kirjatkaa ovulaation oireita!!
Itellä kamala hedari, iskee vilu, tissejä juilii ja halut nousee.
Limaa ja kipuilua joka kierossa, toisinaan enempi kuin toisena kiertona.
Kommentit (28)
Haluttaa ja tulee paljon kirkasta (ei valkoista) paksua, todella venyvää limaa. Tuosta limasta tunnistan ovulaation 100%:n varmasti.
Minulla on ollut jo pidemmän aikaa hyvin epäsäännölliset kuukautiset e-pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta munasolun irtoamista en voi olla huomaamamatta:
- ovulaation aikoihin n. 14 vrk ennen kuukautisten alkua pelkät nännit (ei rinnat) kipeytyvät ja ovat kipeänä lähestulkoon kuukautisiin asti,
- mieletön makean himo n. viikon ajan ovulaation aikoihin
- runsaasti ovulaatiolimaa 9-8 vrk ennen kuukautisia, ja joka loppuu kuin seinään n. vko ennen kuukautisia
- vatsaa jomottaa hieman ja kipu säteilee oikeaan reiteen
- muutama superiso näppy ilmaantuu naamaan
- kurkkukipu, arat ikenet ja kielikipu kesti viime ovulaation aikoihin 2 viikkoa kuukautisiin asti, mutta saattoivat olla oireita myös jostakin virustaudista
-2 viikkoa kestänyt suun kuivuus ja jano, jotka ehkä myös oireita virustaudista viime ovulaation aikoihin
- turvotusta pääosin jaloissa, naamassa ja mahassa
- itkuherkkyys
Pari päivää ennen kuukautisten alkua kaikki oireet helpottavat tai osa oireista katoaa ja sitten alkavat kuukautiset kuukautisoireineen mm. alavatsakipuineen.
Edelliseen listaan lisäisin vielä voimakkaan hikoilun öisin.
alkoholi menee päähän tosi kivasti.
sellaisia edes ole! Oireet naisten kuvitelmia!
minä aina kuvittelen oireita 14 päivää +/- 6 tuntia ennen menkkojen alkamista :D
Kestää 1-3 päivää. Muulloin ei sitten suuremin himotakaan, mutta ovulaation aikaan melkein koko ajan.
nostan vanhaa keskustelua kun etsin apua tähän: onko normaalia että rinnat on TODELLA arat ja turvonneet heti oviksen jälkeen ja jo sne aikana?
mielestäni rinnat on joskus kipeät ennen menkkojen alkua, mutta että liittyykö ne ovikseenkin?
Mulla alkaa oviksen aikoihin 12-15 päivän tienoilla rintojen aristus,samoihin aikoihin on sit kirkasta limaista vuotoa,aika reilustikin joskus,alavatsaa juilii-ei se kipeä ole mutta sellanen "erilainen":) ja rintojen arkuus jatkuu kuukautisiin asti ja loppuu siihen,mikäli ei ole plussakierto-silloin alkaa todellinen rintojen arkuus.Mullakaan ei ollut ennen synnytyksiä 2 muksua-minkäänlaisia ovisoireita.
Ovulaation voi laskea jälkikäteen, n. 14pv menkkojen alkamisesta taaksepäin. Ei siis kp14, kuten moni luulee...
Limaista vuotoa, nännit kipeät. Haluttaa. Sitten heti tämän jälkeen alkaakin parin viikon PMS-oireet: tissit kipeytyy entisestään, vatsaan koskee, pierettää, vatsa kuralla, päätä saattaa särkeä, finnejä pari, selkään sattuu, vituttaa ja itkettää.
Että sellasta meillä päin. Onnea miehelleni!
eli ei TODELLAKAAN mikään halukas olo :D
sykkii himotuksesta koko ajan.. Hyi, mutta niin se vssn on.
Vaikka kuinka koetan tuntkiskella itseäni, mutta ei.. Eikös se ole noin 14 pv menkkojen alkamisesta..
mutta nyt raskauksien jälkeen oireet ovat tosi selkeät eli alavatsakipu, limat ja halut. Seuraavana päivänä rinnat tosi kipeät ja siitä sitten menkkojen alkuun. Niin ja turvotusta myös.
Ennen olin täysin oireeton mutta raskauden jälkeen ei ole ollut ongelmaa oviksen tunnistamisessa. Alavatsaa juilii, seksihalut kasvavat, limojen lisäksi on päivän verran niukkaa veristä vuotoa, rinnat turpoavat ja ruokahalut kasvavat. Olo on vähän niin kuin menkat alkais ihan just kun vielä mahankin laittaa sekaisin. Ei ole häävit oltavat noina päivinä.
Synnytyksen jälkeen vasta olen tunnistanu oviksen. Kovia kipuja, todella sitkeää läpinäkyvää limaa, jossa veriviiruja sekä lämmöt nousevat oviksen jälkeen.
Mulla ei ollu koskaan ovis ongelmallinen. Rinnat muuttuu vähän aroiksi ja sitten vuotaa sitä sitkeää limaa. Kiihottunut olo on vain plussaa ja välillä olo jatkuu menkkuihin asti. Riippuu vähän siitä, että kuinka iso verikekkeri tulee.
Vähäistä kirkasta välivuotoa parin päivän ajan. Alavatsan aristusta. Kaikenlainen tärähtely myrkkyä, esim. reipas kävely tai jumppa. Tälle jälkimmäiselle oireelle löytyi tosin selitys myöhemmin: lievä endometrioosi, jonka ainoana oireena oli tuö tärähtelykipu. Ja taisi se olla aika tehokas ehkäisykeinokin, sillä en tullut raskaaksi. Nyt ongelma on poistettu, mutta ikää on liikaa eli lapsettomuus on todellisuutta lopun ikää.
Rinnat kipeytyvät heti oviksen aikana tai viimeistään seuraavana päivänä. Vatsakipu, yleensä oikealla puolella, mutta voi olla molemmin puolinkin. Vilu ja sitä seuraa lämmön nousu, posket helottaa. Joskus päänsärky, huonovointisuus, kestää hetken 15- 20 min, varsinkin jos ei ole syönyt tarpeeksi/verensokerit laskee. Limatulppa noin 4-5 päivää ennen ja oviksen aikaan vähemän, mutta kirkasta. Ja oviksen jälkeen alkaa sitten ärsyttään moni aisia