Mitä tykkäät syödä juhlissa, mitä et?
Mun suosikit: suolaiset piirakat, hedelmät (esim viinirypäleet), kasvikset (esim pikkutomaatit, salaatti), kahvi, vissy, kuohari, suklaakonvehdit.
Ja inhokit: täytekakku, kääretorttu, leivokset, kuivakakku, makeat keksit, mehu, irtokarkit, voileipäkakku, pulla, karjalanpiirakka.
Kommentit (16)
Tykkään syödä sitä mitä tarjotaan.
En tykkää syödä tarjottavia, joilla sotkee helposti sormensa ja sitä kautta myös vaatteensa. Monesti juhlavaatteiden pesu on vaikeampaa kuin tavallisten arkivaatteiden pesu.
Olen aika nipo, enkä tykkää yleensäkään syödä juhlissa. Joutuu joskus kiemurtelemaan, kun ei haluta ymmärtää, että en syö. Jos on enemmän vieraita, voi sanoa, että otin jo.
Tykkään oikeastaan kaikesta muusta paitsi munamaitotäytteisistä suolaisista piirakoista.
Enempi pidän suolaisista tarjottavista.
Mulla on noi sun inhokit mitä haluaisin syödä.
Tykkään: ruokaisat salaatit, juustokakut, täytekakku, tuulihatut, kääretorttu
En tykkää: karjalanpiirakat (koska mulle arkiruokaa), kuivakakut, sokerimassakakut kaikissa sateenkaaren väreissä e-koodeineen
Tykkään syödä helppoja ruokia joihin ei tarvitse lusikkaa/haarukkaa mutta eivät sotke. Usein ei ole pöytää kaikille. Esim. Pikkupitsoja, pikkuleipiä, leivoksia, piirakoita, pasteijoita, leipäjuustoa ym.
graavilohileipiä, katkarapusalaattia, kinuski- ja suklaakakkua
En pidä
Pulla, isoja ja kuivia.
Kuivatut, sama
Piirakat joissa liikaa pohjaa tai liian munamaitoinen täyte. Juustokakut ja moussekakut ei lainkaan purutuntumaa, vauvanruokaa
Tykkään pienistä avoleivistä, raikkaista täytekakuista, suklaakonvehdeista. Pienistä annos jälkiruoista. Juomia kuohuviini, kivennäisvesi, helpot cocktailit, joku makuvesi kaunis hana astiassa
Etanoita en söisi. En koskaan missään.
Keskityn juomiin, jos on lohta ja salaattia voin ottaa. Kaikki epämääräinen kuten suolaiset voileipäkakut jätän suosiolla väliin.
Suolaiset piirakat, voileipäkakku ja täytekakku ovat suosikkeja. En pidä mistään voitaikinasta tehdyistä leivonnaisista, enkä suolaisesta piirakastakaan, jos se on voitaikinaan tehty. Haista paska- voileipäkakku kurkkusalaatilla tai italiansalaatilla ei myöskään ole lemppari. Pikkupitsat on kuivia ja yleensä mauttomia.
Vierailija kirjoitti:
Olen aika nipo, enkä tykkää yleensäkään syödä juhlissa. Joutuu joskus kiemurtelemaan, kun ei haluta ymmärtää, että en syö. Jos on enemmän vieraita, voi sanoa, että otin jo.
Yksittäin pakatut suklaakonvehdit on siitä hyviä, että sellaisia voi ottaa 1 tai 2, ja sitten huomaamatta sujauttaa laukkuun tai taskuun. Ei tarvitse selitellä.
Raikkaat voileivät ovat suosikkini. Voileipäkakkua inhoan, kun on niin kovin raskas ja rasvainen, jotenkin tunkkainen.