Montako päivää ovistikkuun voi tulla kaksi viivaa?
Tein ovistestin neljä päivää sitten ja sain haalean viivan testiajan puitteissa. Seuraavana aamuna tulisi myös viiva, mutta haaleampi. Nyt kuitenkin tein tänä aamuna ovistestin ja edelleen siinä on haalea viiva, samanlainen kuin neljä päivää sitten.
Uuden testin tein siis sen takia, että eilen oli ovismaisia kipuja vatsassa. Niin tosin oli myös kolme päivää sitten, jolloin kuvittelin ovuloivani.
Kommentit (3)
mulla muutama päivä ennen ovista viiva oli haalea. tein testin joka päivä. Joka päivä viiva vahveni ja ovispäivänä se oli tosi vahva, yhtä vahva kuin kontrolliviiva. sen jälkeen taas haaleni. tärkeää on tulkita testi oikein. Pelkää kaksi viivaa ei kerro, että nyt on ovis.
seuraa myös liman laatua. kun on ovis, lima on sellaista pitkää ja venyvää kuin kananmunan valkuainen. Oviksen jälkeen alkaa kuiva kausi, ja sitten on mahdoton enää hedelmöittyä.
Haalea viiva siihen voi tulla ja usein tuleekin aina, ei se tarkoita ovista. Jos kysyt kuinka monta päivää testi voi olla positiivinen (=tumma, vahva viiva) niin mulla on yleensä 2-3 päivän ajan.
Kukaan ei voi sanoa sinulle vastausta. Joillekin voi joissakin kierroissa käydä niinkin ettei munasolu irtoakaan eli LH ei nouse eikä viiva siis tummene--> tule positiivista tulosta.
Voi olla myös niin, että testailu on aloitettu liian myöhään ja kannattaa seuraavassa kierrossa aloittaa aikaisemmin, plussatulos kun voi tulla vain kerran ja mennä nopeasti ohikin.
Itse olen ovuloinut jopa kp6 ja ovistesti näytti plussaa jo kp4 eli seuraamalla sen vain löytää.
Onnea bongailuun. :)