Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatiosta?

Vierailija
14.03.2010 |

Mistä te muka tiedätte, koska ovuloitte?

Minä en ole koskaan tiennyt. Ei siitä ole mitään merkkejä. Kun yritimme raskautta emme me mitään ovulaatiota odotelleet ja silti tärppäsi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaatio kivut on vaan psykologinen juttu. He ovat jostain lukeneet että kierron 14 pvnä on ovulaatio ja oireet ovat... Sitten kahden viikon päästä menkoista he todella kuvittelevat tuntevansa ovulaation. Kyllä kaikkea tapahtuu kun tarpeeksi kuvittelee.

Kateelliset vaan kommentoi kun ei ilmeisesti itse osaa tutkiskella ja tuntea itseään..ovulaation tuntemiselle on ihan asiantuntijoiden perustelut ja todellinen fakta pohjana, joten jos et asiasta tiedä, niin ota edes selvää ennen kun tulet aukomaan päätä yleisille paikoille muiden tuntemuksista. Käsittääkseni sinä et pysty toisen ihmisen puolesta sanomaan mitä hän tuntee ja millä tavalla vai tunteeko lainkaan.

Eikö ole vähän tekopyhä asenne arvostella muita siitä ettei voi tuntea ovulaatiota, mutta olet itse aika varman oloisena väittämässä että tiedät miltä jostakin toisesta tuntuu tai on tuntumatta :D

Vierailija
2/30 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovulaation todellakin voi tuntea. Itsellä ainakin joka kierron suunnilleen puolivälissä hirveistä alavatsakivuista ja valkovuodosta sen huomaa. Kestää pari päivää ja niin kauan tullut kuin vaan muistan, en ainakaan muita selityksiä sille ole keksinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaatio kivut on vaan psykologinen juttu. He ovat jostain lukeneet että kierron 14 pvnä on ovulaatio ja oireet ovat... Sitten kahden viikon päästä menkoista he todella kuvittelevat tuntevansa ovulaation. Kyllä kaikkea tapahtuu kun tarpeeksi kuvittelee.

Kateelliset vaan kommentoi kun ei ilmeisesti itse osaa tutkiskella ja tuntea itseään..ovulaation tuntemiselle on ihan asiantuntijoiden perustelut ja todellinen fakta pohjana, joten jos et asiasta tiedä, niin ota edes selvää ennen kun tulet aukomaan päätä yleisille paikoille muiden tuntemuksista. Käsittääkseni sinä et pysty toisen ihmisen puolesta sanomaan mitä hän tuntee ja millä tavalla vai tunteeko lainkaan.

Eikö ole vähän tekopyhä asenne arvostella muita siitä ettei voi tuntea ovulaatiota, mutta olet itse aika varman oloisena väittämässä että tiedät miltä jostakin toisesta tuntuu tai on tuntumatta :D

No kyllä sen todellakin voi tuntea. Ja ei todellakaan ole mikään "psykologinen juttu", ehkä jollakin kiivaasti lasta yrittävällä voisikin olla näin että kuvittelee jotkut pienet tuntemukset ovulaation merkeiksi, mutta minä en ole eläissäni lasta yrittänyt saada ja ihan näin pillereitä käyttämättömänä olen oppinut tunnistamaan sen, ei sitä oikeastaan voi olla huomaamatta. En tietenkään väitä, että ne merkit olisivat kaikilla yhtä voimakkaat, uskon siis että ovulaatio VOI olla ilman mitään tuntuvia oireitakaan, jolloin sitä ei tietenkään voi havaitakaan.

Mutta ihme jutuista ihmisten oikeasti täytyy alkaa vängätä, jos sen vuoksi että itse ei tunnista ovulaatiota täytyy alkaa väittää ettei kukaan muukaan tunne. Kun olen ollut koko ikäni käyttämättä pillereitä, niin kyllä sen aika nuorena jo oppi huomaamaan mikä vaihe kierrosta on menossa. Minulla siis merkit ovat aika selviä:

- panetus (muuten ei ole mikään kovin halukas vaihe menossa elämässä, mutta ovulaation aikaan halut syttyvät ihan selvästi)

- ovulaatiolima, eli se kananmunan valkuaista muistuttava vuoto

- kipu toisella puolella alavatsassa, suunnilleen sen lantioluun kohdalla

Lapsellista, että joillakin on tarve selittää että toiset vain kuvittelevat oireenne, jos itsellä ei niitä ole tai ei ole oppinut niitä tunnistamaan. Omat oireeni ovat kyllä ainakin niin selkeät, että ei sitä tunnistamista mitenkään erikseen tarvitse "treenata" vaan sen kyllä huomaa väkisinkin.

