Mitä haittaa on buranan pitkäaikaisesta käytöstä?
Valitin lääkärille, että olkapääni on ollut kipeä jo 4kk.
Se on liikerajoitteinen ja sitä särkee.
Lääkäri käski syömään buranaa.
Olen nyt syönyt sitä 1,5kk.
Kauanko vielä? Mitä haittaa siitä on?
Burana helpottaa kipuja hieman, mutta ei poista niitä kokonaan.
Kommentit (19)
Mulla tuli verta virtsaan kun olin 2 vk (leikkauksen jälkeen) syönyt päivittäin maksimiannoksen.
Voit tulla riippuvaiseksi siitä.
Ei enää auta särkyyn.
Sytökö maksimiannoksen 3200mg/vrk vai huomattavasti vähemmän?
Buranasta ei voi tulla riippuvaiseksi.
munuaisten toimintahäiriöt. Ibuprofeeniin ei tule toleranssia
Mullakin on vielä reilusti marginaalia ja tämäkin annos tuntuu auttavan. t. Polvivaivainen
Pyydä lääkäriltä mahan suojaavaa lääkettä rinnalle (PPI) jos homma jatkuu vielä pitkään tai saat vatsaoireita itse.
1,5kk ei ole kuule vielä pitkä aika, ajattele niitä jotka joutuvat syömään nsaid-lääkkeitä enemmän tai vähemmän vuosikymmeniä kuten esim reumaatikot.
Toiset voivat syödä jopa vuoden ilman ongelmia, toisille tulee vatsavaivoja ja -haavoja. Buranaan ei voi kehittyä riippuvuutta, kyllä se sama mg-määrä samalla tavalla auttaa joka kerta, vaikka olisit syönyt vuoden putkeen, eli siihen ei totu.
eli jos sitä ei saa alkaa esim.pää särkemään, tulee niin sanottu riippuvuus särky.
Otan aamulla 400mg ja illalla 400mg.
Enempään ei anna luonto myöten.
Imetän vielä...
t: ap
tulee tuo vatsahaava ja jos paljon joutuu syömään niin tulee tuo jonkun mainitsema "puute särky" eli jos et syökään enään buranaa niin alkaa esim. päätä särkemää. Menee ohi about viikossa.
Itse en pysty enää buranaa syömään, tulee järkyt vatsakivut. Puute särystäkin oli kokemusta. Söin vuosia buranaa niskasärkyihin lääkärin kehotuksesta sekä migreenin ehkäisyyn. En ymmärrä miksi lekurit pitää sitä ensisijaisena hoitona kun se aiheuttaa pitkäaikaisena paljon haittaa. 1,5 kk käytöstä ei mielestäni vielä ole haittaa.
Minulla ainakin maksa-arvot nousivat. Söin monta vuotta Buranaa selän takia.
Mulle riittää yksi 400 mg niin seuraavan ulosteen mukana tulee todella paljon verta... Pönttö värjäytyy punaiseksi ja joskus on tullut myös hyytymiä mukana.
särkylääkepäänsärky, vatsavaivat tai jopa vatsahaava, jotkut särkylääkkeet lisää sydänkohtauksen riskiä myös, en muista oliko burana.
Mulla ainakin lakkaa vaikuttamasta jos yli viikon ottaa joka päivä. Mieluummin kestän kipua kuin syön jatkuvasti särkylääkkeitä. Otan vasta sitten jos en muuten pysty liikkumaan.
Ei buranaan tule riippuvaiseksi, koska ei vaikuta keskushermostoon. Panadoliin ja panacodiin jää kyllä koukkuun. Jos on pitempi kuuri, niin pitää syödä aamulla vatsan suoja lääke, esim. Somac, lanzo tai vast.
Vatsahaava. Aiheuttaa joka kerta verenvuotoa vatsassa.
Topi kirjoitti:
Ei buranaan tule riippuvaiseksi, koska ei vaikuta keskushermostoon. Panadoliin ja panacodiin jää kyllä koukkuun. Jos on pitempi kuuri, niin pitää syödä aamulla vatsan suoja lääke, esim. Somac, lanzo tai vast.
Panadoliin jää koukkuun? 😂
[quote author="Vierailija" time="04.11.2014 klo 11:26"]
Mulle riittää yksi 400 mg niin seuraavan ulosteen mukana tulee todella paljon verta... Pönttö värjäytyy punaiseksi ja joskus on tullut myös hyytymiä mukana.
[/quote]
Kannattaa mennä lekuriin. Kuulostaa, että sulla suolistossa jotain vakavasti vialla.