Mikä on idiootein tempaus mitä sinä teit teininä?
Kommentit (30)
Lähinnä kaljan kanssa tuli läträttyä ja sitten sitä tuli tehtyä kaikkea vähemmän järkevää. Poliisienkin kanssa olin tekemisissä, en mitään rikoksia tehnyt, mutta just tota että alaikäinen ja mulla oli kaljaa hallussa, ne otti ne pois tai itse jouduin kaatamaan maahan. Mä olen ihan hyvästä kodista lähtöisin, jälkeenpäin olen miettinyt että mut olis varmaan otettu huostaan jos silloin oltais oltu niin tarkkoja kuin tänä päivänä, joka asiasta tehdään lastis-ilmoitus.
Onneksi ei niin ollut.
Karkasin kotoa muutamamksi pääiväksi 12-v täysin epärealistisin suunnitelmin.
Mä jotenkin symppaan sitä varkauden murkkua, murrosiässä on vaan niin sekaisin, että mitä vaan voi tapahtua. Mulla oli aika kova oikeudentunto, joten en mihinkään rikolliseen ajautunut pl. alkoholinkäyttö alaikäisenä.
Mulla oli aika voimakas murrosikä. Nyt on hyvä koulutus, johtava asema ja oma perhe.
ja ihmettelen/kiittelen etten itse tullut huostaanotetuksi nuorena =). Muutamia kouhotuksia mainitakseni:
-viinaa kaksin käsin joka lauantai 13-16v ikäisenä (sit lakkas kiinnostamasta)
-seksisuhteita vanhempiin miehiin samassa iässä
-liikkuminen huumeporukoissa 16-19v iässä (itse en tosin ole polttanut edes pilveä koskaan)
-yöpoissaolot kotoa, ilmoitin kyllä aina jotenkin olevani hengissä
Kävelin laiskasti parkkipaikalle kovisten luo ja käskin, vippasee röökin. En ollut polttanut koskaan tupakkaa, no ei sitä tupakkaa tullutkaan.
Alkoivat nimitellä minua pikku gerbiiliksi.
Ajattelin että nyt pitää näyttää kuinka kova oikeasti olen. Otin laudan kappaleen maasta ja aloin (muka raivoissani) paiskimaan läheisten autojen ikkunoita hajalle.
Kiroilin samalla ilkeästi kuin merirosvo, tyyliin vittu satana! Kauheet rööki himot vittu satana...
Aikani hakkasin niitä autoja, leuhka uhmakas ilme kasvoillani purukumi suussa, kunnes joku taputti minua olalle ja käski lopettamaan.
Lauta putosi käsistäni hetkessä. Säikähdin aikuisen ääntä, joka kehoitti rauhottumaan ja kertomaan missä asuin ja vanhempieni nimet sekä puhelinnumeron.
Vanhemmilleni tuli maksettavaa. Asia oli niin raskas ja suuri häpeä äidilleni että hän sairastui pitkäksi aikaa vuoteenomaksi eikä näyttäytynyt koko keväänä eikä kesänä.
Sitten myöhemmin vuosia tapahtuman jälkeen äiti kuoli ja muutimme isäni kanssa Suomeen.
Ne kovikset lähtivät karkuun kun aloin riehumaan. Se mies oli poliisi ja asui naapuritalossa.
Kevät ja parkkipaikka palautti tälläisen traumaattisen muiston lapsuudesta :D Olin 13 juuri täyttänyt.
Kävelin laiskasti parkkipaikalle kovisten luo ja käskin, vippasee röökin. En ollut polttanut koskaan tupakkaa, no ei sitä tupakkaa tullutkaan.
Alkoivat nimitellä minua pikku gerbiiliksi.
Ajattelin että nyt pitää näyttää kuinka kova oikeasti olen. Otin laudan kappaleen maasta ja aloin (muka raivoissani) paiskimaan läheisten autojen ikkunoita hajalle.Kiroilin samalla ilkeästi kuin merirosvo, tyyliin vittu satana! Kauheet rööki himot vittu satana...
Aikani hakkasin niitä autoja, leuhka uhmakas ilme kasvoillani purukumi suussa, kunnes joku taputti minua olalle ja käski lopettamaan.
Lauta putosi käsistäni hetkessä. Säikähdin aikuisen ääntä, joka kehoitti rauhottumaan ja kertomaan missä asuin ja vanhempieni nimet sekä puhelinnumeron.