Vierailija
4/30 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myös tiennyt että ovulaation aikana voi olla oireita. Kunnes mulla alko e-pillereiden jättämisen jälkeen n.14pv ennen kuukautisia sitkeä liman tulo, arat nännit ja alavatsakipu. Kysyin gyneltä että mistä johtuu ja hän kertoi että ne on ovulaatiokipuja. Ja että jotkut huomaa ne ja toiset ei. Vielä ei olla yritetty lasta mutta nyt ollaan oltu ilman ehkäisyä.

Miks tästä asiasta toiset on alkaneet vänkäämään täällä? Eikö se ole ihmisen itsekokema asia jos tuntee kivut tai ei. Kukaan ei voi tulla sanomaan että et voi noin tuntea koska mäkään en tunne. Tai käyttää tikkua koska tahtoo tosissaan raskaaksi. Onko se väärin? Jokainen tekee niinkuin itse parhaaks näkee. Jos toinen sanoo tulevansa raskaaksi aina täydenkuunaikaan niin hienoa! Silloin ainakin tietää koska tärppää! :)

Vierailija
5/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ainakaan ole mitään oireita ovulaatioasta. Luulen, että se on vain naisten kuvitelmaa, että tietävät kellontarkasti koska ovuloivat.

Vierailija
6/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi ekaa raskautta viritellessä päättelin, että jos kuukautiskierto on 28 päivää ja menkat tulee kaikilla n. 14 päivää oviksen jälkeen, niin kannattaa touhuta tuossa kp 13 ja 14 tienoolla.

Tokaa lasta viritellessä oli kierrot mitä sattuu, ja ovulaatiotikulla vasta tiesin... tosin se olikin sitten toimiva menetelmä :)

Vierailija
7/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ovulaatiota mitenkään tunne tai tiedä. Mittareilla voi saada selvyyden. Ei sitä tarvitse tietää, jos haluaa raskaaksi. Lääkäri neuvoi ettei kannata orjallisesti odotella ovulaatiota vaan harrastaa yhdyntää 2-3krt viikossa niin on suuri todennäköisyys tulla raskaaksi.

Vierailija
8/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt täysin liity tähän keskusteluun, mutta mun mielestä on naurettavaa seurata ovulaatiota jollain tikulla. Ei meillä ainakaan alettu lasta väkisin yrittämään. Harrastettiin seksiä ihan normaalisti ja odoteltiin jos tärppäsi. Seksistä tulee pelkkää suorittamista, jos seuraillaan ovulaatiota. On mekaanista rakastella silloin kun tikku näyttää että nyt voisi tärpätä. Spontaani seksi on parasta raskautta yrittäessä, unohtakaa tikut!

Vierailija
9/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen edellisen kanssa täysin samaa mieltä.

Itsellä 2 pillerilasta ja kolmas tullut muutaman kuukauden ehkäisyttä olon jälkeen. Mutta nyt 2 vuotta ilman ehkäsyä ja nelosta ei kuulu. Ovulaatiota tikutan lääkärin määräyksestä ekaa kertaa nyt. Omasta mielestä sen tuntenut, mutta jossainhan mättää.

Ovulaation tikuttamiset ym. seuraamiset ovat turhia sellaisten mielestä, joilla ei ole vaikeuksia raskautua. Niin vaan on minunkin mieleni muuttunut tuosta.

Vierailija
10/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen edellisen kanssa täysin samaa mieltä.

Itsellä 2 pillerilasta ja kolmas tullut muutaman kuukauden ehkäisyttä olon jälkeen. Mutta nyt 2 vuotta ilman ehkäsyä ja nelosta ei kuulu. Ovulaatiota tikutan lääkärin määräyksestä ekaa kertaa nyt. Omasta mielestä sen tuntenut, mutta jossainhan mättää.

