Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3v ei edes yritä pukea/riisua itse, mitä tehdä?

Vierailija
13.03.2010 |

Kohta 3v täyttävä lapsi ei siis tee elettäkään opetellakseen pukemista/riisumista. Odottaa vain tumput suorina pukemispalvelua ja luovuttaa heti ensimmäisen mutkan tullessa matkaan, jos ryhtyy jotain tekemään. Ja vaikka minä neuvoisin vieressä, niin lapsi laimeasti yrittää vähän ja luovuttaa saman tien. Ei edes halua yrittää.

Hassua, kun isosiskonsa riisui vaatteita sujuvasti jo 1-vuotiaana, eikä mennyt kauaa, että alkoi myös pukea itse. Veljensä sen sijaan näyttää nauttivan palvelusta vähän liikaakin. Saiskohan tuota millään houkuteltua vai ajanko kanssa vain?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus on 1,5 ja riisuu sekä pukee itse :-/ ei ole tietty vetskareita kuin haalarissa, eikä nappeja..

Vierailija
2/3 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 3,5v kun hoidosta sanoivat ettei suostu pukemaan mitään vaatteita itse. Ei ulko- eikä sisävaatteita. Odotti niin kauan että pieniäkin lapsia oli autettu ulkovaatteiden pukemisessa, meidän pojalla ei siinä vaiheessa ollut edes villasukkia jalassa. Hoitajilla oli pakko pukea että olisivat jossakin vaiheessa ulkona. Kotona sama peli.

Tässä kuussa poika täyttää 5v ja edelleen ihan toivoton ulkovaatteitten pukija. Sisävaatteet menee vauhdilla päälle mutta ulkovaatteet... Pitää ainakin 10 kertaa sanoa että laita villasukat, sen jälkeen toiset 10 kertaa että välipuku, sen jälkeen muistutat muista vaatteista. Kerran annoin itse pukea kun oltiin kauppaan lähdössä, en hoputtanut kertaakaan, 40min meni.

Eikä meilläkään johdu siitä että olisi liikaa palveltu, meidän neiti nyt 1v7kk. Itse saa villasukat, villapuvun (myös kädet hihaan ja vetskarin kiinni), aluslakin, pipon, hyppää toppapukuun sisälle ja tunkee toista kättä hihaan. Tarvii auttaa ainoastaan käsineet käteen, toinen käsi hihaan, vetskari kiinni ja kengät. Sitten puen itseni ja sen jälkeen odotellaankin isoveljeä joka vielä taistelee välipuvun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isompia kuin omasi. Lapsetkin tietää et kyllä tädit pukee kun kotiinlähtö häämöttää.