Vanhemmilleni tuli maksettavaa. Asia oli niin raskas ja suuri häpeä äidilleni että hän sairastui pitkäksi aikaa vuoteenomaksi eikä näyttäytynyt koko keväänä eikä kesänä.Sitten myöhemmin vuosia tapahtuman jälkeen äiti kuoli ja muutimme isäni kanssa Suomeen.
Ne kovikset lähtivät karkuun kun aloin riehumaan. Se mies oli poliisi ja asui naapuritalossa.
Kevät ja parkkipaikka palautti tälläisen traumaattisen muiston lapsuudesta :D Olin 13 juuri täyttänyt.
Tunnen todellista myötähäpeää kun luen tätä :-/, voiko joku olla näin idiootti...
vieraiden miesten luokse kännissä yöksi menemistä ilman pienintäkään aikomusta harrastaa niiden kanssa seksiä (on suuri ihme etten koskaan tullut raiskatuksi). Jossain vaiheessa oli omituinen kleptomaanivaihe, jossa varastelin tavaraa jota en edes halunnut - kaiken maailman roskaa millä en tehnyt mitään. En koskaan mitään merkityksellistä, mutta pakonomaisesti kaikkea tyhmää. Karkkia jota ei tehnyt mieli, tiimariromua josta en tykännyt jne. En edelleenkään näin keski-ikään ehtineenä tajua mistä siinä oli kyse. Jos oma tyttäreni käyttäytyisi noin, olettaisin että jotain on hirvittävällä tavalla pielessä. Mutta niin IDIOOTTI kuin itse teininä olinkin, selvisin siitä yllättävän nopeasti ja vähin vaurioin. 20-vuotiaana olin jo täysin normaali ja tasapainoinen yliopisto-opiskelija, ja koko aikuisikäni olen ollut vastuullinen ja järkevä.
Allekirjoitan kaiken ylläolevan ja lisää listaan:
- keksittiin systeemi, jolla saattoi "lukita" tiettyjen kerrostalojen ovet ulkopuolelta siten, että sisältä ei päässyt ulospäin. Tätä tehtiin viikonloppuöisin ja naureskeltiin kuvitellessamme, kuinka yrittävät raukat päästä aamulla liikkeelle. Olivat vielä vanhustentaloja.
- Kiivettiin kännissä kerrostalojen katoille ja pyllisteltiin reunan yli, että kusi valuis ohikulkijoiden niskaan. Onnea oli matkassa, kukaan porukasta ei koskaan pudonnut. Oltiin tyttöjä vielä kaikki, pojilta toi olis käynyt helpommin.
- Kännissä oli muitakin kuningasideoita. Aina oli kuljettava siellä, missä oli vaarallisinta - tien keskiviivaa, junaraiteita, joen yli sillankaidetta pitkin, jne.
- 15-20 -vuotiaana kuljin paljon maailmalla ja olin sielllä niin kuin olisin Suomessa. Kuljin ilman karttoja, menin minne huvitti, NY:n kaupunginosista ties mihin viidakkomökkiin, usein ilman rahaa, liftasin auton lavalle jossain Etelä-Amerikassa, nukuin makuupussissa millä tahansa penkillä... Tai ihmettelin jossain suurkaupungin asemalla että kenelle soittais, kun taskussa oli vain pari lanttia eikä hajuakaan, minne mennä yöksi :-/
Nykyään olen minäkin tasapainoinen, hyvin toimeentuleva ja korkeasti koulutettu kolmen lapsen äiti, kaikkien mittapuiden mukaan vastuullinen ja järkevä.
näin meni muutama kuukausi. Tuloksena 10 reikää ja hampaat lopullisesti heikossa kunnossa. Ei paljon järki päätä pakottanut.
näin meni muutama kuukausi. Tuloksena 10 reikää ja hampaat lopullisesti heikossa kunnossa. Ei paljon järki päätä pakottanut.
...ei varmaan tehnyt hyvää ystävyyssuhteillekaan, vastakkaisesta sukupuolesta puhumattakaan :-/
Oli kova pakkanen ja juotiin kaljaa leikkipuiston katosessa. Päätin sytyttää nuotion ja siitä tulikin vähän turhan suuri.
Typerintä ehkä oli mennä suoraan kotiin ensimmäisen tupakanpolttokokeilun jälkeen. Jäin siis heti kiinni. Ja liftaamiset olivat typeryyttä näin aikuisen näkökulmasta, mutta ne reissut menivät hyvin ja oli kivaa. Omaa lastani en kyllä päästäisi liftaamaan.