Välikausiasu puolivuotiaalle? Mistä pieniä kurahousuja?
Eli siis, olen miettinyt, ettei kevyttoppa/fleeceasu riitä millään kevääksi kohta puolivuotiaalle tyttärelleni, viittä vaille ryömivälle ja konttausasentoa hakevalle. Ei viihdy enää vaunuissaankaan niin hyvin, ajattelin, että kunhan tosta routa katoaa maasta, niin pitäis olla jokin ulkoasuste lapselle sitäkin varten, että voin ulkona laskea maahan.
Mutta kaikki kuravaatteet alkavat koosta 80cm, kaikki siis mitä olen löytänyt! Ei ole kovin kätevää pienen liikkumaan opettelevan olla ylisuurissa vaatteissa. Mitään tecciä en vielä osta: aika turha mielestäni maksaa lähemmäs satasta puvusta todennäköisesti muutamaa käyttökertaa varten. Joku 20-30e ok!
Onko joku nähnyt jossain sade/kura-asuja tai kosteussuojattuja edullisia haalareita tai kaksiosaisia pukuja koossa 68-70cm? 74 on kans varmaan turhan suuri, kun nuo ulkovaatteet tahtovat aina olla paljon isompia kuin saman koon sisävaatteet. Meillä esim nyt käytössä 50-56-kokoa oleva haalari, vaikka pienimmät 62-kokoiset sisävaatteet ovat jo käymässä lyhyiksi tytölle. Nyt siis aletaan ottaa niukimpia 68-kokoisia käyttöön. Ja ei kai tossa kevään saapumisessa montaa kuukautta mene.
Kommentit (26)
en kyllä etenkään kaksiosaista pukua olisi ostanut. Takki on aina korvissa kun lasta joutuu nostelemaan ja muutenkin vähän epäkäytännöllinen.
No varmaan 90 prosenttia vanhemmista hommaa tuossa tilanteessa nimenomaan edes jollain lailla kosteutta pitävän välikausihaalarin, siksi niitä on kaikki kaupat täynnä. Täälläkin on jo useampia merkkejä kerrottu, joista löytyy jopa 62-kokoja. Toki siitä joutuu jotain maksamaan, mutta niin ne lasten vaatteet vaan maksavat.
Omasta mielestäni toi sun tarjouksesta ostama on huonoin mahdollinen vaate. Kuten itse sanoit, se on kaksiosainen joka on tosi hankala lapselle, joka pääsääntöisesti on vaakatasossa. Ja toiseksi toi on aika paksu.
Jos maa on vain hyvin vähän nihkeä, niin farkut on aika hyvä vaate konttaavalle. Farkkukangas kestää aika hyvin kulutusta.
Eli toi kaksosainen puku tuntui sen takia paremmalta, että niitä housuja saa säädettyä sopivan mittaiseksi, puvun kanssa tätä ei olisi voinut tehdä ja pieni hukkunut sinne. En mä sitä isoa takkia ajatellutkaan ennen syksyä tytöllä käyttää, vaan käyttää housujen kanssa sopivampaa takkia. Sen voi vaikka laittaa sinne housujen alle ulkoleikkejä varten, kun ovat niin leveät! Että ei takki sit varmasti nouse. Jättikokoisella (siis tyttöön verrattuna) ulkohaalarilla me ei oltais tehty yhtään mitään.
no jos olet itse tosiaan tyytyväinen tuohon valintaan ap, niin sehän tärkeintä on.
Monet hommaavat juuri sen kosteussuojatun välikausihaalarin tuohon käyttötarkoitukseen, ainakin ticketin ja reiman pukujen koot alkavat 62. Joku sanoi Jonathanin koot 68.
Pieniä kokoja luulisi saavan kohtuullisesti käytettyinäkin, koska käyttöikä on verraten lyhyt. Ja uskoisin löytyvän aika hyväkuntoisiakin, koska
Nopsasti tarkistin huuto.netistä ja sieltä löytyi 61 kokojen 62-68 välikausihaalaria.
koossa 68 vain muutama edullinen ja kaikki nekin poikien värejä. En mä maksa montaa kymppiä käytetystä haalarista. Enkä tosiaan lähemmäs satasta vauvan haalarista, joka on käytössä noin kaks kuukautta.
No, en mä sitä vielä oo tonne märän lumen sekaan laittamassa. Eiköhän ryömi/konttaa ja mahdollisesti istu kuukauden/kahden päästä.
Sorruin muuten sitten ostamaan liian ison vk-puvun, kun tarjouksesta sain halvalla lassie suprafillin, kokoa 74. Sitten sovitin kotona: säädettävät henkselihousut pienimmilleen säädettynä pituudeltaan aika ok (varmaan hyvät just tossa, kun näyttää jo keväisemmältä), mutta leveydeltään mammuttimaiset ollakseen pienen vauvan. On meinaan puku vuoritettu, vastaa ehkä noin kevyttoppaa, joten eipä tarvis olla varaa siellä alla niin hirveästi välivaatteille! Eri asia joissain kurahousuissa, jotka tarvis saada sen talvipuvunkin päälle. Tyttö siis olis mahtunut yhteen punttiin.
Hitto kun kaupassa on vaikea arvioida. Takin nyt tiesinkin liian isoksi, syksyllä on varmasti hyvä koko. Ajattelin vaan, et niitä housuja vois käyttää jonkun muun takin kanssa, mut voivat kyllä aika lailla olla liikkumista vaikeuttamassa. Eli en tiedä, että tuleeko käytettyä. Kesällähän nuo eivät siis käy, ovat liian kuumat. Ja pelkään pahoin, että puntit ovat syksyllä liian lyhyet, vaikka luulenkin, että tuolloin toi koko 74cm on muuten hyvä syyskuun lopussa vuoden täyttävälle. Sais kyllä noihin kokoihin voida edes jonkun verran luottaa. Takki näytti ok:lta tosiaan, mutta en ymmärrä, miksi ne housujen lahkeet ovat samanmittaiset kuin 68-senttisissä. Luulis, että ulkovaatteet olisivat hieman pidempiäkin, varsinkin kun ovat niin leveitä. Selkämitta kyllä varmasti sit riittää, sitä kun voi säätääkin.
No, onneks en maksanut paljoa. Ja en mä edelleenkään oo sitä lasta kuralätäkköön laittamassa! Oon vaan joskus ollut puistossa muidenkin lasten kanssa ennnen omaa ja kyllä ne tahtoo vaan olla usein märkänä/kosteana ne keinut sun muut, vaikkei just silloin sataiskaan. Eihän me koko keväänä päästäis ulos, jos pitäis odotella täysin kuivia kelejä?
Taidan muuten yrittää kirpparilta katsoa jotain pienempää haalaria. Ne vaan pyytää usein ihan mahottomia käytetyistä puvuista.
Tuntui se ostamani puku jo kankealta makaavan tytön päällä, kun sovitin pelkkiä housuja. Ei tainnu sittenkään olla kovin fiksu idea ostaa niin suurta. Vielä kun kotona havaitsin, ettei housujen lahkeet varmaankaan riitä syksyllä, vaikka muuten puku olis todennäköisesti silloin hyvä, paitsi tietty se leveys.