Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi oppi nukkumaan omassa sängyssään, mutta kaipaan tuhinaa

Vierailija
14.03.2010 |

vierelleni. Melkein tekisi mieleni pyytää takaisin nukkumaan äidin kainaloon. (Mutta en kuitenkaan pyydä...)

Olenko ihan pimeä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissahan lapset nukkuu vanhempiensa kanssa paaaaaaaljon pidempään kuin Suomessa. Täällä vaan tuntuu olevan se käytäntö, että sellaista pidetään kummallisena/vaivalloisena.

Mekin opetetaan omaa 2,5-vuotiasta nukkumaan omassa sängyssään, mutta vain koska pienempi sisarus on tuloillaan, eikä silloin enää perhepeteily ole enään niin turvallista. Muuten sais nukkua vieressämme.

Vierailija
2/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on niin suloinen ja lämmin tuhisija, että en malta. Lapsuus on niin lyhyt aika, ja nautin siitä täysillä niin kauan kuin sitä kestää. Ei se murkku enää äidin kainalossa nuku. Tämä on kyllä todella lainsuojatonta tekstiä, sillä tiedän, että minut teilattaisiin välittömästi kaikissa kahvipöytäkeskusteluissa, joten enpä paljoa puhele nukkumisjärjestelyistämme. Oma juttumme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyyh....

Vierailija
4/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa on vaikka nukkuisi vieressänne vielä? Ihan mielenkiinnista kysyn vaan. Eipä sitä uutta opetettua käytäntöä kannata ehkä enää pois-opettaa kuitenkaan.

Vierailija
5/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtavat illalla omiin sänkyihinsä mutta kömpivät kumpikin jossain vaiheessa yötä meidän väliimme. Mikään ei ole niin ihanaa kuin unenlämpöinen pikku tuhisija kainalossa.

Vierailija
6/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisyyden antaminen voi olla väärin?

Mä oon ammattikasvattaja, sekä lto että luokanope ja molemmat lapseni on nukkuneet vuosia meidän perhepedissä. Esikoinen aina 7-vuotiaaksi, kunnes pienempi syntyi. Sitten siirtyi syyn kuultuaan itse omaan sänkyynsä ilman rähinöitä.

Pienempi samoin nukkui tosi kauan välissä. Vieläkin lapset sairaina tulevat viereen tai sit jos iskä on yövuorossa...ja pienempi joskus viikonloppuaamuisin muutenkin.

Nyt tajuan, että en ole tehnyt väärin.Isompi kohta 15 v ja silti joskus viikonloppuaamuisin kömpii viereen...nautitaan niin kauan kuin mahdollista...nykyisin se sänky on jo yleensä tyhjä...

Luottakaa vaistoonne, äidit!

Vierailija
7/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin roikun av:lla, kun en saa sitä unta ilman tuhinakonetta.

Ajattelin, että lapsi on sen verran riippuvainen minusta, että jos ei nyt 3-4v irrottaudu minusta, saattaapi murrosiästä tulla kahta kauheampi. Sitten kun olisi pakko irrottautua. Ja itsenäisempi tuosta on tullutkin parin viime viikon aikana. Ei ole ollut kyse pelkästään nukkumisjärjestelyistä, vaan oikeastaan jokaisella osa-alueella on ollut paljon riippuvaisempi äidistä kuin vertaisryhmä.

Äidin sänkyyn saa kyllä tulla, jos yöllä herää.

nyyh....

Vierailija
8/8 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan aamulla ja päikkäreillä nukku vieressä.

jonka jälkeen itse alkoi tulla viereen nukkumaan joskus.

Kuopus nukkunu vieressäni n.6kk asti kun alkoi itse liikkumaan ja nukkui levottomasti vieressäni (kun siirsin omaan sänkyyn levottomuus loppui ja nukahti)

Lapset saa tulla viereen nukkumaan jos haluaa ihanaa kun on lämmittäjiä.. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä