Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilla äityspakkaus

Vierailija
13.03.2010 |

on tullut otettua lähes turhaan?

Itselläni pakkauksesta käytössä vain peitto, makuupussi, kynsisakset, harja ja lämpömittari. Mitään muuta ei ole tullut käytettyä ja vauva jo 6kk. Toppapukikin on ihan liian iso, että siihen vauva hukkuisi. Taitaisi olla sopiva vasta kesällä.

Harmittaa etten ottanut rahana. Onko vastaavia kokemuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysin turha. Ekaa lasta odottaessani ajattelin, että on kivaa saada äitiyspakkaus. Kun vauva sitten syntyi totesin, että vaatteet olivat niin tylsiä etten kehdannut niitä edes pukea vauvalle. Hukkaan meni!

Vierailija
2/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut pakkauksen jokaiselle viidelle lapselleni, eli kotoa löytyy ä-pakkaukset vuosilta 2000,2002,2004,2007 ja 2009 ja tyytyväinen olen ollut jokaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tavarat ovat tulleet tarpeeseen. Voihan sen laatikon laittaa myyntiin, jos se ei näytä teille tarpeelliselta. Myös vaillinaisena (harja ja kynsisakset jne. uupuvat) voi laittaa myyntiin. Saa ainakin rahaa pois ja voi ostaa niillä jotain mieluisaa.

Vierailija
4/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet on ihan kamalia,mutta muut meillä käytössä.

Vierailija
5/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vain makuupussia, kynsisaksia, muutaman kerran kestovaippoja, peittoa, harjaa, lämpömittaria ja niitä ruskeita Tutta housuja.

Meillä on kyllä esikoiselta nuo kaikki tallessa ja kestovaippojakin oli jo valmiiksi.

Silti säästän pakkauksen parhaat palat että voi sitten ihastella/kauhistella niitä vuosikymmenien päästä ;-)

Vierailija
6/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen melko tyytyväinen. kaikkia muita on tullut käytettyä paitsi makuupusseja. niille on tehty käyttöönottopesu ja siitä lähtien ovat olleet vaatekaapin ylähyllyllä..

mulla on kai liian hyvät varusteet vaunuissa =) eka vauva oli tammikuussa ja tämä toinen nyt toukokuun lopulla.. saas nähdä keksinkö käyttöä vieläkään..

Vierailija
7/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle otin ja kaikki vaatteet olleet käytössä, samoin muut tarvikkeet. Näkeehän nyt netistä etukäteen, mitä sieltä saa, eli miksi turhaan ottaa ja kuluttaa näin yhteiskunnan varoja??? En tajua, miten se vauva kärsii jostain bodysta tai potkareista, jotka ei ihan sovi äidin värimaailmaan. Minusta on hienoa, että saamme tällaisen ilmaisen paketin ja ilman sitä olisin joutunut ostamaan runsaasti enemmän vaatteita, nyt siis lähinnä vain pienet täydennykset riittivät, ja edelleen samat vaatteet käytössä kakkosellakin. Ja toivottavasti jonakin päivänä kolmosella. Kysymys on asenteesta. Käytän vauvallani myös vaatteita, joita sukulaiset ja tuttavat ovat hankkineet ja joista en välttämättä niin pidä. Käytän niitä sitten vähän vähemmän ja enemmänkin varavaatteina, kun kaikki muut on pesussa.

Vierailija
8/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en nyt tokalle lapselle ottanut pakkausta vaan otin rahana. Vain makuupussi, kevyttoppapuku ja peitto ja ehkä pari bodya tuli käyttöön pakkauksesta.

Vierailija
9/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä valkoisia kietasubodyja,olivat kovassa käytössä.Toppapuku ruma ja iso,mutta vaunuihin oli kiva pukea siihen nukkuu kun oli niin pehmonen.Ihana peitto, kylpypyyhe ym.pussilakana oli myös nätti ja käytössä edelleen.

Vierailija
10/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt vain makuupussia, kynsisaksia, muutaman kerran kestovaippoja, peittoa, harjaa, lämpömittaria ja niitä ruskeita Tutta housuja.

Meillä on kyllä esikoiselta nuo kaikki tallessa ja kestovaippojakin oli jo valmiiksi.

Silti säästän pakkauksen parhaat palat että voi sitten ihastella/kauhistella niitä vuosikymmenien päästä ;-)

...

Vierailija
11/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sakset

lämpömittari

2003 oli kertakäyttövaipat, eli ne

kortsut

harsot

pari bodya, jotka olivat täysvalkoiset

Kaikki muu jäi käyttämättä.

Itseasiassa, mitä enemmän tutkin laatikon sisältöä, itkin vuolaasti!

Olin kovasti odottanut pakettia, mutta olin valtavan pettynyt sen sisältämiin vaatteisiin. En olisi voinut kuvitellakaan pukevani kauan odottamaani ja rakastettuani lastani niihin kamaliin rytkyihin!

Toisen kohdalla olin fiksumpi.

Otin rahana! :)

Vierailija
12/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän saa käydä katsomassa Kelassa ennen päätöstä ja kun esikoiseni syntyi 2000, oli netissä jo näkyvillä pakkauksen sisältö. Eivät vaatteet VOI tulla yllätyksenä!

Vierailija
13/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle otin ja kaikki vaatteet olleet käytössä, samoin muut tarvikkeet. Näkeehän nyt netistä etukäteen, mitä sieltä saa, eli miksi turhaan ottaa ja kuluttaa näin yhteiskunnan varoja??? En tajua, miten se vauva kärsii jostain bodysta tai potkareista, jotka ei ihan sovi äidin värimaailmaan. Minusta on hienoa, että saamme tällaisen ilmaisen paketin ja ilman sitä olisin joutunut ostamaan runsaasti enemmän vaatteita, nyt siis lähinnä vain pienet täydennykset riittivät, ja edelleen samat vaatteet käytössä kakkosellakin. Ja toivottavasti jonakin päivänä kolmosella. Kysymys on asenteesta. Käytän vauvallani myös vaatteita, joita sukulaiset ja tuttavat ovat hankkineet ja joista en välttämättä niin pidä. Käytän niitä sitten vähän vähemmän ja enemmänkin varavaatteina, kun kaikki muut on pesussa.

Äippäpakkauksen vaatteista saa kivoja kokonaisuuksia, kun yhdistää jokun muun vaatteen kanssa.

Vierailija
14/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 6kk vauvani on 7,5kg ja 66senttiä. Toppapuku on ollut käytössä jo kuukauden.

Toppapuku on kokoa 80 jos on hihat ja lahkeet suorina, kun ne kääntää, puku on kokoa 68.

Ihan uteliaisuuttani kysyn, että oletko edes sovittanut toppapukua vauvallesi? :D Veikkaanpa että et ole. Muuten olisit havainnut että puku ei ole niin valtava kuin kuvittelet.

Vierailija
15/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokeilisi sitä lapseni päälle vaikka maksettaisiin!

Vierailija
16/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokeilisi sitä lapseni päälle vaikka maksettaisiin!

Kyllä monilla vähävaraisilla se lapsen lämpimänä pitäminen on tärkeämpää kuin esteettiset arvot: miksei pitäisi, kun ilmaiseksi saa. Lapset eivät ole kuitenkaan pelkästään keino esitellä äidin tyylitajua.

Vierailija
17/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet aina ihania ja olen käyttänytkin. oikeasti MITÄ VÄLIÄ on vauva vaatteiden ulkonäöllä? Jos ne on helposti puettavia ja mukavat päällä sekä ennen kaikkea saa ilmaisena niin miksi en käyttäisi. hyvä jos teillä rahaa ostaa kaikki uutena...meillä ei ole.

Vierailija
18/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä yhteiskunnan varoja kuluu ellei ottaisi pakkausta. Sen pakkauksen arvon saa silloin käteisenä! Eli ei kukaan varoja tuhlaa!

Vierailija
19/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteet on ihan kamalia,mutta muut meillä käytössä.

Vierailija
20/28 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet aina ihania ja olen käyttänytkin. oikeasti MITÄ VÄLIÄ on vauva vaatteiden ulkonäöllä? Jos ne on helposti puettavia ja mukavat päällä sekä ennen kaikkea saa ilmaisena niin miksi en käyttäisi. hyvä jos teillä rahaa ostaa kaikki uutena...meillä ei ole.

vaatteita tarvitse ostaa uutena vaikkei äityispakkauksen vaatteita käyttäisikään. Meillä suurin osa lainassa ystäviltä ja sukulaisilta. Minä en pidä äp:n vaatteista, koska ne ovat niin värittömiä.