FB kysymys: miksi sinua kiinnostaa, mitä jonkun 20 vuotta sitten
ala-asteella luokkakaverina olleen ihmisen elämässä päivittäin tapahtuu? Tai jonkun kaverin tutun serkun, jonka olet kerran tavannut, ja joka on kaverisi facebookissa.
Ihan vilpittömästi kysyn tätä.
Kommentit (9)
vielä yksi kysymys, onko ihmisiä jo ennen facebookia kiinnostanut päivittäin kuulla mitä jollekkin serkun kummin kaimalle kuuluu tai mitä tämä on päivän aikana puuhastellut?
ja siksi mulla ei ole kavereissani ketään vanhoja ala-astekavereita tai kaverin tutun serkkuja, vaan sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen ollut ystävä ja jatkuvasti tekemisissä jo ennen facebookia. Nykyään vaan FB:n kautta yhteydenpito on niin kätevää, että siksi olen siellä. Ja puhelinlaskut pienentyneet ihan sikana!
mua kiinnostaskaan. Olen niitä FB:n käyttäjiä jotka eivät välillä käy siellä viikkoihin, käytän FB:tä lähinnä viestittelyyn ja yhteydenpitoon. Toki oli äärettömän mukavaa kun vanhat lapsuudenystävät ottivat yhteyttä ja järjestimme tapaamisen ensimmäistä kertaa yli 25v jälkeen.
Eivät kaikki FB:n käyttäjät ole addiktoituneita siihen.
Ylipäänsä minua kiinnostavat toiset ihmiset ja heidän kuulumisensa. Ja jos tapaamisesta on kulunut aikaa, kiinnostaa tietää vielä enemmän, mitä toiselle kuuluu. Eikös se ole aika normaalia?
Tietenkään joka päivä ei kiinnosta kaikkien pienet kuulumiset, mutta facebookiinhan ei ole pakko mennä tai toisten päivityksiä ei ole pakko lukea, jos ei kiinnosta.
juttelemaan naapurin, kaukaisen sukulaisen tai jonkun muun kumminkaiman kanssa. Kiinnostaako teitä oikeasti mitä heille kuuluu? FB on vain yksi tapa pitää yllä sosiaalisia suhteita, ihmettelen miksi se herättää aina näin paljon tunteita ja kysymyksiä. Jos ei siitä välitä, ei ole pakko mennä. Jos ei halua kaupassa jutella, voi livahtaa hyllyn taakse. Simple as that.
on myös muodostunut uusi muoti. En-juuri-koskaan-käy-facebookissa-ja-kun-käyn-en-ainakaan-vähääkään-ole-kiinnostunut-kenestäkään-siellä-niminen muoti.
Tällä asenteella annetaan ymmärtää, että ollaan kaiken inhimillisen uteliaisuuden yläpuolella, ja niin kiireisiä/omaa mielenkiintoista elämää eläviä/älykkäitä, ettei tämmöiset facebook-hössötykset kiinnosta.
Huoh.
kuin sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olen yhä tekemisissä. Kavereita itselläni onkin FB:ssa paljon vähemmän kuin monella muulla. Mietin tarkkaan ketä pyydän kaverikseni. Ei se määrä, vaan se laatu. Toistaiseksi ei onneksi ole tarvinnut kieltäytyä kaverikutsuista. Johtuu varmaan tavallisesta nimestä ja tunnistamattomasta profiilikuvasta.
oon ollut totaalisen koukussa siihen jo 3 vuotta mut nyt on alkanut kyllästyttämään, ja oon ajatellut et poistan sieltä niitä joiden kanssa ei koskaan ees mitään jutella.
Ja mitä enemmän mietin sitä enemmän alkaa tuntua siltä että otan hatkat koko naamakirjasta.