Ovulaation tikuttamiset ym. seuraamiset ovat turhia sellaisten mielestä, joilla ei ole vaikeuksia raskautua. Niin vaan on minunkin mieleni muuttunut tuosta.

kesti 3v ennen kuin tulin raskaaksi ja koskaan ei mieleeni tullut käyttää tikkua. Me otimme rauhassa ja odottelimme. Sitä vaikeampaa on tulla raskaaksi mmitä enemmän sitä väkin yrittää. Psykologinen juttu! Eli pointtini oli se, että vaikka itsellä oli vaikeuksia tulla raskaaksi niin tikut on mielestäni turhanpäiväisiä.

Vierailija
11/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ovulaatiota mitenkään tunne tai tiedä. Mittareilla voi saada selvyyden.

Ihan turha tulla vikisemään kun toiset oikeasti sen tuntee.

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php

Vierailija
12/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaation. Tai sitten mulle tulee sattumalta aina ovulaation aikana sellainen jännä mahakipu, paineen tunne, kuten joku sanoi. En tietäisi, että se on ovulaatio, ellen olisi alkanut jossain välissä tarkkailemaan kuukautiskiertoani. Aiemmin olen varmasti vain pitänyt sitä jonain suolistoon liittyvänä mahakipuna.

Vierailija
13/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaation ajankohta kasilla, en nyt tietenkaan tunne etta millon se munasolu sielta munarakkulasta poistuu mutta suunnilleen:

-valkovuoto lisaantyy tosi paljon ja siita tulee sellasta liisterimaista ja venyvaa, kun ovulaation ajankohta on ohi niin vuoto vahenee huomattavasti ts. normaaliksi eli ei paljoakaan.

-kun teen alapesua ovulaation paikkeilla niin tuntuu etta alapaa olis jopa hieman turvoksissa

-kipuilu alavatsalla

Vierailija
14/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelette vaan oireenne!

Ap, ei sitä tunne.

Vierailija
15/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gunekologini juuri totesi, että raskaaksi voi tulla milloin vaan, jopa kuukautisten aikaan. Oon myös sitä mieltä, että turhaa laskea kiertopäiviä ym. Sekstailee silloin kuin huvittaa. Milloin vaan voi tärpätä. Eri asia on sitten jos ei esim. 0,5-1 vuoteen kuulu vauvaa, niin sitten voi olla paikallaan yrittämällä yrittää. Mutta luulen, että silloinkin olisi parempi vaan ottaa löysemmin eikä turhia hermoilla.

Vierailija
16/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovulaation ajankohta kasilla, en nyt tietenkaan tunne etta millon se munasolu sielta munarakkulasta poistuu mutta suunnilleen:

-valkovuoto lisaantyy tosi paljon ja siita tulee sellasta liisterimaista ja venyvaa, kun ovulaation ajankohta on ohi niin vuoto vahenee huomattavasti ts. normaaliksi eli ei paljoakaan.

-kun teen alapesua ovulaation paikkeilla niin tuntuu etta alapaa olis jopa hieman turvoksissa

-kipuilu alavatsalla

mulla ainakaan yleisestikään ole mitään valkovuotoa. alapää aina turvoksissa kun on kiihottunut tai saanut orgasmin.

Vierailija
17/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelette vaan oireenne!

Ap, ei sitä tunne.

niin ei tarkoita, etteikö kaikki tuntisi. Kun tosiaan rupesin seuraamaan kiertoani, huomasin tuon mahakivun, ja sitten oon myös tuosta mahakivusta tajunnut, että kappas, nyt on ovis. Samoin mulla on tuota valkovuotoa. Etkö oo kuullut av:n termiä OVISLIMA?

Vierailija
18/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gunekologini juuri totesi, että raskaaksi voi tulla milloin vaan, jopa kuukautisten aikaan. Oon myös sitä mieltä, että turhaa laskea kiertopäiviä ym. Sekstailee silloin kuin huvittaa. Milloin vaan voi tärpätä. Eri asia on sitten jos ei esim. 0,5-1 vuoteen kuulu vauvaa, niin sitten voi olla paikallaan yrittämällä yrittää. Mutta luulen, että silloinkin olisi parempi vaan ottaa löysemmin eikä turhia hermoilla.

raskaaksi? En ymmärrä. Täytyy kyllä olla suoerhedelmällinen tyyppi.

Vierailija
19/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että siittiöt elävät useita päiviä emättimessä?

Vierailija
20/30 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä, että siittiöt elävät useita päiviä emättimessä?

on menkoista ovulaatioon. Se vaan ihmetyttää. Ehkä jollain on supersissisiittiöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi