias olisi mieleltään terve. Kyllä lievästi kehitysvammaisetkin pääasiallisesti ymmärtävät oikean ja väärän eron. Ja tämä tyttö ei ymmärtääkseni ollut minkään pikkulapsen tasolla älyllisesti. Joku paha ahdistus hänellä täytyy olla, että kuoleman leikkiminen ja pienten lasten vihaaminen on sielussa. Toivottavasti häntä autetaan.

Vierailija
27/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin koulukavereitaan hankeen. Ja oli kertonut, ettei pidä pikkulapsista. Siinä teille normaalia hoivaviettiä.

Jippijaajei jippijaajei!!!!!!!!!!!

Vierailija
28/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivaltaisina ja pahoina? Suurin osa lasten pahoinpitelyistä taitaa olla ihan niin sanotusti normaalien ihmisten tekosia...

Vierailija
29/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan tarkoitin sellaisia, joilla empatiakyky ei ole normaaliksi kehittynyt. Toisissa kehityvammoissa tuo kuuluu ihan "taudinkuvaan". Usein mielenterveyden ongelmat ja heikkotasoisuus kytkeytyvät yhteen. Heikon älyllisen kapasiteetin takia ei tajua tekojensa seurauksia. Puutteellisen empatiakyvyn takia voi olle julma pikkulapsia ja eläimiä kohtaan. Ei ole ollenkaan harvinaista, jos erityislapset on tuttuja...

Vierailija
30/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten lasten vihaaminen on sielussa. Toivottavasti häntä autetaan.

Vierailija
31/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma 12-vuotiaani tekisi noin, veisin hänet oitis tutkimuksiin. On aika vakava oire, jos vahingoittaa/kiduttaa pienempään tai esimerkiksi eläimiä. Toivottavasti tuo tyttö saa apua!

Vierailija
32/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan tarkoitin sellaisia, joilla empatiakyky ei ole normaaliksi kehittynyt. Toisissa kehityvammoissa tuo kuuluu ihan "taudinkuvaan". Usein mielenterveyden ongelmat ja heikkotasoisuus kytkeytyvät yhteen. Heikon älyllisen kapasiteetin takia ei tajua tekojensa seurauksia. Puutteellisen empatiakyvyn takia voi olle julma pikkulapsia ja eläimiä kohtaan. Ei ole ollenkaan harvinaista, jos erityislapset on tuttuja...

Jos sinäkin tietäisit erityislapsista jotakin muuta kuin mitä olet palstalta lukenut, tietäisit, että varsin moni heistä rakastaa esim. eläimiä yli kaiken eikä suhtaudu pikkulapsiin yhtään sen väkivaltaisemmin kuin muihinkaan.

Melko mielenkiintoisestipa niputit muuten erityislapset empatiakyvyttömiksi ja heikkolahjaisiksi. Mistä sitten johtuu esim. se, että niin sanotut normaalit lapset, joilla ei ole "puutteellista älyllistä kapasiteettia", kiusaavat tällaisia erityislapsia joskus hyvinkin julmasti?

Vierailija
33/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidänkin pihatiellä asuu tollanen undulaattiaivoinen tyttö jolta voisin hyvinkin kuvitella moista. Taitaa olla vasta 10-vuotias. Kun muutettiin tänne, se kävi jatkuvassa hakemassa mun poikaa, joka ei osannut vielä edes puhua, ulos. No en päästäny. Väkisin tunki sisälle kutsumatta ja naapurin pihalta oli käyny ottamassa raparperejä tosta noin vaan. Ja meidänkin pihalta repi pihlajan alulta ylimmät oksat lehdettömiksi ja repi vielä kurjenkellon, jota oltiin poikani kanssa vaalittu mukanaan.

Tapaus on perheen iltatähti, jolle ei sitten olekaan ollut aikaa. Yksinään se tuolla haahuilee ja tekee juttujaan huomion tarpeessa.

Vierailija
34/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin siskoni käyttää 12-vuotiasta tytärtään pienen vauvan univahtina, kun vauva jää nukkumaan ja sisko kipaisee sillä aikaa lähikaupassa. Kysyin omalta 12-vuotiaalta pojalta asiasta ja poika katsoi suu auki koko kysymystä... Tokaisi vaan, että "oon tiennyt jo 7-vuotiaana, että vauva kuolisi sinne lumen alle"

Vierailija
35/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsia on monenlaisia. Osalla ei ole mitään ongelmia älykkyyden tai empatiakyvyn kanssa. Toisilla taas on. Ja heitä tarkoitin. Etkä voi kieltää, etteikö niin olisi. EMpatiakyvyttömyys ja vaikkapa julmuus eläimiä kohtaan kun tiytyissä vaivoissa ihan diagnostinen kriteeri. Mutta varmaan sen tiesitkin, halusit vain provosoida. Ja se julma koulukiusaaja on myös erityislapsi...

Jos sinäkin tietäisit erityislapsista jotakin muuta kuin mitä olet palstalta lukenut, tietäisit, että varsin moni heistä rakastaa esim. eläimiä yli kaiken eikä suhtaudu pikkulapsiin yhtään sen väkivaltaisemmin kuin muihinkaan. Melko mielenkiintoisestipa niputit muuten erityislapset empatiakyvyttömiksi ja heikkolahjaisiksi. Mistä sitten johtuu esim. se, että niin sanotut normaalit lapset, joilla ei ole "puutteellista älyllistä kapasiteettia", kiusaavat tällaisia erityislapsia joskus hyvinkin julmasti?

Vierailija
37/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLIVILKAS lapsi. Eikö sitä ole eri asteista..

Vierailija
38/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö pelästyi, ok, mutta lumen laittaminen vauvan päälle johtuu siitä että hän ajatteli jatkavansa "leikkimistä" sitten kun ei taas näy ketään. Eli ikäänkuin piilotti vauvan, tarkoitus ei ollut surmata.

Ei tietenkään ole tuonikäiseltä (tai muunkaan ikäiseltä) normaalia, oli miten tahansa.

Henkisesti (tai muutoin) kaltoin kohdeltu lapsi saattaa tehdä jotakin tuollaista. Kaltoinkohtelu ei välttämättä ole muiden ihmisten tiedossa ja vanhempi/vanhemmat saattavat itsekin kieltää asian itseltään. Perhe saattaa olla varakas ja koulutettu jne. eli "abuse" ei näy ulospäin välttämättä.

Been there, done that. :-( Uskokaa vaan tämän itse kokenutta, nyt jo aikuista naista, joka katsoo elämäänsä taaksepäin.

Vierailija
39/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaltoinkohtelua on myös laiminlyönti (neglect), eli vanhemman/vanhempien välinpitämättömyys.

Vierailija
40/46 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole enää tyhmä. Miettikää itteenne sen ikäisenä. Kyllä mä ainakin tiesin ettei toisten vauvoja saa varastella saati muutakaan. Tossa iässä olin jo lapsenlikkana. Sillä lapsella ei kaikki ole ok.